Daniel on tour #147: Tilburg in 't nieuw (10 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Daniel on tour #147: Tilburg in 't nieuw (10 foto's)

Bericht door Daniel »

Na al eerder getipt te zijn over de doordeweekse omlopen en eigenlijk nog te zitten denken welk doordeweeks dagje ik dan die kant op zou gaan, bood zich vanmorgen opeens een kans aan met de eerste weekendinzet van de gloedjenieuwe elektrische Citea's in Tilburg.
En wat doordeweeks zo bleek, bleek deze zaterdag ook: lijn 1 was the place to be :p Dus voorzien van een OV-fiets ging het eerst maar die lijn langs in zuidelijke richting. De kwartiersdienst kwam best handig van pas om steeds een klein stukje zuidwaarts op te schuiven. Dus om te beginnen maar eens net onder het centrum...
Afbeelding
Arriva 4704 - Tilburg, Bisschop Zwijsenstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Nadat in de Voltstraat, dat was lekker toepasselijk geweest met elektrisch materieel, de lichtomstandigheden niet heel optimaal bleken vond ik om het hoekje alsnog een volgend plekje...
Afbeelding
Arriva 4703 - Tilburg, Transvaalplein by Daniël Bleumink, on Flickr

Altijd wel een beetje spannend natuurlijk of er geen tegenverkeer is, zeker vlakbij een kruising met verkeerslichten, maar het kwam toch weer goed...
Afbeelding
Arriva 4702 - Tilburg, Trouwlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

En toen was ik alweer op het laatste plekje waar lijn 1 deze kant op goed in het zonnetje langskwam...
Afbeelding
Arriva 4714 - Tilburg, Berglandweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Het voordeel van deze tijd van het jaar is dat de zon best snel kan draaien, dus werd een klein stukje terug op de route een ander plekje mogelijk...
Afbeelding
Arriva 4710 - Tilburg, Generaal Smutslaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Dat plaatje hierboven kwam wel mooi uit om wat tijd te vullen, want inmiddels had ik wat vooruit zitten kijken en zag ik dat er een nieuwe Citea op lijn 2 mijn kant uit kwam. Daarvoor ging het even de snelweg over naar Goirle waar al gauw een bruikbaar plekje gevonden was...
Afbeelding
0690_Arriva4712_Goirle-Abcovenseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Door Goirle komen ook Belgische bussen, maar wanneer dat was even de vraag. OVinfo kende lijn 45 wel maar had alleen een dienstregeling voor 31 maart :mrgreen: en volgens Google Maps bestond heel de lijn niet, maargoed. Op goed geluk ging het maar richting de route waar alles van halteborden tot vertrekstaten deed alsof lijn 450 daar nog altijd rijdt. De vertrekstaat gaf aan dat er een bus om 12 over zou komen en dat was het ook bijna, maar voor de zekerheid toch maar de QR-code gescand die me alsnog actuele info verstrekte: de bus van .08 had +4... ook goed _O-
Afbeelding
De Lijn 111094 (B&C 6694) - Goirle, Tilburgseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Daarna maar weer eens verder op jacht naar de Citea's. Er zat er eentje op lijn 3 maar ik had al snel door dat ik dat niet ging redden op een plek waar het zonnetje goed zou staan. De bus reed door als lijn 5 stond er, dat gaf me wat tijd. Om vervolgens af te vragen waarom hij geen realtime info had, maar het ding bleek lijn 5 aan het rijden te zijn terwijl ik 'm bij de voorafgaande rit op lijn 3 op de kaart kon volgen :X
Afbeelding
Arriva 4717 - Tilburg, Wilhelminapark by Daniël Bleumink, on Flickr

Vervolgens voor de verandering nog maar een lijn 1 met een nummertje dat ik nog niet had...
Afbeelding
Arriva 4715 - Tilburg, Postelse Hoeflaan by Daniël Bleumink, on Flickr

En eigenlijk had ik daarna nog de 4706 kunnen afstrepen, maar die was blijkbaar ergens in het centrum vastgelopen: hij had opeens +10 gekregen en zag 'm later via een afwijkende route alsnog naar de route richting station rijden. Dat werd dus een kwartiertje langer wachten, want nu met weer fotografeerbare displays wilde ik een van de weinige bestemmingen met een Q in Nederland er wel eens op hebben...
Afbeelding
Arriva 4710 - Tilburg, Wandelboslaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Vervolgens weer terug richting station om de fiets in te leveren, waar ik ook nog eens perfect op tijd bleek te zijn om via Breda en Rotterdam weer terug te reizen, kon ik mooi weer wat spoorlijntjes afstrepen. Ideaal moment ervoor ook nu dit weekend de IC uit Rotterdam weer rechtstreeks doorreed naar Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es

Re: Daniel on tour #147: Tilburg in 't nieuw (10 foto's)

Bericht door en-es »

Mooie foto's. Een aantal plekken komen me bekend voor.
teun

Bericht door teun »

Mooie foto’s, en mooie bussen zijn het natuurlijk ook. :Y
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Leuke plaatjes!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Durashift

Bericht door Durashift »

Leuke plaatsjes maar bij zoveel 'dezelfde' had er wel eentje van de achterkant bij gekund. ;)
Hainje

Bericht door Hainje »

Fraaie platen hoor. :mrgreen:

Lijn 45 rijdt tegenwoordig elk half uur, maar de haltes zijn inderdaad nog niet aangepast. Al wel doorgegeven aan De Lijn, maar goe, da kan nog efkes duren eh?!
Daniel schreef: za 05 apr 2025, 22:59 Altijd wel een beetje spannend natuurlijk of er geen tegenverkeer is, zeker vlakbij een kruising met verkeerslichten, maar het kwam toch weer goed...
https://live.staticflickr.com/65535/544 ... 869f_c.jpg
Je stond daar bij een busbaantje, dus de kans was dan wel heel klein. :p
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Plaats reactie