Twee dagen reizen door Oost-Vlaanderen en Zeeland (23 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Twee dagen reizen door Oost-Vlaanderen en Zeeland (23 foto’s)

Bericht door Milco »

Het mooie weer van de afgelopen dagen in combinatie met mijn parttime dag op woensdag met aansluitend een verplichte vrije dag vanwege Hemelvaart, deed mij besluiten om weer eens door België te gaan reizen met een hotelovernachting in Gent. Zodoende stond ik woensdag een beetje bijtijds op om vanuit Almere via Schiphol, Rotterdam en Roosendaal naar Kapellen te reizen. Aldaar liep ik naar de even verderop gelegen halte Dorp. Op de Korte Vredestraat kon ik even later deze Iveco Crossway op de foto zetten die hier onderweg is naar Antwerpen-Luchtbal:
AfbeeldingIMG_0249 by Milco Oudeboon, on Flickr

Om de hoek ligt de Hoevensebaan en aldaar trof ik wederom een Iveco die hier juist als lijn 781 onderweg is naar Brasschaat:
AfbeeldingIMG_0271 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde hierna echter naar Antwerpen en dat deed ik met lijn 720. Nadat we onderweg lekker konden doorrijden en we daardoor zo’n zes minuten te vroeg bij de Rooseveltplaats arriveerden, had ik daar nog even tijd tijdens een overstap en kon ik zodoende nog deze twee gekoppelde PCC’s op de foto zetten op de Italiëlei:
AfbeeldingIMG_0320 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik naar de ondergrondse tramhalte Opera om met lijn 3, achterin zittend zodat ik een leuk uitzicht had door het achterraam, naar P+R Melsele in Zwijndrecht. Op de Grote Baan trof ik even later deze Van Hool aan die als lijn 85 bijna zijn eindhalte heeft bereikt:
AfbeeldingIMG_0343 by Milco Oudeboon, on Flickr

Weer bij de P+R zelf lukte het mij eindelijk om een nieuwe zevendelige Albatros-tram op de foto te zetten. Wat een lange dingen zeg:
AfbeeldingIMG_0406 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik verder en wel naar Sint-Niklaas. Aldaar trof ik wat bussen aan op de Noordlaan, zoals deze gelede Citaro die als lijn 42 onderweg is naar het “Koopcentrum”. Aannemelijk wordt hiermee de Waasland Shopping mee bedoeld?
AfbeeldingIMG_0462 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na nog wat drinken te hebben gehaald, ideaal die automaten waar je nog met muntgeld kunt betalen, reisde ik weer door en wel naar Dendermonde. De rit daarnaartoe werd uitgevoerd met een driedeurs Citea in stadsuitvoering. :') Eenzelfde bustype trof ik even later aan op lijn 91 op de Geldroplaan, een straatnaam met een Nederlands tintje:
AfbeeldingIMG_0501 by Milco Oudeboon, on Flickr

Even later trof ik op dezelfde locatie nog deze MAN aan die bijna zijn eindhalte heeft bereikt:
AfbeeldingIMG_0540 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde weer verder en wel naar Aalst dat toch echt in België ligt. Op het Statieplein voor het station, alwaar het nogal een drukte was met voetgangers, geparkeerde auto’s en bussen, trof ik deze hybride Citea aan:
AfbeeldingIMG_0579 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik door naar het centrum en kwam ik onder andere langs het Esplanadeplein. Hoewel ik een leuke fotolocatie aantrof stond de zon nog net even verkeerd, dus besloot ik eerst even rustig te gaan eten. Nadat heerlijk te hebben genoten van een échte grote portie friet, liep ik weer terug naar het Esplanadeplein en kon ik, omdat de zon wat was gedraaid, wel de gewenste foto’s maken zoals hier van de bus des duivels op stadslijn 2:
AfbeeldingIMG_0650 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik hier nog wat meer foto’s maakte die ik later wel op mijn website zal plaatsen liep ik langzamerhand terug naar het station. Aldaar trof ik een bus die zo te zien klaar was met zijn dienst:
AfbeeldingIMG_0670 by Milco Oudeboon, on Flickr

Deze Iveco was dan nog druk aan het werk en de chauffeur manoeuvreerde de bus dan ook tussen de geparkeerde auto’s door:
AfbeeldingIMG_0686 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna was het over en uit met het fotograferen voor deze dag en reisde ik met de bus naar station Gent-Sint-Pieters om daar nog snel over te kunnen stappen op lijn 58 die mij naar het hotel bracht.

Donderdag reisde ik weer naar huis. Omdat de bus die ik gepland had pas tegen 13:00 uur vanuit Gent vertrok deed ik het rustig aan. Even rustig ontbijten en relaxen en tegen 10:30 ging ik de deur uit om met een relaxed tempo richting Gent Zuid te lopen. Onderweg kon ik onder andere deze Hermelijn-tram op de foto zetten op de Grauwpoort:
AfbeeldingIMG_0722 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik besloot de tramroute lopend te volgen en onderweg leuke fotogenieke locaties te zoeken. Die waren er genoeg, onder andere voor het Gravensteen alwaar ik lijn 4…:
AfbeeldingIMG_0736 by Milco Oudeboon, on Flickr

…en lijn 1 op de foto kon zetten:
AfbeeldingIMG_0745 by Milco Oudeboon, on Flickr

Al verder lopend besloot ik ook op de Korenmarkt weer wat trams op de foto zetten. Na nog even wachten, het was immers een bonuszondag, kon ik deze vrij nieuwe Albatros fotograferen:
AfbeeldingIMG_0795 by Milco Oudeboon, on Flickr

Langs de Korenmarkt rijden niet alleen trams. Ook de bussen banen zich een weg tussen de toeristen door zoals lijn 3 die ik hier fotografeerde op de Sint-Michielshelling:
AfbeeldingIMG_0821 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik besloot daarna verder te lopen richting Zuid. Aldaar gearriveerd kon ik in de Vlaanderenstraat nog een Albatros op lijn 4 fotograferen:
AfbeeldingIMG_0868 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op het Woodrow Wilsonplein kon ik even later deze hybride Citea fotograferen als lijn 5:
AfbeeldingIMG_0895 by Milco Oudeboon, on Flickr

“Allee, waar zullen we die zendmast plaatsen?” “Amai, doe maar in het midden van de weg!” Zoiets denk ik? Goed, België… :')
AfbeeldingIMG_0914 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna was het wachten op lijn 50 die mij naar Terneuzen bracht. Doordat de aansluitende lijn 20 naar Goes ruim een halfuur vertraagd was vanwege verkeersdrukte op een eerdere rit in Antwerpen had ik bij het busstation nog even tijd voor wat plaatjes, zoals hier van lijn 5 die ondanks de zondagdienst zowaar met grote bussen werd uitgevoerd:
AfbeeldingIMG_1051 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met de vertraagde lijn 20 reisde ik dus naar Goes om aldaar bij de halte Tiendenschuur uit te stappen. Op de Middelburgsestraat kon ik even later lijn 132 op de foto zetten die hier onderweg is naar Zierikzee:
AfbeeldingIMG_1085 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na nog wat niet noemenswaardige plaatjes en het bezoek aan een supermarkt voor wat drinken reisde ik via Zierikzee, Oude-Tonge en Stellendam naar Spijkenisse. Aldaar had ik een klein kwartiertje overstaptijd op de metro, dus kon ik aldaar nog een Iveco fotograferen die daarna op lijn 84 ging rijden:
AfbeeldingIMG_1146 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna was het over met de plaatjes en reisde ik via Rotterdam, Amsterdam Bijlmer en Almere Buiten weer naar huis na twee zeer leuke dagen. :)

Ik hoop dat het weer een leuk verslag was. Wil je meer foto’s zien? Kijk dan op mijn website die inmiddels is bijgewerkt! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Twee dagen reizen door Oost-Vlaanderen en Zeeland (23 foto’s)

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag. :D
Milco schreef: za 20 mei 2023, 00:41 Na nog wat drinken te hebben gehaald, ideaal die automaten waar je nog met muntgeld kunt betalen,

de bus des duivels op stadslijn 2:
Waarom is het ideaal om met muntgeld te betalen?
En wat bedoel je met “de bus des duivels”?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Twee dagen reizen door Oost-Vlaanderen en Zeeland (23 foto’s)

Bericht door Tom024 »

Als je op die foto inzoomt en kijkt naar het busnummer snap je het vast wel.

Leuk verslag! Ik weet niet of al die VDL's bij De Lijn nou zo'n vooruutgang zijn qua confort.
Een opmerking: het is Het Gravensteen.
Dionysusnu
Berichten: 484
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Twee dagen reizen door Oost-Vlaanderen en Zeeland (23 foto’s)

Bericht door Dionysusnu »

Ik dacht dat "bus des duivels" gewoon sloeg op het oude, lelijke uiterlijk _O-
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Twee dagen reizen door Oost-Vlaanderen en Zeeland (23 foto’s)

Bericht door Milco »

Meltrain schreef: za 20 mei 2023, 16:20 Leuk verslag. :D
Milco schreef: za 20 mei 2023, 00:41 Na nog wat drinken te hebben gehaald, ideaal die automaten waar je nog met muntgeld kunt betalen,

de bus des duivels op stadslijn 2:
Waarom is het ideaal om met muntgeld te betalen?
En wat bedoel je met “de bus des duivels”?
Ik vind het ideaal om kleine bedragen gewoon contant af te rekenen in plaats van bij iedere betaling met een pinpas te zwaaien. Bovendien kom je zo gemakkelijk van de kleine muntjes af zoals de dubbeltjes en zo.

En de bus des duivels is hierboven al uitgelegd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Twee dagen reizen door Oost-Vlaanderen en Zeeland (23 foto’s)

Bericht door Daniel »

Leuke plaatjes weer :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Twee dagen reizen door Oost-Vlaanderen en Zeeland (23 foto’s)

Bericht door ZO6176 »

Een flink tripje. Ik ben erg weg van de locatie in Gent met dat kasteel/fort/ruïne.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Twee dagen reizen door Oost-Vlaanderen en Zeeland (23 foto’s)

Bericht door umbusko »

Leuk rondje! En dank voor de herinnering dat ik zeker een keer naar Gent moet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten