Daniel on tour #139: Tussen Rijn en grenzen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #139: Tussen Rijn en grenzen

Bericht door Daniel »

Soms is het de moeite waard om eens wat te combineren... wat uithoekjes van Nederland en grensoverschrijdend treinvervangend vervoer maakten dat er zat vast te leggen was in de Nederlands-Duitse grensstreek.
En zo ging het gisteren dus eerst maar eens per trein naar Zevenaar om vanaf daar per OV-fiets de weg te vervolgen door twee landen.

Eerst maar eens de uithoeken van Nederland. Dat bracht me in Babberich waar lijn 60 vlak langs de landsgrens rijdt...
Afbeelding
Hermes 5412 - Babberich, Aerdtseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Door Babberich heen rijden ook de RE19-vervangende bussen...
Afbeelding
Verhuven Reisen 9623 - Babberich, Dorpstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Verderop kwam ik de volgende lijn 60 dan weer in Lobith tegen...
Afbeelding
Hermes 5373 - Lobith, Transeedijk by Daniël Bleumink, on Flickr

Tijd om weer eens een grensje over te gaan. En was nog maar net in Elten toen daar weer een treinvervangende bus passeerde...
Afbeelding
VIAS 790 - Elten, Zevenaarer Straße by Daniël Bleumink, on Flickr

Elten wordt daarnaast ook bediend door de stadsdienst van Emmerich met lijn 94. Op zaterdag voornamelijk met kleine busjes, maar ik trof toevallig net een rit die door een onderaannemer met 12-meterbus gereden werd...
Afbeelding
Look (Von Mulert) 9203 - Elten, Dr. Robbers Straße by Daniël Bleumink, on Flickr

Op de tegenbus hoefde ik vervolgens niet lang te wachten, want efficiency in de dienstregelingen kennen ze daar in Duitsland blijkbaar nog niet (lijn 94 heeft in Elten 45 minuten keertijd!). Dit keer wel met klein busje...
Afbeelding
Look 1801 - Elten, Bergstraße by Daniël Bleumink, on Flickr

In Hüthum, een dorpje net buiten Emmerich, kwam weer een SEV-bus langs...
Afbeelding
VIAS 796 - Hüthum, Eltener Straße by Daniël Bleumink, on Flickr

Vervolgens in Emmerich zelf trof ik de ex-Nederlandse Solaris op weg naar "Arnehm" :mrgreen:
Afbeelding
Busreisen Milo MO M 2033 - Emmerich, Eltener Straße by Daniël Bleumink, on Flickr

Op de tweede stadslijn van Emmerich, lijn 90, was eveneens een minibusje onderweg. Heerlijk lijntje wel, slingerend door straatjes waar je in Nederland niet gauw een bus in zou zien...
Afbeelding
Look 1701 - Emmerich, Alte 's-Heerenberger Straße by Daniël Bleumink, on Flickr

Nu ik toch in de buurt was maar even heen en weer naar een ander uithoekje van Nederland gegaan. In 's-Heerenberg kwam ik lijn 24 op de laatste meters van z'n rit uit Doetinchem tegen...
Afbeelding
Arriva 9088 - 's-Heerenberg, Oude Doetinchemsestraat by Daniël Bleumink, on Flickr

...waarna het maar eens tijd werd terug naar Zevenaar te gaan. Helaas zag ik de tweede ex-Nederlandse Solaris van Milo net te laat, maargoed, dan nog maar een VIAS busje op de foto in Elten...
Afbeelding
VIAS 167 - Elten, Zevenaarer Straße by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten