Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Vast wel bekend: rare bordjes of bordjes op nutteloze plekken. Spui ze hier!
Ik geef alvast de aftrap. Bij Amsterdam CS hangt dit óp een schutting voor de bouwput
Op IJburg trof ik dit aan:
Alsof er ook bordjes bestaan: "Halte andere kant op dan de pijl"
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
In Dordrecht stond enige tijd de perscontainer voor het afval uit de treinen tussen het stootjuk van spoor 15/16 en de Kiosk. Inmiddels is 'ie verplaatst, alleen hebben ze het bordje met het verbod daar afval achter te laten aan de verkeerde kant van het hek gehangen ...
De gemiddelde schoonmaker zal vast wel door hebben dat ze het afval niet middenop de rijbaan van het busstation moeten achterlaten, op de oude plek van de container liggen echter nog regelmatig volle afvalzakken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dubbele P schreef:Haha ja en dat bord hangt dus scheef naar beneden. Feitelijk zou de weg dus ook moeten dalen, wil het bordje nog kloppen ;)
Nee, want de halte ligt op straatniveau. Als je dus de hoek van de pijl meet, en de hoogte van het bordje tot de grond, kun je precies uitrekenen hoe ver de halte is
tsov schreef:Vast wel bekend: rare bordjes of bordjes op nutteloze plekken. Spui ze hier!
Ik geef alvast de aftrap. Bij Amsterdam CS hangt dit óp een schutting voor de bouwput
Hoewel het bordje inmiddels overbodig geworden is, diende dit bordje om te waarschuwen voor de valkuil vóór de schutting: naast en tussen de rails was nog geen asfalt gelegd/gestort, waardoor er dus een 'valkuil' van een centimeter of 15 was.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 27 mei 2008, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
math1985 schreef:Fles-alert:
Volgens OHIH hangt er een stationsnaambordje 'De eschmarke' in Glanerbrug.
Ja, vast wel. Ik blijf niet aan de gang zeg. Presikhaaf was een prima grap. gesleep met bordjes is een beetje 1970 hoor. Hoe vaak is het al niet gebeurd dat alle bordjes Weesp , Duivendrecht, Naarden-Bussum etc een paar stations opgeschoven zijn? Nee, daar word ik niet wakker voor. Gewoon een keihard tegelmozaïek "MARÏENBERG" in Buitenpost hangen of zo, eerder niet.
Nog een bordje op een vreemda plaats: In Sittard staat ergens op de noordzijde van spoor 2/3 een bordje "Welkom op het station". Erg leuk, maar er is geen mens die dat bordje leest...
math1985 schreef:Fles-alert:
Volgens OHIH hangt er een stationsnaambordje 'De eschmarke' in Glanerbrug.
Ja, vast wel. Ik blijf niet aan de gang zeg.
Dit was overigens wel echt waar. Maar er is duidelijk geklooid aan dat bordje. Er is iets over het oorspronkelijke heen geplakt, maar de plaknaad loopt dwars door wat andere letters heen. Gek genoeg past het wel gewoon. Wat heeft daar gestaan? En waarom is het overgeplakt? :? Gare gaarheid daar..
Dit was overigens wel echt waar. Maar er is duidelijk geklooid aan dat bordje. Er is iets over het oorspronkelijke heen geplakt, maar de plaknaad loopt dwars door wat andere letters heen. Gek genoeg past het wel gewoon. Wat heeft daar gestaan? En waarom is het overgeplakt? :? Gare gaarheid daar..
Ik vemoed dat er altijd al 'De Eschmarke' stond en dat iemand opdracht heeft gegeven om de fout te herstellen. Waarschijnlijk is die opdracht niet echt goed begrepen...
(ik zal dit eens intern gaan aanzwengelen)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website