Aflopende concessies, smalle weggetjes en omleidingen rondom Amsterdam (15 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Aflopende concessies, smalle weggetjes en omleidingen rondom Amsterdam (15 foto’s)

Bericht door Milco »

Vanwege het veelal zonnige en soms wat bewolkte weer wat er voor vandaag werd voorspeld, reisde ik vandaag weer eens rondom Amsterdam. Als eerste reisde ik naar de aflopende concessies Waterland en Zaanstreek, die per december worden samengevoegd door één concessie die uitgevoerd gaat worden door EBS. Het betekent wel het einde van de bussen van het type Scania OmniLink. Daar begon dus vandaag de jacht mee en wel in Monnickendam. Op de Lijnbaan aldaar kon ik de EBS 4047 op de foto zetten die nu nog naar Marken rijdt, iets wat naar verluidt per december wordt overgenomen door de nieuwe lijn 111:
AfbeeldingIMG_6439 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Monnickendam reisde ik verder met lijn 103 om uit te stappen bij de halte Purmerenderweg, die de Purmerend en Monnickendam met elkaar verbindt. Na een halfuurtje wachten in het zonnetje kon ik het oorspronkelijke EBS-geel in de vorm van de 5021 op de foto zetten, waarbij lijn 103 in de nieuwe concessie waarschijnlijk samengevoegd wordt met lijn 125 tot een doorgaande lijn 103:
AfbeeldingIMG_6485 by Milco Oudeboon, on Flickr

Via het Purmerbos liep ik vervolgen naar Purmerend, om na wat zoeken uit te komen op de Persijnlaan. Hier kon ik weer een R-Net Scania fotograferen, ditmaal als lijn 307 die vanaf december als het goed is gewoon in zijn huidige vorm blijft bestaan:
AfbeeldingIMG_6502 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met de eerstvolgende lijn 307 in de andere richting reisde ik naar Amsterdam Noord om daar nog snel over te kunnen stappen op een vertraagde lijn 392. Hiermee reisde ik naar Oostzaan alwaar ik op het Zuideinde de tegenbus op de foto kon zetten. Niet alleen deze Ambassadors naderen hun einde; lijn 392 zal per december vernummerd worden naar lijn 111, die Marken met Zaandam zal verbinden:
AfbeeldingIMG_6518 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na het maken van bovenstaand plaatje reisde ik weer door naar Zaandam. Hoewel ik daar geen plannen had voor foto’s, maakte ik op de Stationsstraat nog wel een foto van lijn 69, die weliswaar blijft bestaan, maar een deel van de route in een andere volgorde gaat bedienen door langs de Zaanse Schans te rijden:
AfbeeldingIMG_6533 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met lijn 63, die onveranderd blijft bestaan, reisde ik vervolgens door naar Assendelft Kerkbuurt. Net buiten het dorp kon ik de bus op zijn terugweg nog mooi op de foto zetten op de Communicatieweg Oost:
AfbeeldingIMG_6559 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik zonder verdere foto’s met de buurtbus naar de pont, daarmee naar de overkant en vanaf Buitenhuizen met lijn 382 door naar IJmuiden. Met de vrij oude bebouwing op de achtergrond kun je daar altijd wel leuke plaatjes maken vind ik, zoals van deze Ebusco 2.2 op de Planetenweg:
AfbeeldingIMG_6596 by Milco Oudeboon, on Flickr

Eveneens een Ebusco maar dan op lijn 385 trof ik even verderop aan, wederom op de Planetenweg maar nu met een zonnetje erbij:
AfbeeldingIMG_6606 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met lijn 3 reisde ik vervolgens door naar Velserbroek. Terwijl de zon het helaas even liet afweten kon ik op de Velserbroekse Dreef wel een foto maken van een Ebusco in de reguliere kleuren van Connexxion, die hier op lijn 73 rijdt die op een deel van zijn route als sneldienst rijdt:
AfbeeldingIMG_6624 by Milco Oudeboon, on Flickr

Waar lijn 73 in Velserbroek de kortste route neemt, wordt de langere route dan weer verzorgd door lijn 3 die ik hier wederom aantrof op de Velserbroekse Dreef:
AfbeeldingIMG_6633 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na het maken van deze foto reisde ik met lijn 73 naar Haarlem om daar na wat lekkers te halen over te stappen op lijn 356 naar Badhoevedorp. Aldaar rijdt lijn 195 een omleidingsroute over de Pa Verkuijllaan, wat echter wel erg leuke plaatjes opleverde. Nadat de zon toch even goed ging schijnen ondanks de vele bewolking en ik nog even op een verhoging ging staan, kon ik een van de Schipholnet-Citea’s op de foto zetten in Badhoevedorp:
AfbeeldingIMG_6682 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik besloot al lopend de route te volgen en onderweg weer wat leuke locaties te zoeken. De volgende locatie bevindt zich op de Holalbrug die Amsterdam en Badhoevedorp met elkaar verbindt, zoals je hier ziet met de nu hoogst genummerde witte Citea van Connexxion op lijn 195:
AfbeeldingIMG_6698 by Milco Oudeboon, on Flickr

Eenmaal in Amsterdam rijdt lijn 195 over de zeer smalle Sloterweg. Omdat de wolken de zon deden verdwijnen, moeten jullie het met wat mindere plaatjes doen, hoewel ik deze dan toch nog wel prima gelukt vind eerlijk gezegd:
AfbeeldingIMG_6710 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat mijn oog op deze oude Mercedes viel, besloot ik de gok te wagen en met tegenlicht een bus af te wachten. Hoewel de foto wat donker is, moet ik eerlijk bekennen dat ik best tevreden ben het met resultaat:
AfbeeldingIMG_6725 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik het wel gezien had met lijn 195 besloot ik door te lopen naar de Oude Haagseweg. Daar had ik een toevalstreffer en kon ik vier bussen tegelijk op de foto zetten bij de halte Anderlechtlaan, waaronder een ex-Maxx stadsbus van Almere die nu als lesbus door het leven gaat:
AfbeeldingIMG_6764 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna was het over en uit met de plaatjes en reisde ik via Amsterdam Sloterdijk weer naar huis. Bedankt voor het kijken, deze foto’s en meer zullen vast wel binnenkort op mijn website verschijnen! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aflopende concessies, smalle weggetjes en omleidingen rondom Amsterdam (15 foto’s)

Bericht door Daniel »

Leuke plaatjes :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 696
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Aflopende concessies, smalle weggetjes en omleidingen rondom Amsterdam (15 foto’s)

Bericht door April064 »

Leuke foto's. Vond het leuk dat je toch nog een paar foto's had gemaakt bij het station van Zaandam. De Amba's daar in de originele CXX-kleuren zijn mijn favoriete bussen in Nederland!
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Aflopende concessies, smalle weggetjes en omleidingen rondom Amsterdam (15 foto’s)

Bericht door ovVeluwe »

Grote kans dat de Scania's straks niet meteen uit dienst gaan. Een deel zal nog in Waterland blijven rijden vanwege vertraagde levering van de Citea's. Een ander deel zal naar Flevoland gaan.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Aflopende concessies, smalle weggetjes en omleidingen rondom Amsterdam (15 foto’s)

Bericht door isadora »

Mooie plaatjes weer. :pos:
Vooral de eerste vond ik opvallend vanwege de "passagier", die op grote hoogte zijn bus aan de snavel voorbij ziet rijden. :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten