Reizgje troch it súdlik part fan Fryslân (13 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8690
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Reizgje troch it súdlik part fan Fryslân (13 foto’s)

Bericht door Milco »

Alhoewel ik de afgelopen periode geen fotoverslagen heb geplaatst, heb ik wel degelijk gereisd en zelfs in juli enkele weken door Duitsland. De foto’s hiervan staan inmiddels op mijn website en voor wat losse dagen reizen door Nederland in de afgelopen weken neem ik jullie mee in drie reportages.

Op woensdag 9 augustus werd er, nadat het de dagen ervoor veelal regende, mooi zonnig weer voorspeld met af en toe wat wolkenvelden. De avond ervoor bedacht ik nog snel een leuk plannetje en nadat ik de volgende ochtend nog twee goedkope dagkaarten kocht, kon het reizen naar en door het zuidelijke deel van de provincie Fryslân beginnen!

Tijdens het overstappen in Emmeloord kon ik nog een Solaris van OV Regio IJsselmond op de foto zetten, het bedrijf dat over zo’n vijf maanden toch echt ophoudt te bestaan:
AfbeeldingIMG_1818 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met lijn 77 reisde ik vervolgens naar de halte Lemsterweg die nog net in Rutten ligt. Hierna liep ik snel door richting De Lemmer om de bus die mij hierheen vervoerde nog op de foto te kunnen zetten op de Sluisweg, voordat hier vanaf december EBS gaat rijden:
AfbeeldingIMG_1836 by Milco Oudeboon, on Flickr

In De Lemmer liep ik wat rond op en rondom het busstation en vond ik uiteindelijk een leuke fotolocatie langs het Waterkeringpad. Na nog even wachten kon ik de Arriva 8547 hier op de foto zetten die als lijn 48 onderweg is naar It Hearrenfean:
AfbeeldingIMG_1889 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met helaas nog een zon die niet helemaal perfect stond kon ik een tijdje later de tegenbus op de foto zetten die op het Pasveer rijdt:
AfbeeldingIMG_1946 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik terug naar het busstation om met lijn 48 via allerlei kleine dorpjes naar It Hearrenfean te reizen. Op de Trambrug, die de K.R. Poststraat en de Trambaan met elkaar verbindt, trof ik de Arriva 8555 aan die voorop een ander Arriva-logo heeft dan de eerder gefotografeerde bussen:
AfbeeldingIMG_1957 by Milco Oudeboon, on Flickr

Foto’s nabij het station had ik al vaker gemaakt. Daarom liep ik een stukje door langs de busroute van de lijnen 28 en 95. Op de Schans kon ik dan ook mooi de Arriva 8554 op de foto zetten:
AfbeeldingIMG_1999 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde hierna echter weer verder en wel met lijn 95 naar De Jouwer. Nadat ik mijzelf nog trakteerde op een lunch bestaande uit oliebollen, waarom ook niet in augustus, was het weer tijd voor het fotograferen van bussen. Op het Ter Huivra trof ik de Arriva 8568 aan als lijn 41 naar It Hearrenfean, met de watertoren op de achtergrond:
AfbeeldingIMG_2023 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit De Jouwer reisde ik met lijn 91 door en wel naar Snits, alwaar het een drukte van jewelste was in het centrum vanwege de Snitswike (Sneekweek). Speciaal hiervoor rijdt er dan ook een speciale lijn 38 naar de camping in het nabijgelegen Offingawier. Op de Leeuwarderweg kon ik de Arriva 8601 op de foto zetten die actief was op deze speciale buslijn, die langs de gehele route overigens eigen bushaltes had ten opzichte van de reguliere buslijnen:
AfbeeldingIMG_2052 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op de Prins Hendrikkade kon ik tussen alle drukte door weer een bus fotograferen die hier als lijn 91 wel heel letterlijk rechtdoor op de rotonde rijdt :mrgreen: :
AfbeeldingIMG_2081 by Milco Oudeboon, on Flickr

Eenmaal bij het station kon ik wederom de Arriva 8601 op foto zetten in het recent opgeknapte stationsgebied:
AfbeeldingIMG_2101 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde hierna weer verder en wel met lijn 47 naar Wâldsein. Nadat ik daar vanwege de bewolking even wat moest goochelen voor een leuke foto, kon ik deze uiteindelijk maken op De Dyk met een nieuwere bus die als lijn 47 onderweg is naar Snits:
AfbeeldingIMG_2202 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik het hier wel had gezien reisde ik met lijn 47 verder en wel naar Balk. Aldaar kon ik na even wachten lijn 41 keurig op de foto zetten op dit leuke bruggetje, waarbij deze bus bijna zijn eindhalte had bereikt:
AfbeeldingIMG_2217 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na bij de viswinkel op de achtergrond wat te hebben gegeten en te worden gestalkt door de plaatselijke dorpskat, reisde ik met de lijnen 41 en 42 terug naar De Lemmer. Eenmaal uitgestapt bij de halte Pampusstraat wachtte ik de bus nog even af zodat ik ‘m, hier rijden als lijn 47 naar Snits, nog mooi op de foto kon zetten:
AfbeeldingIMG_2260 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna was het over en uit met de foto’s en reisde ik met de laatste rit van lijn 77 weer de grens over ( :mrgreen: ) om via Emmeloord en Lelystad weer huiswaarts te keren na een leuk dagje reizen en bijna 20 kilometer te hebben gelopen.

Hopelijk was het een leuk verslag. Meer foto’s staan inmiddels op mijn website! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten