Nu het nog kan: met rode bussen van Syntus door Twents (14 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8694
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Nu het nog kan: met rode bussen van Syntus door Twents (14 foto’s)

Bericht door Milco »

Afgelopen woensdag was ik weer op pad en ditmaal was Twente de regio om te doorkruisen. Vanaf december gaan er een hoop zaken veranderen in deze regio: Arriva neemt de concessie over van Keolis, dat hier nog als Syntus rijdt, de rode kleur zal verdwijnen en de merknaam Twents wordt vervangen door RRReis. De VDL Citea’s zullen eveneens het veld ruimen aangezien Arriva met elektrische Volvo’s zal gaan rijden. Bovendien kon ik met een actiekaartje van Ervaar het OV voor een koopje die kant uit reizen. Kortom: genoeg redenen om nog maar eens naar Twente te gaan!

In de vroege ochtend reisde ik eerst met de trein via Hilversum naar Amersfoort, om vanaf daar verder te reizen op het actiekaartje. Lijn 102 net missend reisde ik een halte met de trein naar Hoevelaken om daar alsnog in lijn 102 te kunnen stappen naar Apeldoorn, om vanaf daar met de trein via Zutphen naar Goor te reizen. Aldaar trof ik op de Stationslaan de rode 3105 aan:
AfbeeldingIMG_3468 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna dieselde ik een halte verder en dat was Delden. Nadat ik daar nog even moest wachten kon ik op de Spoorstraat de Syntus 3185 op de foto zetten die hier onderweg is op een van de relatief lange streeklijnen in deze concessie:
AfbeeldingIMG_3478 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met het volgende dieseltreintje ging het naar Oldenzaal. Voor het maken van foto’s bleef ik echter niet bij het station maar liep ik door het zuidelijke deel van deze plaats. Op de Burgmeester Wallerstraat trof ik even later deze iets minder rode Syntus 3199 aan:
AfbeeldingIMG_3497 by Milco Oudeboon, on Flickr

Een kwartslag gedraaid kon ik even later de wel rode Syntus 3114 op de foto zetten die hier op de J.H. Nieuwenhuisstraat rijdt:
AfbeeldingIMG_3552 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met lijn 64 reisde ik door en wel naar Losser. Nadat ik daar nog even moest wachten kon ik lijn 61 vanuit Enschede hier mooi op de foto zetten op de Gronausestraat:
AfbeeldingIMG_3575 by Milco Oudeboon, on Flickr

Een rit later werd uitgevoerd door de Syntus 3120 die ik middenin het centrum maar alsnog op de Gronausestraat aantrof:
AfbeeldingIMG_3588 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat deze bus nog even naar Overdinkel reisde, kon ik op de terugweg instappen om mee te reizen naar Pluskut Enschede, ik zal het maar netjes houden hier :lol:

Eenmaal bij het station gearriveerd liep ik door richting het Van Heekplein om op de Nijverheidsstraat dezelfde 3120 te fotograferen die na lijn 61 doorreed als lijn 6:
AfbeeldingIMG_3631 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nee, ook de kleintjes zal ik niet vergeten! Buurtbuslijn 505 trof ik hier dan ook mooi aan op de Beltstraat…:
AfbeeldingIMG_3671 by Milco Oudeboon, on Flickr

…gevolgd door de rode Syntus 3168 die als lijn 5 dan weer onderweg is naar het station:
AfbeeldingIMG_3682 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik nog wat foto’s maakte liep ik weer naar het station om nog een keer een plaatje te maken van een rode bus, nu het nog kan:
AfbeeldingIMG_3724 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met de trein reisde ik vervolgens verder en wel naar Borne. Daar was ik dan weer mooi op tijd om de enige streeklijn aldaar op de foto te zetten op de Europastraat:
AfbeeldingIMG_3750 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na het maken van dit plaatje reisde ik met de trein door naar de eindbestemming van lijn 51: Almelo. Aldaar liep ik eerst richting het centrum alwaar ik op de Wierdensestraat een foto kon maken van de niet helemaal meer rode Syntus 3171 op stadslijn 26:
AfbeeldingIMG_3762 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik door het centrum naar de Brugstraat om daar weer wat busjes te platen, zoals deze Syntus 3115:
AfbeeldingIMG_3793 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik het hier wel had gezien reisde ik door naar Wierden, wel met NS omdat de rit van Keolis kwam te vervallen. Nadat ik daar nog even genoot van een portie kibbeling en aardappeltjes, kon ik tussen de wolken door nog net mooi de Syntus 3141 op de foto zetten op de Almelosestraat:
AfbeeldingIMG_3827 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna was het over en uit met fotograferen en reisde ik via Zwolle en Kampen naar Emmeloord, om er bij het wegrijden uit Kampen, waar ik nog de keuze had tussen Emmeloord en Dronten, achter te komen dat de bus naar Lelystad kwam te vervallen. Daar ben ik dan maar even wat wezen rondlopen om daarna volledig per bus via Lelystad naar Almere te reizen na een leuke dag fotograferen en 19 kilometer lopen! Meer foto’s komen uiteraard weer binnenkort op mijn website! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nu het nog kan: met rode bussen van Syntus door Twents (14 foto’s)

Bericht door waldo79 »

Ook deze is keurig :Y
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Nu het nog kan: met rode bussen van Syntus door Twents (14 foto’s)

Bericht door Daan! »

Mooi.

Bussen zijn 9-10 jaar oud. Hebben ze al een bestemming?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nu het nog kan: met rode bussen van Syntus door Twents (14 foto’s)

Bericht door Daniel »

Zitten weer leuke plaatjes bij :pos: (in alledrie de verslagen trouwens)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Nu het nog kan: met rode bussen van Syntus door Twents (14 foto’s)

Bericht door umbusko »

Die rode bussen blijven toch wel erg fotogeniek :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten