Via Maastricht reis ik eerst naar Düren, waar ik ga overstappen op de trein naar Euskirchen. Sinds september heeft Duitsland weer grenscontroles ingevoerd, maar bij het oversteken van de grens heb ik daar weinig van gemerkt. De overstaptijd in Düren gebruik ik om op het noordelijke deel van het station de binnenkomende trein uit Linnich te fotograferen en een bak koffie te halen. Het blijkt hier zelfservice te zijn: je rekent af bij de kassa en mag vervolgens een beker voltappen uit een thermoskan.

Opgesteld materieel van de Rurtalbahn in Düren. Bij de stationsklok rechts is de tijd stil blijven staan.

Een trein uit Linnich rijdt station Düren binnen

Een trein naar Linnich op station Düren
Over de Bördebahn gaat het nu verder naar Euskirchen. Een nieuwe spoorlijn voor mij, waarbij je onderweg opvallend ver over velden kan kijken. Het doet me wat denken aan het stuk Winschoten - Nieuweschans.

Trein na aankomst op station Euskirchen
In Euskirchen loop ik kort de binnenstad in en wacht vervolgens de binnenkomende S23 uit Bonn op. Momenteel rijdt hierop nog dieselmaterieel, maar elektrificatie van de Voreifelbahn is aanstaande. Dit geldt overigens ook voor de Eifelstrecke.

Een trein uit Bonn Hbf rijdt station Euskirchen binnen
Daarna is het tijd om door te reizen naar Kall. Vanwege schade door de overstromingen van 2021 is de Eifelstrecke ten zuiden van dit station onderbroken.

LINT-meeting op station Euskirchen. Links staat mijn trein naar Kall.
In Kall stap ik uit en na wat gefotografeerd te hebben, breng ik een bezoek aan de naastgelegen supermarkt.

Trein na aankomst op station Kall
Voorzien van een Frikadellenbrötchen en wat te drinken, pak ik dezelfde trein weer terug. Ik reis mee tot de eindbestemming, Köln Messe/Deutz. Daarvandaan reis ik via een toeristische route naar huis, namelijk via Essen, Dülmen en Gronau. Al met al een heerlijk dagje zo!