Een dagje reizen door de Hoeksche Waard (17 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Een dagje reizen door de Hoeksche Waard (17 foto’s)

Bericht door Milco »

Deze week is de Heinenoordtunnel afgesloten voor al het verkeer, iets wat in de weekenden en zomermaanden nog wel vaker gebeurt. Vanwege deze afsluiting rijden de meeste 17x-lijnen niet, rijden de 16x-lijnen vaker en worden deze ingekort tot busstation Heinenoord en rijden er vanaf daar drie pendellijnen naar Rotterdam en Barendrecht.

Ik stond afgelopen woensdag weer eens bijtijds op om die kant uit te gaan. Want sommige lijnen reden veel meer ritten dan normaal en dan kun je toch wat vaker wat mooie foto’s maken. Met een snelle overstap in Leiden reisde ik naar Dordrecht. Aldaar bleken er enkele R-net Citea’s actief te zijn op streeklijn 166, zoals hier te zien is met de 5910 op de Transvaalstraat:
AfbeeldingHW (77) by Milco Oudeboon, on Flickr

Met de volgende rit, eveneens gereden met een R-net Citea, reisde ik door de Kiltunnel naar ’s-Gravendeel. Hoewel een deel van het wagenpark in deze regio uit simpele VDL’s bestaat blijf ik het mooi vinden dat de bussen afkomstig zijn van Veolia Transport en dat dat aan interieur nog te zien is. Een van deze wagens trof ik even later aan op de Smidsweg:
AfbeeldingHW (113) by Milco Oudeboon, on Flickr

De volgende rit reed door de afsluiting van de tunnel slechts twintig minuten later in plaats van het gebruikelijke halfuur in de daluren. Deze rit werd dan weer met een Solaris op waterstof uitgevoerd:
AfbeeldingHW (132) by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde hierna weer verder en wel naar Puttershoek. Aldaar was het nog even zoeken voor een leuk plaatje, de zon deed niet wat ik had gehoopt, maar ik kon de tegenbus uiteindelijk middenin het dorp op de Nassaulaan op de foto zetten:
AfbeeldingHW (142) by Milco Oudeboon, on Flickr

En soms kan een beetje tegenlicht echt geen kwaad, zoals hier vanaf een hoger standpunt met lijn 166 die op de Gerrit de Voslaan rijdt:
AfbeeldingHW (178) by Milco Oudeboon, on Flickr

Met de volgende bus reisde ik door naar Heinenoord. Nadat ik daar vrij lang moest wachten op een “lijn 173”, die naar later bleek met vrijwel onherkenbare busjes reed met een voor mij als slechtziende onzichtbaar briefje op het dashboard waarbij bovendien niet elk kwartier werd gereden, besloot ik een halte met lijn 436 mee te reizen en daarvandaan naar Zuid-Beijerland te lopen. In het halfuurtje dat ik daar was heb ik wel nog een foto kunnen maken van de buurtbus die wel nog herkenbaar was en hier op de Tuinweg rijdt:
AfbeeldingHW (208) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna wachtte ik tot de buurtbus terug kwam om mee te reizen naar Goudswaard. Aldaar besloot ik de Molendijk af te lopen om lijn 160, die nu elk kwartier reed in de daluren, te kunnen fotograferen in een mooi landschap. Met wat gele bloemetjes als decor kon ik uiteindelijk deze drie leuke plaatjes maken:
AfbeeldingHW (224) by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingHW (230) by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingHW (243) by Milco Oudeboon, on Flickr

En met Piershil in het zicht kon ik even later op de Steegjesdijk nog een foto maken van de bus die mij even later naar Oud-Beijerland zou vervoeren:
AfbeeldingHW (273) by Milco Oudeboon, on Flickr

Eenmaal daar aangekomen liep ik naar de Spuioeverweg voor wat plaatjes van lijn 163, die nu ook frequenter reed. Na nog even te hebben gewacht, iets met een rit die was uitgevallen, kon ik dan een van de voormalige Limburgers op de foto zetten:
AfbeeldingHW (331) by Milco Oudeboon, on Flickr

Een rit later wachtte ik dan weer nabij het centrum op en wel op het Vierwiekenplein:
AfbeeldingHW (357) by Milco Oudeboon, on Flickr

Met de eerstvolgende bus in de andere richting reisde ik vervolgens naar Heinenoord om ditmaal uit te stappen bij de halte Sporthal in het dorp. Inmiddels was de lijn nog vaker gaan rijden omdat de middagspits was aangebroken, waardoor het niet zo erg is als er een plaatje de mist in gaat, omdat de volgende bus dan niet zo lang meer duurt. Zo kon ik lijn 163 even later mooi op de foto zetten op de Dorpsstraat:
AfbeeldingHW (371) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik door naar het busstation om aldaar over te stappen op lijn C. Nadat we voor de tunnel even moesten wachten kwam er opeens een Bhv’er met een noodgang de tunnel uitsjezen met een elektrische step, reed een rondje om de bus om te kijken of deze technisch nog in orde was omdat je dat in een paar tellen heel makkelijk kan zien, om daarna in te stappen en mee te reizen naar de andere zijde van de tunnel om met een rotvaart weer de tunnel in te sjezen op de step. _O-

Eenmaal in Barendrecht maakte ik weer wat plaatjes van de bussen daar, zoals hier op de Binnenlandse Baan van lijn C die met een VDL van “TCR” werd uitgevoerd die nog een tijdje hier vanuit Almere op lijn 160 heeft gereden:
AfbeeldingHW (416) by Milco Oudeboon, on Flickr

Met lijn 84 reisde ik vervolgens naar het Zuidplein om aldaar op de flink veranderde Gooilandsingel wat foto’s te maken van de vele bussen die hier arriveerden vanuit Heinenoord. Nadat ik er al een hoogvloers-Mercedes in de kleuren van Bravo aantrof, volgde onder andere een R-Net Citaro en een ex-Berlijnse stadsbus:
AfbeeldingHW (533) by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingHW (630) by Milco Oudeboon, on Flickr

Na het maken van nog wat plaatjes die later op mijn website zullen verschijnen reisde ik met de metro naar het Centraal Station voor mijn eerste rit in een ICNG:
AfbeeldingHW (853) by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik daarmee soepeltjes en keurig op tijd op Schiphol was gearriveerd en ik daar de trein nog had gefilmd bij vertrek, reisde ik vervolgens met de lijnen 397, 12, 327, M1 en M2 naar huis na weer een leuk dagje reizen. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een dagje reizen door de Hoeksche Waard (17 foto’s)

Bericht door Daniel »

Zitten weer leuke plaatjes tussen :pos:

Maar wat is nou die uiterste houdbaarheidsdatum van de lijnen door de tunnel... d'r staat alleen "THT" op :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een dagje reizen door de Hoeksche Waard (17 foto’s)

Bericht door Suus »

De THT is volgens mij een identificatie naar de verkeersregelaars toe dat deze bussen Toegang Heinenoordtunnel hebben. Toevallig maandag meegemaakt dat er automobilisten zijn die denken: hé, die bus rijdt door, dan kan ik ook (een Flixbus naar Parijs strandde dan wel weer bij de afrit Barendrecht, je zou verwachten dat die lui een actuele GPS hebben).

Leuke plaatjes uit een mooie regio van Zuid-Holland :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een dagje reizen door de Hoeksche Waard (17 foto’s)

Bericht door Tom024 »

Vooral die platen in de buurt van Goudswaard vind ik erg fraai!
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Een dagje reizen door de Hoeksche Waard (17 foto’s)

Bericht door Hendrik »

Mooie foto's! Zeker nu alles weer groen is en in bloei komt.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Een dagje reizen door de Hoeksche Waard (17 foto’s)

Bericht door jjasloot »

Leuke plaatjes!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten