Hierna stapte ik in lijn 85 die mij via een mooie route, veelal over smalle weggetjes en door kleine dorpjes, naar Moerbeke bracht. In de relatief smalle Opperstraat kon ik de bus even later nog op de foto zetten, inmiddels op de terugrit naar Antwerpen:

Met lijn 49 reisde ik vervolgens door en wel naar Zelzate, waarbij Nederland toch even in zicht was… Op het busstation, waar de lijn van Connexxion dan weer niet komt, kon ik een eCitaro op de foto zetten die hier zojuist is gearriveerd op lijn 95:

Na nog wat foto’s die later wel op mijn website zullen verschijnen reisde ik door en wel met lijn 95 naar Eeklo. Aldaar kwamen tijdens het wachten op de volgende bus geen bussen langs, maar kon ik wel deze MW41 fotograferen, klaar om te vertrekken naar Ronse:

Met lijn 30 reisde ik vervolgens door naar Brugge om daar direct over te stappen op lijn 50 naar Oostende. Omdat ik hier zondag terug zou komen, heb ik enkel wat gegeten om daarna per Kusttram door te reizen naar Raversijde. Na nog even een halfuurtje uitwaaien kon ik de volgende rit nog mooi op de foto zetten langs de kust:

Hierna liep ik naar het hotel voor een nachtje rust.
De volgende dag ging de reis weer verder en liep ik weer naar de kust om een tram op de foto te zetten die hier onderweg is naar Knokke:

Na nog even relaxen en rondlopen kon ik de volgende tram, waarmee ik overigens naar Oostende reisde, bij aankomst nog op de foto zetten wederom langs de kust:

In Oostende besloot ik een ronde te gaan lopen en wat fotolocaties op te zoeken. Zo kon ik op de Vindictivelaan deze mini-Van Hool op de foto zetten als lijn 1:

Een stukje verderop trof ik even later deze hybrid VDL aan die ook op de foto mocht:

En langs de Leopold III-laan kon ik even later een tram op de foto zetten die hier overduidelijk langs de jachthaven rijdt:

Hierna reisde ik verder en wel langs de kust naar De Haan. Eenmaal uitgestapt bij de halte Zwarte Kiezel kon ik even later een tram naar De Panne op de foto zetten:

Ook voor de trams in de andere richting stond de zon perfect en zo kon ik ook de tram naar Knokke mooi op de foto zetten:

Hierna reisde ik weer verder en wel naar het verderop gelegen Wenduine. Langs de Leopold II-laan, bijna hetzelfde als in Oostende

Hierna ging de reis verder en wel naar Blankenberge. Aldaar stapte ik uit bij de halte Markt om daar even later de tegentram, naar De Panne, op de foto te kunnen zetten:

Een tram in de andere richting, naar Knokke dus, kon dan weer mooi op de foto op de De Smet de Naeyerlaan:

Een stuk verder in dezelfde straat was ik dan weer precies op tijd om een tram te spotten die onderweg is naar De Panne:

Langs het station liep ik verder naar de J. de Troozlaan. Ook daar vond ik weer een mooie fotolocatie om een tram naar De Panne te kunnen spotten:

Ik reisde hierna weer verder en wel naar Zeebrugge. Eenmaal uitgestapt bij de halte Strandwijk kon er uiteraard weer een tram op de foto:

Hierna wilde ik niet meteen weer doorreizen, maar om nou twee keer dezelfde foto te maken met een ander nummertje op de tram had ik ook geen zin in. Daarom besloot ik ook hier weer een stuk door te lopen langs de route. Bij de halte Stationswijk kon ik dan weer een tram op de foto zetten met de watertoren van Zeebrugge op de achtergrond:

Hierna volgde mijn laatste tramrit en wel naar Knokke. Ook hier had ik van tevoren al een leuke fotolocatie opgezocht, ditmaal om een bus op lijn 41 te kunnen fotograferen en dat lukte op de Meerlaan met deze Citaro LE van Gino Tours:

Nadat ik hierna met een eCitaro naar Westkapelle reisde, dat toch écht in België ligt, kon ik een halfuurtje later de bus die ik in Knokke al fotografeerde nogmaals vastleggen, ditmaal dus in Westkapelle op de Dorpsstraat:

Hierna liep ik naar de bushalte om met lijn 42 weer de grens over te steken om daarna nog even in te checken voor het Nederlandse deel van de lijn. Eenmaal uitgestapt in Breskens kwam ik erachter dat de boot naar Vlissingen elk halfuur vaart. Dat gaf mij de gelegenheid om de aansluitende boot te laten varen (

Hierna was het over en uit met fotograferen, voer ik met de boot mee naar Vlissingen om daarvandaan per trein naar huis te reizen na een leuk weekendje reizen!

Dit was ’m voor deze keer. Ik hoop dat het een mooi verslag was. Wil je meer foto’s zien? Neem dan een kijkje op mijn website!