Dieselen rondom Euskirchen [7]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Cookie
Oud-beheerder OVNL

Dieselen rondom Euskirchen [7]

Bericht door Cookie »

Op 21 september ben ik een dagje met het Deutschlandticket op stap geweest. Deze had ik aangeschaft voor mijn zomervakantie in onder andere de Eifel, maar daarin had ik niet echt een dagje getoerd. Tijd dus om dat in te halen ;-) .

Via Maastricht reis ik eerst naar Düren, waar ik ga overstappen op de trein naar Euskirchen. Sinds september heeft Duitsland weer grenscontroles ingevoerd, maar bij het oversteken van de grens heb ik daar weinig van gemerkt. De overstaptijd in Düren gebruik ik om op het noordelijke deel van het station de binnenkomende trein uit Linnich te fotograferen en een bak koffie te halen. Het blijkt hier zelfservice te zijn: je rekent af bij de kassa en mag vervolgens een beker voltappen uit een thermoskan.

Afbeelding
Opgesteld materieel van de Rurtalbahn in Düren. Bij de stationsklok rechts is de tijd stil blijven staan.

Afbeelding
Een trein uit Linnich rijdt station Düren binnen

Afbeelding
Een trein naar Linnich op station Düren

Over de Bördebahn gaat het nu verder naar Euskirchen. Een nieuwe spoorlijn voor mij, waarbij je onderweg opvallend ver over velden kan kijken. Het doet me wat denken aan het stuk Winschoten - Nieuweschans.

Afbeelding
Trein na aankomst op station Euskirchen

In Euskirchen loop ik kort de binnenstad in en wacht vervolgens de binnenkomende S23 uit Bonn op. Momenteel rijdt hierop nog dieselmaterieel, maar elektrificatie van de Voreifelbahn is aanstaande. Dit geldt overigens ook voor de Eifelstrecke.

Afbeelding
Een trein uit Bonn Hbf rijdt station Euskirchen binnen

Daarna is het tijd om door te reizen naar Kall. Vanwege schade door de overstromingen van 2021 is de Eifelstrecke ten zuiden van dit station onderbroken.

Afbeelding
LINT-meeting op station Euskirchen. Links staat mijn trein naar Kall.

In Kall stap ik uit en na wat gefotografeerd te hebben, breng ik een bezoek aan de naastgelegen supermarkt.

Afbeelding
Trein na aankomst op station Kall

Voorzien van een Frikadellenbrötchen en wat te drinken, pak ik dezelfde trein weer terug. Ik reis mee tot de eindbestemming, Köln Messe/Deutz. Daarvandaan reis ik via een toeristische route naar huis, namelijk via Essen, Dülmen en Gronau. Al met al een heerlijk dagje zo!
Meltrain
Donateur

Re: Dieselen rondom Euskirchen [7]

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Leuke fotoset uit een omgeving die ik best interessant vind. Ik vraag mij wel af waarom die RegioShuttle in Bwegt-kleurstelling in Düren opgesteld staat. Wellicht reserve voor het lijntje naar Euskirchen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ICE11

Bericht door ICE11 »

Ja, dat is reserve voor de Rurtalbahn vanwege tijdelijke gebrek aan eigen materieel. De bwegt-stellen rijden meestal op het traject tussen Düren en Heimbach.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Leuk klein verslagje! :)
Plaats reactie