Arnhem in Verbouwing

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Arnhem in Verbouwing

Bericht door webguy »

Hier het eerste deel van een waarschijnlijk lang thread de komende jaren over de verbouwing van Station Arnhem. Ik loop al weer wat achter, ik heb nu al foto's van twee verschillende fases :)

Voor de paasdagen:
Afbeelding
Spoor 5/6 zonder overkapping: dit stuk wordt weggehaald omdat hieronder de tunnel wordt gebouwd

Afbeelding
Spoor 5/6 gezien vanaf spoor 2/3, nog als doorgaand spoor

Afbeelding
Nogmaals spoor 5/6, vanaf een andere hoek, met ditmaal een vertrekkende 3700 in de achtergrond...
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door Dubbele P »

Oh, ik dacht dat ze in Arnhem bijna klaar waren. Ze moeten dus blijkbaar nog beginnen met het grootste gedeelte :roll: Echt een vaag station vond ik dat toen ik er onlangs was. Slecht aangegeven waar nu de uitgang was met die werkzaamheden en bijzonder vreemd dat je 5 minuten moest lopen voordat je bij het busstation aankwam. Normaliter ligt dat pal naast het station...

Leuke foto's overigens! Ben benieuwd naar de ontwikkelingen, leuk om ze hier te kunnen volgen. Als de thread wat uitgebreider wordt, kan deze ook naar de reportages toe :)
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door Sebastiaan »

Ik zag laatst een papiertje in de trein liggen, dat er ergens iets over de sporen werd gelegd om sneller van het ene naar het andere perron te komen. Was omdat er 2 andere sporen kopspoor werden en je daardoor verder moest lopen naar te traverse. Ligt deze overbrugging van de sporen er inmiddels al ?
mvg,
Sebastiaan
Jeroen
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 11:51

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door Jeroen »

Dubbele P schreef:Oh, ik dacht dat ze in Arnhem bijna klaar waren.
Joh, men is pas net begonnen. :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door Wubbo »

Sebastiaan schreef:Ligt deze overbrugging van de sporen er inmiddels al ?
Ze zijn die nu aan het bouwen, een oversteek van spoor 6 naar spoor 4. Er liggen al houten balken, er moet duidelijk nog iets van een vlonder over.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door Ruben »

Dubbele P schreef:Slecht aangegeven waar nu de uitgang was met die werkzaamheden en bijzonder vreemd dat je 5 minuten moest lopen voordat je bij het busstation aankwam. Normaliter ligt dat pal naast het station...
Nou ja valt toch wel mee? Men loopt naar het eind van het perron en ziet een metershoge trap de hemel inklimmen. En aan de andere kant heb je de Sonsbeekzijde, kom je ook het station wel uit.
En het busstation was altijd keurig naast het station (dus naast de hoofdingang) gelegen, alleen nu is dat inderdaad een stukje lopen, omdat de hoofdingang wat verder weg is komen te liggen. Overigens is het al weer wat korter dan het ooit was, toen de Servex-rommel besloot dat een wandeling langs winkels en vreetschuren boven het belang van een snelle trein-bustransfer moest gaan > Nu is er een shortcut gecre
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door playertwo »

Dubbele P schreef:Slecht aangegeven waar nu de uitgang was met die werkzaamheden en bijzonder vreemd dat je 5 minuten moest lopen voordat je bij het busstation aankwam. Normaliter ligt dat pal naast het station...
Heb je dat 'golfkarretje' dan niet zien rijden dat pendelde tussen het station en het busstation.:o Was er binnen een minuut en dat was ideaal twee weken terug. Zat tenminste droog tijdens dat kloteweer met al die wind.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door Thijs »

playertwo schreef:
Dubbele P schreef:Slecht aangegeven waar nu de uitgang was met die werkzaamheden en bijzonder vreemd dat je 5 minuten moest lopen voordat je bij het busstation aankwam. Normaliter ligt dat pal naast het station...
Heb je dat 'golfkarretje' dan niet zien rijden dat pendelde tussen het station en het busstation.:o Was er binnen een minuut en dat was ideaal twee weken terug. Zat tenminste droog tijdens dat kloteweer met al die wind.
Dat karretje is toch voor bejaarden enzo :P

Overigens, wel gaaf dat je straks een overpad hebt van spoor 3/4 naar 6/7. Das bijvoorbeeld leuk voor overstappen 3700 --> 2000 ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door webguy »

Nou, zoals beloofd, de overige foto's van gisteren:

Na de paasdagen / actueel
(komt later, heb foto's maar heb effe geen tijd meer ;) )
Afbeelding
De 3600 komt aan in een winters Arnhem, bij de nieuwe kopsporen... In de achtergrond de werkzaamheden in volle gang

Afbeelding
Twee stootjukken en een provisorische afsluiting. Duidelijk te zien is dat de rode lichtjes ook nodig zijn: de bordjes zijn ondergesneeuwd

Afbeelding
De loopbrug begint vorm te krijgen... Inmiddels is deze 'af', maar nog niet toegankelijk/open (situatie vanmorgen)

