Een dagje reizen en lopen door Heële, Gebrook, Doonder, Bèngelder, Jaobik en Broenssem (12 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Een dagje reizen en lopen door Heële, Gebrook, Doonder, Bèngelder, Jaobik en Broenssem (12 foto's)

Bericht door Milco »

Nadat ik zaterdag al een verjaardag had bij familie in Nuenen, ging ik na een kort nachtje slapen zondag vroeg op voor een dagje Zuid-Limburg. De weersvoorspellingen waren goed en ik wilde een rondje reizen langs de dorpjes tussen Zitterd en Heële. Ja, dat gaat nog wel even door, dus vertaal dat zelf maar naar het Nederlands! :mrgreen:

Met de bus ging het eerst naar station Almere Buiten om vervolgens per trein via Amsterdam en Zitterd naar Heële te reizen.

Aldaar liep ik een keer niet naar het centrum, maar volgde ik westwaarts een stukje de route van de lijnen 3 en 40. Op het stukje busbaan tussen Kloosterweg en de Sittarderweg kon ik daar na even wachten een foto maken van lijn 40 die bijna zijn eindhalte heeft bereikt:
Afbeelding

Even later trof ik op de Sittarderweg dan weer lijn 3 aan:
Afbeelding

Hierna reisde ik door naar het busstation van Gebrook dat op de grens van Broenssem ligt. Nadat ik bij het busstation al diverse foto’s maakte die later op mijn website zullen komen, kon ik op de nabijgelegen Akerstraat-Noord een foto maken van de arriverende lijn 1:
Afbeelding

Op het busstation van Gebrook zelf kon ik niet veel later een kerende lijn 56 op de foto zetten die hier op zondag met grote bussen keert om reizigers naar Broenssem verder te laten reizen met een klein busje:
Afbeelding

Met lijn 40 reisde ik vervolgens door naar Kleen-Doonder alwaar ik na het uitstappen nog een foto maakte van het toch wel bijzondere bushokje:
Afbeelding

Niet veel later kon ik de tegenbus, lijn 40 naar Heële, mooi op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna liep ik via Oësjbik naar Doonder. Aldaar begon het jaren op lijn 36 in de kleine dorpjes. Op de Valderensweg maakte ik de eerste foto met de Arriva 9743 die hier op weg is naar Broenssem en daar doorrijdt als lijn 3 naar Heële:
Afbeelding

De tegenbus, lijn 36 naar Zitterd, trof ik een klein halfuurtje later op wederom de Valderensweg in Doonder maar dan middenin het dorp. Het blijven smalle straatjes:
Afbeelding

Al lopend via Bèngelder ging het vervolgens naar Jaobik alwaar lijn 36 nu nog door het dorp heen rijdt, wat overigens niet meer in de dienstregeling zichtbaar is maar wel als omleiding. Op de Dorpsstraat trof ik wederom bus 9734 met dezelfde chauffeur:
Afbeelding

Een stukje teruglopend, inmiddels in Bèngelder maar met Jaobik op de achtergrond, zette ik de volgende bus op de foto op de Groeneweg:
Afbeelding

Hierna had ik weer even voldoende gelopen en reisde ik, na even wachten in Jaobik, met lijn 36 door naar Broenssem. Aldaar was de zon flink aan het zakken, maar kon ik nog wel een leuke foto maken van lijn 3 die met een diesel-VDL op de Sint Gregoriuslaan rijdt:
Afbeelding

Met echt de laatste zonnestralen, zeker in de smalle straatjes, kon ik na nog een stukje lopen de laatste foto maken voor deze reisdag op het Koutenveld in Broenssem:
Afbeelding

Nadat ik hierna nog een rondje door het centrum liep reisde ik met de volgende lijn 3 door naar Heële. Nadat ik daar nog wat had gegeten reisde ik per trein via Mestreech en Utrecht weer naar huis na een leuk dagje reizen én ruim 17 kilometer wandelen! :)

Dat was ‘m, bedankt weer en wil je meer foto’s zien? Houd dan mijn website in de gaten! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een dagje reizen en lopen door Heële, Gebrook, Doonder, Bèngelder, Jaobik en Broenssem (12 foto's)

Bericht door TffpaA »

Maar Segietere weer overgeslagen :N

:mrgreen:
🗣
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een dagje reizen en lopen door Heële, Gebrook, Doonder, Bèngelder, Jaobik en Broenssem (12 foto's)

Bericht door waldo79 »

In het zuiden geweest :D
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een dagje reizen en lopen door Heële, Gebrook, Doonder, Bèngelder, Jaobik en Broenssem (12 foto's)

Bericht door umbusko »

Leuk verslagje *O* Zuid-Limburg, altijd goed 8-) (al kom ik in dit deel eerlijk gezegd maar heel weinig)
En respect voor het volhouden van het dialect! :mrgreen:
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Een dagje reizen en lopen door Heële, Gebrook, Doonder, Bèngelder, Jaobik en Broenssem (12 foto's)

Bericht door erjeebee »

Sweet memories....
De 36 was samen met de 59 (nu 30) en 41 (nu 40 voor Zittert - Heële en 2 voor Heële-Kirchroa) mijn favoriete lijn
Altijd blij als ik een dienst had met die er in.
En als ik de fotoos zie weet ik weer waarom.

erjeebee waardeert dit verslag
TomSteyl
Berichten: 314
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Een dagje reizen en lopen door Heële, Gebrook, Doonder, Bèngelder, Jaobik en Broenssem (12 foto's)

Bericht door TomSteyl »

umbusko schreef: di 30 jan 2024, 01:06 En respect voor het volhouden van het dialect! :mrgreen:
Streektaal hé 😈 met grote ambities (het is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult...) 😎
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
jjasloot
Donateur
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Een dagje reizen en lopen door Heële, Gebrook, Doonder, Bèngelder, Jaobik en Broenssem (12 foto's)

Bericht door jjasloot »

Leuk verslag van een bekende regio..

Het busstation van Hoensbroek ligt voor zover ik weet in Brunssum, de gemeentegrens loopt (tegenwoordig, maar zo oud ben ik nog niet) over de Akerstraat Noord
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten