Een zondag reizen door Zuid-Limburg (12 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8743
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Een zondag reizen door Zuid-Limburg (12 foto’s)

Bericht door Milco »

Hoewel het op zondag 28 april soms wat regende maar ook de zon geregeld scheen, besloot ik toch een dagje te gaan reizen door Zuid-Limburg. De wekker ging zodoende vroeg voor als eerste een reis naar Kerkrade. Nadat ik eerst vanuit Almere via Amsterdam Zuid naar Eindhoven reisde om daar over te stappen naar Zitterd, bleek ik daar de stoptrein van Arriva net gemist te hebben en kon ik daarna alsnog met de intercity naar Heële reizen om daar uiteindelijk over te stappen naar Kirchroa. Eenmaal aangekomen kon ik, zowaar in het zonnetje, de elektromobiel die mij hiernaartoe bracht nog mooi op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna begon de wandeling door het dorp op zoek naar leuke locaties langs de busroutes. Al in de Mozartstraat kon ik een foto maken van lijn 1 die hier onderweg is naar Gebrook:
Afbeelding

Op de Zonstraat, ik zou eerder zeggen Bewolkingstraat :mrgreen: , kon ik even later lijn 6 op de foto zetten die met een elektrische bus van 11,5 meter werd uitgevoerd:
Afbeelding

Nadat ik het hier wel had gezien, liep ik terug naar het centrum om met lijn 1 door te reizen naar busstation Parkstad Stadion, wat nabij de grens met Heële ligt. Op de Heerlerbaan in Heële kon ik dan ook even later mooi de vertraagde lijn 43 naar Vols op de foto zetten:
Afbeelding

De lijn 44, gereden door ASEAG, reisde ik vervolgens door naar het centrum van Heële. Nadat ik daar nog even wat had rondgelopen kon ik de bus die mij hierheen bracht nog mooi op de foto zetten op de Valkenburgerweg:
Afbeelding

Op de Geerstraat kon ik, terwijl de zon begon te schijnen, even later een van de vier voormalig stadswagens uit Mestreech die nog in Limburg actief zijn op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna liep ik stevig door naar het station om de zeven minuten later vertrekkende trein nog te proberen te halen, maar dat lukte. Hiermee reisde ik door naar Sjin. Hier was ik dan weer mooi op tijd voor de arriverende stoomtrein van de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij. Na nog even wachten kon ik deze dan op de foto zetten naast het stationsgebouw:
Afbeelding

Hierna liep ik een ronde door het dorp om weer wat bussen op de foto te kunnen zetten. Bij de halte Breeweg trof ik deze mini-Citea aan op weg naar het zondagse eindpunt van lijn 54; Valkeberg:
Afbeelding

De tegenbus naar Gullepe trof ik een stukje verderop op de Valkenburgerweg en deze rit werd zelfs uitgevoerd met de uit Zuid-Holland afkomstige bus 8370”
Afbeelding

Na het maken van deze foto liep ik terug naar het station om door te reizen naar Meersje. Nadat ik daar nog even bleef wachten, kon ik de zowaar op tijd rijdende sneltrein naar Mestreech op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna besloot ik weer een stuk te gaan lopen. Op de Bunderstraat trof ik lijn 30 naar Zitterd die ik hier, ondanks een dikke wolk die net op tijd wegtrok, mooi op de foto kon zetten:
Afbeelding

Al lopend ging het verder naar de nabijgelegen plaats Bung. Terwijl het daar helaas begon te regenen, kon ik desondanks nog deze foto maken van lijn 9 op de Beukenlaan:
Afbeelding

Hierna had ik het wel gezien. Hoewel ik eerst van plan was om iets in Zitterd te eten, besloot ik vanwege een verstoring bij Houten toch maar om via Nijmegen te reizen. Net nadat ik voorbij Remunj was, bleek de verstoring voorbij te zijn, maar ben ik toch maar doorgereisd naar Nijmegen om daarvandaan naar Amsterdam Amstel te reizen om daar over te stappen op de bus naar Almere na ondanks het bewolkte weer toch een leuke dag reizen en ruim 17 kilometer te hebben gelopen! Bedankt voor het kijken! Meer foto’s zijn inmiddels te vinden op mijn website! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7682
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een zondag reizen door Zuid-Limburg (12 foto’s)

Bericht door waldo79 »

Korte, maar fijne serie foto's.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10637
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een zondag reizen door Zuid-Limburg (12 foto’s)

Bericht door trolly »

Eens. "Kort" vind ik vaak een voordeel bij fotoverslagen. Iets met kwaliteit en kwantiteit.

@Milco: vergeet je niet een paar plaatjes naar @Daniel te sturen? Hij schijnt op zoek te zijn naar bannermateriaal, en met name je Arriva-express naar Maastricht lijkt me geknipt voor die job.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5367
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een zondag reizen door Zuid-Limburg (12 foto’s)

Bericht door umbusko »

Leuk rondje, uitstekende foto’s en complimenten voor de plaatsnamen in het dialect! *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast