Zuid-Holland en Noord-Brabant (15 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Zuid-Holland en Noord-Brabant (15 foto’s)

Bericht door Milco »

Ook vorige week zondag was het lekker weer. En omdat er ook op een zondag genoeg te beleven is ging ik weer eens door Nederland reizen, waarbij de nadruk vooral lag op de wat kleinere plaatsen waar ik normaal hooguit voorbij kom per intercity :mrgreen:

Na een vlugge overstap op Schiphol reisde ik met de sprinter naar Sassenheim. Aldaar bleef ik wel heel dicht bij het station, maar dat maakte het plaatje er niet minder mooi om. Sterker nog: met de snelweg en de grote gele M op de achtergrond in combinatie met de kleurstelling van Arriva vind ik de foto goed gelukt:
AfbeeldingIMG_8869 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Sassenheim reisde ik door en wel naar Voorschoten. Best wel vreemd om te weten dat daar enkele weken terug nog een trein in het weiland lag. Ik liep echter door naar de verderop gelegen Rouboslaan alwaar ik deze elektrische Volvo spotte op lijn 5 als onderdeel van de stadsdienst van Leiden:
AfbeeldingIMG_8901 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik met de sprinter naar Den Haag Centraal. Hoewel er automatisch in de SLT werd omgeroepen dat het treinstel bij aankomst wordt gecombineerd en de deuren nog niet geopend kunnen worden, kan ik er stiekem best wel van genieten om hordes mensen bij de deuren te zien staan die als gekken op de knoppen staan te rammen om deuren te openen :mrgreen:

Ik reisde echter door naar Rijswijk, alwaar ook op de zondag genoeg bus- en tramverkeer rijdt. Zo trof ik ter hoogte van de Klaroenstraat lijn 61 die dan weer deel uitmaakt van de stadsdienst van Delft:
AfbeeldingIMG_8945 by Milco Oudeboon, on Flickr

Een stuk verderop, op de Steenvoordelaan, trof ik dan weer een gaspruttel van de stadsdienst van Den Haag aan op lijn 23:
AfbeeldingIMG_8990 by Milco Oudeboon, on Flickr

Datzelfde HTM is inmiddels begonnen om de trams Avenio’s van nieuwe R-netkleuren te voorzien en hoewel het nog wat wennen is, vind ik het ze persoonlijk niet misstaan:
AfbeeldingIMG_9007 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna had ik het in Rijswijk wel gezien en reisde ik door naar de Drechtsteden. Nadat ik nog even een korte stop inlaste te Rotterdam om wat eten en drinken te halen, toch best handig een stilstand van 6 minuten, reisde ik door naar Barendrecht. Op de Meije trof ik dan weer een hybride VDL aan op lijn 84 van de RET:
AfbeeldingIMG_9033 by Milco Oudeboon, on Flickr

De volgende plaats die ik aandeed lag qua treinen slechts één halte verder: Zwijndrecht! Aldaar blijkt maar weer dat Qbuzz de twee formules die onder dezelfde kleur vallen prima weet te combineren gezien deze stads-Ebusco op streeklijn 92:
AfbeeldingIMG_9065 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op de Stationsweg trof ik even later een soortgenoot die op zondag overigens dezelfde eindbestemming heeft als de eerdergenoemde streeklijn:
AfbeeldingIMG_9089 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na hier nog even te hebben rondgewandeld voor nog meer plaatjes die ik hier niet zal tonen maar wel later op mijn website, reisde ik door naar Zevenbergen. Hoewel ik moet bekennen daar wel eens eerder te zijn geweest, is het wel een leuk dorpje voor mooie foto’s. Zo kon ik de enige op zondag rijdende buslijn in het dorp mooi op de foto zetten op de Hazeldonkse Zandweg:
AfbeeldingIMG_9112 by Milco Oudeboon, on Flickr

En ja, met een voetpad langs het spoor kon ik het toch niet laten om nog even een trein mee te pakken die hier onderweg is naar Vlissingen:
AfbeeldingIMG_9126 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na nog even van het zonnetje te hebben genoten, kon ik vlak voordat mijn trein er aan kwam nog een foto maken van lijn 119 die hier vanuit Breda komt en bij station Zevenbergen arriveert:
AfbeeldingIMG_9141 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik weer een halte door en wel naar Oudenbosch. Aldaar was ik dan weer mooi op tijd om op de Bosschendijk deze Volvo op de foto te zetten die hier op lijn 311 rijdt en vanaf Oud-Gastel door zal rijden als lijn 103 die dan weer als lijn 312 doorrijdt naar Breda:
AfbeeldingIMG_9158 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met de tegenbus reisde ik dan weer naar Etten-Leur. En hoewel de zon daar niet helemaal perfect stond, kon ik wel nog een foto maken van lijn 316 op de Anna van Berchemlaan:
AfbeeldingIMG_9175 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met de trein reisde ik weer verder naar Breda om daar direct over te stappen op één van de vier buslijnen die er op zondag naar Oosterhout rijden. Het werd lijn 326 die mij naar de Mathildastraat bracht, alwaar ik direct een foto kon maken van lijn 325 die juist naar Breda rijdt:
AfbeeldingIMG_9204 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na nog wat plaatjes te hebben gemaakt die wel op mijn website zullen verschijnen reisde ik verder naar Raamsdonksveer. Aldaar hangen grote posters van historische beelden en met dat als decor kon ik dan weer een foto maken van een bus zoals dat er tegenwoordig uit ziet :mrgreen:
AfbeeldingIMG_9254 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna maakte ik geen foto’s meer en reisde ik met lijn 400, drie sprinters en de lokale stadsbus weer naar huis. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Zuid-Holland en Noord-Brabant (15 foto’s)

Bericht door April064 »

Wat een leuk verslag met veel variatie!
zij/haar/hen/hun
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Zuid-Holland en Noord-Brabant (15 foto’s)

Bericht door waldo79 »

Zeker, voldoende variatie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Zuid-Holland en Noord-Brabant (15 foto’s)

Bericht door umbusko »

Leuk rondje zo! :)
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zuid-Holland en Noord-Brabant (15 foto’s)

Bericht door ZO6176 »

Mooi rondje. Om onduidelijke redenen maak ik nooit zoveel foto's van bussen in West Brabant.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten