Gisteren een fietstochtje gemaakt door Waterland (inmiddels eigenlijk IJsland

Het tochtje begon door Amsterdam-Noord richting Zunderdorp
Bij Zunderdorp had ik eerder tijdens het schaatsen bedacht dat dit wel een leuk plaatje zou zijn:
Gelukkig gebeurde precies waar ik op hoopte, namelijk een schaatser die op het moment van afdrukken onder de brug door dook :D
Even verderop maakte ik deze foto's aan de rand van Zunderdorp vanaf het ijs, wederom geen alledaagse mogelijkheid :)
Ransdorp vanaf het ijs:
Hierna ben ik doorgefietst richting Holysloot, omdat dat het enige dorpje in Landelijk Noord was waar ik nog nooit een foto had gemaakt.
Koek en Zopie in Holysloot:
Overigens was het een leuk gezicht om te fietsen tussen al die bevroren slootjes, vaarten, dieën en meren waar ondanks dat het donderdagmiddag was vele schaatsers actief waren.
Inmiddels was ik verder gefietst naar de IJsselmeerdijk en zag dit schitterende beeld op het IJsselmeer: kruiend ijs :pos:
Héél veel foto's gemaakt tijdens het verder fietsen, want Waterland is sowieso al mooi, maar zo 's winters is het helemaal idyllisch.
Zicht op Uitdam
Uiteindelijk kwam ik uit bij het begin van de Markerdijk, waar weer bussen rijden
Links de Gouwzee, die echt helemaal dicht zat en waar ook wat schaatsers actief waren.
Links het IJs(sel)meer, wat ook vrijwel bevroren was, maar hier was duidelijk meer beweging (schotsvorming, kruiend ijs).
Dit zijn dus echt unieke plaatjes, die we in de komende jaren waarschijnlijk niet snel weer kunnen maken...
Even later was ik op Marken aangekomen, waar ik even naar het eindpunt van de bus fietste.
In het dorpje gekeken en wat foto's gemaakt en me daarna voorbereid op een lange terugrit.
Eerst nog een foto, maar daarna mp3-speler aan, muts over m'n oren, en trappen maar! In de vorst, tegen de wind in de dijk op...
Toen ik verderop door de polder fietste, in de schemering, door de mist, helemaal alleen, afgezien van een incidentele schaatser, had ik totaal niet het idee dat ik door de gemeente Amsterdam fietste en slechts drie kilometer van de stad verwijderd was. Mooi :) (En daarom hou ik van Amsterdam-Noord
Helaas was de supermarkt waar ik boodschappen deed heel warm, waardoor het laatste stukje naar huis het koudst leek