Afbeelding
De werkzaamheden: bovenleiding is weggehaald voor een kraan, die de betonnen delen van de kap aan het verwijderen is
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 26 mar 2008, 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: 3700->3600
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door Thijs »

webguy schreef:De 3700 komt aan in een winters Arnhem, bij de nieuwe kopsporen... In de achtergrond de werkzaamheden in volle gang
Em dat is toch echt de 3600, uitgaande dat je die loc op 4 bedoelt ;)

Overigens: mooie foto's. Gaaf dat de werkzaamheden in Arnhem nu ook bewaard blijven. :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door webguy »

Ik kom te vaak in Arnhem, dus er komen wel meer foto's :D En over die 3600/3700: ik haal het chronisch door elkaar...
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door Thijs »

Ja, dat wist ik. Maar ik dacht: ik zeg het toch maar weer effe :P

En ik ben er ook elke dag te vinden, heb nu wel het gevoel dat het opschiet. Ook de werkzaamheden voor het extra perron worden steeds duidelijker. Verder is en blijft Arnhem een vertragingsgevoelig station :cry:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door mb90 »

Leuke foto's. :) Het is hard gegaan sinds de laatste keer dat ik er was begin deze maand. Dus, als ik het goed begrijp worden de sporen 4 t/m 6 kopsporen en spoor 3 weer een doorgaand spoor?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door webguy »

Yep, 2 en 3 zijn doorgaand als 't goed is...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door Freek »

ik meen dat 2 nog niet doorgaand was? (situatie, gisteren) Maar ik kan het mis hebben hoor
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door webguy »

Oh, kan goed ;) ik dacht er een lok te hebben gezien, maar weet dat niet 100% zeker...
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door BR628 »

2 is ook doorgaand, vanmorgen gezien. Kan ook haast niet anders, waar moeten anders de goederentreinen vanuit de richting NIjmegen naar Emmerich langs, die gaan echt niet over het hele emplacement ;)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door Freek »

ik meen gezien te hebben dat ze gisteren nog over 3 gingen, maar zoals gezegd, ik kan het mis hebben
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door webguy »

Gister trok er vrij duidelijk een 189-er over spoor 2 met een sleep containers, en er stond een DM'90 van Syntus op spoor 3 ;)

Het loopbrugje is gister ergens geopend:
Afbeelding
De loopbrug: een beetje een wankele constructie van balken met stoeptegels erop...
Volgens mij ook gebruikt eerder voor het stukje tussen trap en de rest van het perron 3/4: na enkele weken lagen die stoeptegels allemaal los :D Achter de gele schotten zijn de werkzaamheden in volle gang...

Afbeelding
Links ICRm, Rechts ICL in de 2000...
(al planmatig sinds december, echt planmatig pas sinds paar weken)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door AppleMoose »

Allicht niet de juiste plek voor dit topic, maar wil een paar vragen stellen.

Morgen en zondag wil ik een rondje maken door Duitsland, met overnachting in goedkoop hotelletje.
Nu ben ik opzoek naar een plek waar het landschappelijk mooi is, en waar de kans erg groot is dat er een sneeuwpak op de grond ligt. (dus net even wat meer dan die slappe sneeuwbuitjes van hier). Mijn idee is om naar de Harz te gaan.

Dat kan met ofwel een SWT voor 35(?)€ x 2 is 70€
Voordeel: kan het direkt uit het automaat kopen in Leer, goedkoop.
Nadeel, ruim een uur wachten in Leer op heenweg en anderhalf uur op terugweg, langzamere treinen, minder comfort.

Optie 2: Interrail 1 country pass.
Voordeel: lekker snel, ook ICE :D waardoor ik dus ook verder kan kijken dan de Harz, immers in dezelfde tijd zit ik ook in Munchen met een ICE als met RE net voorbij Hannover.
Nadeel: 125€ (ruim 41€ per dag, dus ongeveer 6€ duurder dan SWT). Van de 3e reisdag van de pass kan ik natuurlijk nog eens een dagje op stap gaan binnen de maand.

Mijn vraag is nu hier: Wat is nu weisheid? En weet iemand misschien mooie trajecten in Midden Duitsland die te doen zijn in 1 weekend?
Tot slot, aangezien ik dit pas vanavond heb besloten om morgen op pad te gaan is NS internationaal dicht in Groningen. Kan ik een One country pass ook bij het loket in Leer kopen als Nederlander?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door webguy »

Over kijkgaten: Je kan alles erg goed zien hoor, alleen niet op deze foto's. Gisteren hadden ze verder richting de trappen nog geen gele dingen neer gezet, en als je richting de lift loopt helemaal niet. Daarnaast kan je een beetje de 'service ingang' volgen, en dan staat er wel een hek, maar kan je nog wel kijken :) Ideaal is 't inderdaad niet... Oh, en vanuit het busstaion is ook 't een en ander te zien qua tunnel...
Jeroen
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 11:51

Re: Arnhem in Verbouwing

Bericht door Jeroen »

Gisteren nog een paar foto's van de grote bouwput gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten