Aan de rand van het busstation stond een grote vrachtwagen met oplegger, vol met nieuwe digitale CTA's! Opvallend dat ze er geheel onbeheerd lagen. Ik kon er rustig fotograferen zonder dat ik iemand gezien heb. Wel jammer dat ik net te maken had met flink tegenlicht.
Gloednieuwe CTA voor spoor 1.
Achterin de oplegger, bij de heftruck, lagen ook nog een tweetal kleine schermpjes, waarschijnlijk voor algemene vertrektijden.
Op spoor 2 was aan de Weertzijde al een gloednieuwe CTA opgehangen. Toen ik aankwam in Roermond vanuit school, waren er wat rare Windowsmeldingen op te zien. Toen ik later terugkwam om foto's te maken, stond hij uit.
Op deze plek heeft nog geen CTA gehangen, dus er is nog geen oude verdwenen. Het is mooi dat er nu een tweede bijkomt, want één CTA in het midden van een 12-baks intercitytrein is wel erg magertjes.
Mooi contrast: links de oude CTA van spoor 3b (naar Nijmegen) en rechts de nieuwe van spoor 2 (naar Alkmaar/Schagen).
Detailopname.
Op een gegeven moment was de vrachtwagen met de nieuwe CTA's verdwenen. Ik weet niet of dit karwei in het (pinkster)weekend afgemaakt wordt, maar anders verwacht ik dat volgende dinsdag of woensdag alle oude CTA's verdwenen zullen zijn. Voor het nageslacht dan nog maar even die goede ouwe 'flappenbakken'

Tot zover de berichtgeving over het plaatsen van de digitale CTA's. Ik ben ook nog even doorgereisd naar Weert, waar inmiddels al een behoorlijke verzameling strategische reserve staat opgesteld:
Op de voorgrond 14 bakken Plan T/V (3x T, 1x V) en erachter twee ICK-stammen.
Toen ik weer op de trein naar Roermond stond te wachten, stoof opeens een SLT voorbij!
Ik maak nooit foto's van treinen en had ook niet al te veel tijd om mijn camera te pakken, vandaar dit belabberde beeld