Een zonnig dagje reizen door Flevoland en Overijssel (17 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8743
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Een zonnig dagje reizen door Flevoland en Overijssel (17 foto’s)

Bericht door Milco »

Op woensdag 1 mei was het stralend weer. Gezien de treinstremmingen bij Zwolle en de omleidingen van de bussen aldaar vanwege het aanleggen van een loopbrug, was de keuze snel gemaakt. Met de trein ging het eerst naar Lelystad, alwaar ik tijdens het wachten op het Stationsplein nog een van de stadslijnen op de foto kon zetten:
Afbeelding

Met snelRRReis buslijn 207 reisde ik door en wel naar de Harderhaven. Tijdens de overstap op de volgende bus kon ik op de Knardijk nog mooi een foto maken van lijn 142 die hier onderweg is naar Harderwijk:
Afbeelding

Met lijn 147 reisde ik vervolgens door en wel naar Dronten. Nadat ik eerst in het centrum uitstapte om de bus op de terugweg op de foto te zetten, ging dit helaas de mist in door een fietser die precies voor de bus reed. Jammer, maar helaas! Ik besloot maar door te lopen naar het station alwaar ik wel nog lijn 143 naar Lelystad op de foto kon zetten:
Afbeelding

Ik ging echter met lijn 143 de andere kant op en wel naar Kampen. Op de Zwolseweg bij het station kon ik deze touringcar van Ter Doest op de foto zetten die hier als lijn 822 onderweg is naar Zwolle:
Afbeelding

Aan de voorzijde van het station zette ik even later weer een reguliere bus op de foto en dat werd lijn 141 naar “Urk.”:
Afbeelding

Met de volgende lijn 822 reisde ik naar Zwolle. Aldaar was het een komen en gaan van bussen. Veelal touringcars, maar op lijn 823 naar Raalte reed ook deze voormalige Syntus 5150 mee die ik hier aantrof op het Hanzeplein:
Afbeelding

Omdat ook de Schuttebusbrug was afgesloten, reed ook EBS een omleiding via de Hanzelaan, al deed lijn 301 naar Dedemsvaart dat al vanwege een andere omleiding:
Afbeelding

Door de afgesloten brug reed ook lijn 10 dus opeens via de Hanzelaan die ik hier aantrof met een Zwolse stadswagen:
Afbeelding

Nadat ik het hier wel had gezien reisde ik verder met lijn 823 naar het Marktplein in Heino, wat de vervangende halte is voor het station bij treinstremmingen. In het dorp nabij het Marktplein trof ik een van de kleinere BYD’s aan die hier onderweg is naar Raalte:
Afbeelding

Nadat ik nog een rondje door het dorp had gelopen trof ik op de Canadastraat weer een leuke fotolocatie aan, alwaar ik eerst lijn 166 kon fotograferen…:
Afbeelding

…die gevolgd werd door weer deze touringcar van Ter Doest:
Afbeelding

Met de volgende lijn 823, gereden met “Discobus 5150” van Taxi Konink gezien de vele donkere ramen, subwoofers en zelfs een frisdrankautomaat aan boord, reisde ik naar Raalte. Nadat ik daar nog wat foto’s rond het station maakte, liep ik door naar de Kruisstraat om lijn 165 naar Deventer te onderscheppen:
Afbeelding

Met een bus van een halfuur later reisde ik vervolgens door naar Deventer. Daar had ik relatief weinig tijd gepland, maar gelukkig kun je daar ook voor het station leuke plaatjes maken, zoals deze dubbeldekker touringcar van Birwa Tours:
Afbeelding

Ook Arriva rijdt met een tweetal buslijnen naar Deventer en op lijn 57 trof ik zelfs een van de negen Solarissen op waterstof aan:
Afbeelding

Een kwartslag gedraaid, maar nog altijd op dezelfde locatie, trof ik dan weer deze BYD van EBS aan die als lijn 6 zijn eindpunt nadert:
Afbeelding

Hierna reisde ik door naar Apeldoorn om daar in eerste instantie enkel wat te gaan eten. Nadat ik daarna nog wat tijd over had, besloot ik bij het station nog wat bussen te fotograferen zoals deze ex-Connexxion Citaro die hier komt aanrijden:
Afbeelding

En als afsluiter nog twee bussen van Hermes die beide officieel bij een andere vervoerder zijn begonnen:
Afbeelding

Hierna reisde ik met de lijnen 102, 104, 216 en M2 weer naar huis na weer een leuke dag reizen en ditmaal meer dan 15 kilometer lopen. Bedankt voor het kijken! Meer foto’s zijn inmiddels te vinden op mijn website! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5367
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een zonnig dagje reizen door Flevoland en Overijssel (17 foto’s)

Bericht door umbusko »

Milco schreef: do 09 mei 2024, 00:48 Met snelRRReis buslijn 207 reisde ik door en wel naar de Harderhaven. Tijdens de overstap op de volgende bus kon ik op de Knardijk nog mooi een foto maken van lijn 142 die hier onderweg is naar Harderwijk:
Afbeelding
Die ziet er zeer bannergeschikt uit. ;) Verder leuke foto's!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten