Mistig en bewolkt? Niet in Zuid-Limburg (9 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Mistig en bewolkt? Niet in Zuid-Limburg (9 foto's)

Bericht door Milco »

Toen ik vrijdag de weersvoorspellingen voor het weekend in de gaten hield, bleek men voor Zuid-Limburg volop zon te voorspellen. Zeker weten doe je het natuurlijk nooit, maar nadat ik zaterdagochtend nog eens goed keek en de voorspellingen nog steeds aangaven dat de zon uitbundig zou schijnen, besloot ik die kant maar op te gaan!

Met de trein ging het voor een euro extra in de eerste klas naar Maastricht. Hoewel het tot voorbij Sittard nog grijs, bewolkt en mistig was kwam ten zuiden van Sittard de zon steeds meer in beeld. Sterker nog: in Maastricht was er geen wolkje te vinden en lucht was strakblauw. Aangezien het tijdens de donkere dagen in de smalle straatjes vaak lastig is om te fotograferen, de zon komt immers niet overal, ging ik eerst op zoek naar een mooie fotolocatie. Deze vond ik uiteindelijk langs de Wethouder van Caldenborghlaan alwaar deze oude Arriva 8241 mij passeerde onderweg naar Valkenburg:
Afbeelding

Hierna besloot ik door de lopen naar de route van lijn 350. Langs provincialewegen staat vaak minder bebouwing wat het fotograferen in de wintermaanden makkelijker maakt. Langs de Akersteenweg trof ik weer een mooie locatie aan met voldoende zon en aldaar kon ik lijn 350 naar Aachen mooi op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna wachtte ik de volgende bus af om daarmee door te reizen. Ik besloot uit te stappen bij de halte Amerikaanse Begraafplaats, niet ver van Margraten, en daar had ik geluk: de zon kwam er goed door. De volgende bus naar Aachen kon ik er dan ook mooi op de foto zetten, hier langs de Rijksweg:
Afbeelding

Hierna liep ik door naar het dorp Margraten zelf. Aldaar vond ik wederom een leuke locatie, ditmaal in het dorp zelf maar nog steeds langs de Rijksweg. Nadat de bus in kwestie nog even bij de halte stopte om zijn tijd af te wachten, kon ik 'm bij vertrek dan alsnog op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna had ik het in Margraten wel gezien en reisde ik verder naar Gulpen. Hoewel ik daar enkel zou overstappen, kon ik het niet laten om een binnenkomende lijn 57 op de plaat vast te leggen die hier bij het busstation arriveert:
Afbeelding

Hierna stapte ik in lijn 55 om daarmee verder te reizen. Via een mooie route en over de smalste busroute van Nederland in Elkenrade, stapte ik uit net na het dorp Ubachsberg. Ook hierna besloot ik de busroute lopend te volgen op zoek naar een mooie locatie voor een foto. Die vond ik al snel langs de Bergseweg tussen Ubachsberg en Kunrade alwaar ik een halfuurtje later lijn 55 naar Gulpen mooi op de foto kon zetten:
Afbeelding

Hierna liep ik door naar het verderop gelegen Kunrade. Met lijn 52, die op zaterdag niet verder rijdt dan Hulsberg, reisde ik verder naar Klimmen en specifiek naar het buurtschap Overheek. Na een kwartiertje wachten kon ik de bus die mij hiernaartoe bracht op de foto zetten die hier dus weer onderweg is naar Heerlen:
Afbeelding

Hierna besloot ik door te lopen naar Valkenburg. Na me daar door de kerstmarktdrukte te hebben gewurmd, liep ik zelfs verder naar Vilt. Lijn 4 naar Valkenburg werd omgeleid doordat een deel van de route in Valkenburg tijdelijk eenrichtingsverkeer was om de grote drukte in goede banen te leiden. Hierdoor reed lijn 4 naar Valkenburg een iets uitgebreidere route door het heuvellandschap, wat voor een foto natuurlijk helemaal niet verkeerd is! Langs de Vilterweg, een stukje ten zuiden van Vilt, kon ik een van de omgeleide bussen op de foto zetten onderweg naar Valkenburg:
Afbeelding

Hierna liep ik terug naar Vilt om de busroute nog even te volgen. Net aan het begin van Berg en Terblijt vond ik nog een leuke locatie en in de allerlaatste zonnestralen kon ik lijn 4 naar Maastricht dan ook nog mooi op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna begon de zon te zakken en was het over en uit met fotograferen. Met de lijnen 4 en 30 reisde ik naar Sittard om daarvandaan per trein naar Eindhoven te reizen, wat te eten te halen en daarna naar huis te reizen na een zeer leuke en zonnige dag reizen en bijna 18 kilometer lopen door Zuid-Limburg! 8)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
waldo79

Re: Mistig en bewolkt? Niet in Zuid-Limburg (9 foto's)

Bericht door waldo79 »

Mooie oogst aan foto's :Y
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Fraaie platen weer hoor :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Leuke foto's! :D En zeer bekend terrein voor het grootste deel. 8-) Een kleine toevoeging bij lijn 52: die rijdt in het weekend inderdaad maar tot Hulsberg, maar dat is om operationele redenen: tussen Hulsberg en Meerssen rijdt namelijk een aansluitende rit met een 8-persoonsbus.
Plaats reactie