Op dezelfde locatie trof ik niet veel later deze PCC-tram op lijn 12:

Hierna liep ik richting busstation Rooseveltplaats. Daar kon ik nog een Albatros op de foto zetten die hier vanaf de Italiëlei rechtdoor de Frankrijklei op rijdt:

Met lijn X41 ging het vervolgens met twee omleidingen en forse vertraging naar Oostmalle. Op de Turnhoutsebaan, even verderop, kon ik even later de volgende en eveneens fors vertraagde rit van de snelbus naar Turnhout op de foto zetten:

Op lijn 40, die in tegenstelling tot zijn voorganger 400 niet meer naar Turnhout rijdt, trof ik dan weer een 12 meter VDL aan:

Met lijn 48 reisde ik hierna verder en wel naar Rijkevorsel. Hoewel de zon het helaas liet afweten lukte het mij wel alsnog om enkele leuke plaatjes te maken. Zo kon lijn 43b naar Brecht, station Noorderkempen, op de foto gezet worden op de Sint-Lenaartsesteenweg:

Bij de halte Kerk kon ik dan weer een foto maken van lijn 48, de bus die mij hiernaartoe had vervoerd:

De reis ging hierna verder en wel naar Merksplas. Na daar nog even te hebben gewacht kon ik op de Pastorijstraat dan weer een foto maken van lijn 43a die onderweg is naar Nederland:

Hierna ging de reis weer verder en wel naar Turnhout. Bij het station maakte ik eindelijk eens een foto van de smalle doorgang van in dit geval lijn 33 met daarnaast een Siemens Desiro die zijn tijd staat af te wachten:

Al lopend ging het hierna verder richting het centrum, wat niet zo heel ver van het station vandaan ligt. Op de Warandestraat kon ik een vrij nieuwe elektrische VDL op de foto zetten die hier als een van de twee stadslijnen van Turnhout onderweg is:

In het centrum rijden de bussen dan weer door vrij smalle straatjes en dat is toch altijd wel fotogeniek. Zo trof ik zelfs nog deze Van Hool aan die hier in de zeer smalle Sint Antoniusstraat rijdt:

Hierna ging de reis verder naar Kasterlee om daar enkel wat te eten en daarna mijn hotel op te zoeken voor een nachtje rust. Zondag ging de reis immers weer verder en liet de zon zich gelukkig wel vaker zien! Nog voor vertrek kon ik op de Turnhoutsebaan nog een foto maken van lijn 49 die hier onderweg is naar Turnhout:

Met lijn 49 in de andere richting ging de reis hierna verder en wel naar Geel. Uitgestapt op de Markt was het even wachten geblazen, maar al snel konden er weer wat busjes op de foto worden gezet zoals deze VDL op lijn 51a naar Mechelen:

Vooruit, nog maar een foto op dezelfde locatie. Deze gelede elektrische MAN met een treinlogo op de lijnfilm vroeg gewoon om een foto:

Een iets kortere versie, een elektrische MAN van 12 meter, trof ik een klein uurtje later aan voor het station:

Hierna ging de reis verder en wel naar Aarschot. Voor het station trof ik daar onder andere deze uit 2004 afkomstige Van Hool aan die zojuist is vertrokken als lijn 25 naar Mechelen:

Hierna besloot ik weer de busroutes te volgen op zoek naar mooie fotolocaties. Op de Pastoor Dergentlaan kon ik deze Jonckheere Transit 2000 op de foto zetten die ‘slechts’ 15 maanden jonger is dan de Van Hool van hierboven:

Lijn 25 vanuit Mechelen reed dan weer met een – in vergelijking met de bussen van hierboven – gloednieuwe bus in de vorm van deze VDL Citea:

Hierna ging de reis verder en wel naar Leuven. Aldaar was ik precies op tijd om voor het station, op het Tiensevest, lijn 18 van de TEC op de foto te zetten:

Ook hier besloot ik het centrum in te lopen voor wat meer foto’s van de bussen. Op de Bondgenotenlaan trof ik deze voormalig Oostenrijkse bus aan die hier als lijn 1 onderweg is:

Hierna maakte ik nog meer foto’s die ik niet hier zal tonen, maar wel later op mijn website. De reis ging even later verder en wel naar Mechelen. Hoewel de zon begon te zakken kon ik er toch nog wat leuke plaatjes maken, zoals hier op het Zandpoortvest:

Op het Biest in het centrum was de zon niet meer toereikend. Toch besloot ik er wat plaatjes te maken en hoewel het wat donker is vind ik de foto nog niet eens zo heel verkeerd zo in de smalle straatjes van het centrum van Mechelen:

Iets verderop trof ik dan toch nog een streepje zon aan en kon ik een foto maken van een CRRC TEG6853 die hier als lijn 1 vanaf de Frederik de Merodestraat het Biest opdraait:

Hierna liep ik langzamerhand terug richting het station. Bij de halte Veemarkt kon ik twee van deze leuke centrumbusjes op de foto zetten:

Weer verder lopend richting het station trof ik op het Raghenoplein dan nog deze Van Hool aan die zelfs nog een maandje ouder is dan de Van Hool die ik eerder spotte in Aarschot:

Hierna was ik klaar met fotograferen en reisde ik per EuroCity, Intercity Direct, Intercity en stadsbus weer naar huis na een zeer leuk weekend reizen en in totaal zo’n 19 kilometer wandelen!

Bedankt voor het kijken! Wil je meer foto’s zien? Houd dan mijn website in de gaten!