Pagina 1 van 1
Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: ma 18 jan 2010, 21:27
door Daniel
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: ma 18 jan 2010, 21:56
door Daan
Ziet er geinig uit :-)
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: ma 18 jan 2010, 22:01
door Bart
Door die kleurstelling vind ik ze er direct tien jaar jonger uitzien dan in NS-kleurstelling. Dat hebben ze mooi uitgewerkt.
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: ma 18 jan 2010, 22:05
door Geert
Ligt het aan mij of lijkt het wel erg veel op de voormalige Veolia-kleurstelling? (Eén stelletje was destijds in Veolia rood-en-wit bestickerd als ik me goed herinner.)
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: ma 18 jan 2010, 22:21
door Daniel
Het IS de Veolia-kleurstelling maar dan met grijs in plaats van het wit (op een eerdere foto die ik elders tegenkwam dacht ik zelfs dat het ding gewoon wit/rood was).
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: ma 18 jan 2010, 22:25
door Ruben
En wat is het achterliggende verhaal? Waarvoor heeft Polen die dingen gekocht en hoeveel stuks?
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: ma 18 jan 2010, 22:28
door Vinny
Wadoclopcny *bus*
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: ma 18 jan 2010, 22:34
door Fles
die opschriften DH-3206 zien er behoorlijk gesoept uit -O-
op 14 mei is hij in elk geval gespot in
Opalenica samen met de 3102:

Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: di 19 jan 2010, 00:20
door Oud forumgebruiker
Grappig dat ze ook de term DH (DieselHydraulisch) hebben overgenomen

- die schoorsteen op dat dak ziet er ook weer piekfijn uit trouwens
Ik wens ze verder succes met die apparaten, ze zijn volgens mij zo gaar als boter...
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: di 19 jan 2010, 12:25
door Joshua
Als ze mooi opgepoetst zijn en een nieuw kleurtje lijken ze toch weer ergens op.
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: di 19 jan 2010, 18:38
door Fles
Joshua schreef:Als ze mooi opgepoetst zijn en een nieuw kleurtje lijken ze toch weer ergens op.
Precies. Misschien doet de deursluiting het zelfs nog wel. Al is dat in Polen niet echt een vereiste op zich

Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: di 19 jan 2010, 21:09
door playertwo
Moeten ze het stel alleen niet te lang bij die loods laten staan, anders zien er minder fraai uit binnen de kortste keren. Qua kleurstelling: beter goed gejat dan slecht gekopieerd, en het stel ziet er best fraai uit. Met een revisie motor aan de motor, en je kan de komende 10 jaar weer vooruit.
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: wo 20 jan 2010, 11:28
door Daan
Fles schreef:Joshua schreef:Als ze mooi opgepoetst zijn en een nieuw kleurtje lijken ze toch weer ergens op.
Precies. Misschien doet de deursluiting het zelfs nog wel. Al is dat in Polen niet echt een vereiste op zich

Ach, met deuren open rijden was in Nederland ook al mogelijk ;)
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: wo 20 jan 2010, 11:46
door Ardan
Ik was inderdaad zo stomverbaasd toen ik in Polen een trein zag wegrijden met de deuren open!

Niemand die die dichtdoet, de trein verdween uit het zicht en er stonden nog steeds twee deuren wagenwijd open. Komen wij aanzetten met onze beveiliging waarbij deuren automatisch sluiten bij snelheden boven de 5 kph en dat soort fratsen...
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: wo 20 jan 2010, 12:22
door Joshua
Ow wat vet. Ik wil ook wel een keer een ritje maken in een trein met open deuren :D
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: wo 20 jan 2010, 12:41
door Caspar
In de praktijk is dat soms niet handig, als je naar een ander rijtuig wilt lopen, met 2 open deuren aan beiden kanten met 120kmh geeft een niet echt veilig gevoel. Nog vervelender is het om dan naar de wc te gaan, die meestal aan de kop van het rijtuig zit, met de deurklink vlak bij de open deur. (stel je een wc van ICL voor)Dat zijn hachelijke situaties. Even de buitendeuren dichttrekken lijkt me ook niet zo verstandig.
Die open deuren is gemeengoed voor heel centraal en oost Europa. Al komen daar ook steeds meer rijtuigen die niet meer te openen zijn tijdens een reis.
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: wo 20 jan 2010, 18:09
door Fles
Joshua schreef:Ow wat vet. Ik wil ook wel een keer een ritje maken in een trein met open deuren :D
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=8vBkvrRNxFs[/youtube]
Tussen 0:16 en 0:36 :)
Ook de Roemenen doen er niet zo moeilijk over. Sterker nog, deze deur gaat niet eens dicht, al zou je willen
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=sTjjI_a0R4s[/youtube]
Enjoy :)
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: wo 20 jan 2010, 18:28
door Suus
Och, bij Connexxion was het ook niet zo'n probleem...
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=EVfAenuKbvo[/youtube]
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: wo 20 jan 2010, 19:23
door Stefan
De laatste keer dat ik in een Wadloper gezeten heb was eens vanuit Nm.. Toen trokken we een aantal keren gewoon (Wel wat traag, maar goed) op en na een kleine 100 meter stopten we weer. Wat bleek, er was aan de noodrem getrokken. Best grappig dat je dan gewoon zonder problemen op kunt trekken.

Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: za 23 jan 2010, 12:24
door playertwo
Die open deuren, de beste airco die je kan hebben

Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: zo 24 jan 2010, 12:43
door Fles
playertwo schreef:Die open deuren, de beste airco die je kan hebben

Vroegah was dat doodnomaal. Heerlijk hoor, in de zomer op het balkon van een mat 54 of een DE2 *O*
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: zo 21 feb 2010, 09:16
door peter s
Tsja je kunt altijd nog goed veilig op een stoel plaatsnemen. Een paar jaar terug waren wij in de Eiffeltoren, vanaf twee hoog omlaag met 40/50 man in de lift gepropt toen de deuren niet dicht wilde.................
En toch zijn we zo omlaag gegaan......
Wat was ik blij dat er een rij of zes voor me stonden!
Re: Wadloper 3206 in Polen
Geplaatst: do 20 mei 2010, 01:24
door gilles van de buren
playertwo schreef:Die open deuren, de beste airco die je kan hebben

Natuurlijk, maar niet klagen bij IVW als je er een keer uitflikkert he? <-- Geldt voor alle heldere lichten hier ;) Als je dat wel doet; doe het dan in de regio Randstad Zuid; heb ik ook weer een onderzoek er bij :D