Zoals al in de titel te zien: Eindhoven en Nijmegen waren het waar Tsov en ik gisteren door rondreisden. Dat begon voor mij met 'n rustig ritje per stadsbus naar het station, gevolgd door een uurtje ICK (geen straf natuurlijk) om in het koude Eindhoven te belanden.
Daar werden we vrijwel meteen op het nodige exotische materieel, zoals deze 9074, getrakteerd...
Op het station hielden we het echter al snel voor gezien: op zoek naar leukere plekjes namen we de 9115 op lijn 402 die met bijna +15 door een technisch probleem uiteindelijk toch nog vertrok. Nabij halte Landforum, de splitsing van 401, 402 en 18 kwam ook weer genoeg leuks voorbij. Deze 2234 bijvoorbeeld...
Maar ook de gelede MAN's...
En wat de ene kant op gaat komt natuurlijk ooit weer de andere kant op terug: de 9115 met nog altijd +15...
Weer terug op het station was daar nog veel meer leuks verschenen...
Ook het centrum werd nog even met een bezoekje vereerd...
...om vervolgens met lijn 24 richting Helmond te reizen. Alsof 'ie ons al verwachtte stond de 2247 daar te wachten...
De bus die ons in Helmond bracht...
En een soortgenoot in een ander kleurtje dat ons verder zou vervoeren...
In Gemert weer uit die bus gestapt om na een stukje lopen bij een halte van lijn 121 uit te komen. Onderweg kwam ook de bus de andere kant op nog langs...
Met die lijn ging het dus naar Uden, waar een mooie overstap op lijn 99 naar Nijmegen mogelijk was. Het was een Alliance die we daar op troffen, dus dat werd een ritje dat prima was vol te houden. Bij de Brabantse Poort in Nijmegen stapten we dan weer uit om even later deze groene Novio-bus vast te kunnen leggen...
Na een korte lunchpauze in het naastgelegen winkelcentrum wilden we eigenlijk wel met een 1300'tje mee en ook met lijn 4. Komt er als eerstvolgende bus een 1300'tje op lijn 4 aangereden :)
Uiteindelijk in Heijendaal weer uitgestapt, waar als eerste bus weer een 1300'tje passeerde...
Ook de ex-Sternet Van Hools waren in aardige hoeveelheden actief...
En nog een Veolia-busje met defecte Prodata, aan de niet werkende filmbak te zien...
Met lijn 25 reisden we verder richting het centrum, wederom met een 1300'tje :) Vervolgens maar een stukje gelopen richting het station en onderweg nog een ex-Midnet Alliance tegengekomen...
De NIAG kwam ook nog langs...
Nog een 2300'tje in Hermes-dienst...
En tot slot deze Alliance op lijn 5...
Met de Sprinter reisden we vervolgens naar Arnhem, om daarvandaan de IC naar Utrecht te nemen. Mijn reisje ging vervolgens verder met lijn 388 naar Sliedrecht om aldaar over te stappen op de trein voor het laatste stukje naar Dordrecht Stadspolders.
Ddrs en Tsov on tour #8: Eindhoven en Nijmegen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ddrs en Tsov on tour #8: Eindhoven en Nijmegen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ddrs en Tsov on tour #8: Eindhoven en Nijmegen
Is de Phileas helemaal buiten beeld in Eindhoven?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ddrs en Tsov on tour #8: Eindhoven en Nijmegen
Die rijden vanwege technische problemen inderdaad voorlopig niet, zover ze ooit al langere tijd gereden hebben Heb er zelf één keer in gezeten en dat was toen ook gelijk de enige Phileas die er reed die dag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ddrs en Tsov on tour #8: Eindhoven en Nijmegen
Technische problemen zijn het deze keer niet: de Phileassen zijn door de nieuwe motor een halve meter langer geworden en de gemeente heeft verzuimd om tijdig de perrons op het station aan te passen. De bocht kan niet meer gemaakt worden, zonder uit te zwenken over het perron. En dat is dus erg gevaarlijk als er mensen staan. Heb ze destijds nog met een meetlintje staan meten daar op het station, terwijl ze voor 10 minuten het hele busstation blokkeerden aan het begin van de middagspits
En de gemeente is nu eerst verder aan het denken over andere maatregelen, omdat het busstation te krap is geworden en ze liever in 1x het goed aanpakken. Maar hoelang het nog duurt voor ze die perrons ingekort hebben? Geen idee.
Leuk overslag :)
En de gemeente is nu eerst verder aan het denken over andere maatregelen, omdat het busstation te krap is geworden en ze liever in 1x het goed aanpakken. Maar hoelang het nog duurt voor ze die perrons ingekort hebben? Geen idee.
Leuk overslag :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten