Summer in the city...
Geplaatst: za 05 jun 2010, 22:31
Dagen als vandaag zijn fijn. Hele dag vrij, heerlijk weer, hooguit iets te benauwd, maar ik mag niet klagen.
Vanmiddag na een bezoekje aan de lokale Appie aan het Zamenhoffplein even een stukje door het Nieuwe Plantsoen gewandeld.
De 48 meter hoge watertoren uit 18-zoveel steekt trots boven de bomen uit.

Een VIRMpje komt net aanrijden uit Zwolle...

...en 10 minuten later komt deze ICRm fraai door de boog, náár Zwolle.

Vanavond nog een wandeling gemaakt. Eerst het viaduct Boxbergerweg. Het moge duidelijk zijn dat het vroeger dubbelspoor is geweest, maar de Duitsers hebben in 1942 één van de sporen weggehaald, en is nooit meer teruggelegd. Bij de elektrificatie is wel rekening gehouden met een tweede spoor.

Ook was hier vroeger een station Boksbergerweg, die in 1891 is geopend. Tussen 1919 en 1921 is de halte tijdelijk opgeheven geweest in verband met het ophogen van het spoor, maar is in 1923 definitief gesloten. Vreemd genoeg schijnen er al sinds december 1918 geen treinen meer gestopt te hebben. Waarom de halte dan nog wel langs het 'hoogspoor' is gebouwd, is een raadsel. Ach ja, het is ook maar 10 minuten lopen naar het Centraal Station dus ik acht hem toch al vrij zinloos
Als je vanuit de trein goed kijkt kun je nog steeds zien dat de dijk hier wat breder is. Misschien dat ik nog een keer ga ploegen of er meer resten te vinden zijn, ik had nu een korte broek aan dus had ik niet veel zin tussen de brandnetels te gaan lopen.
Hier een foto van het station, afkomstig van Stationsweb, waar ook een discussie over dit station te lezen is.

Toen liep ik verder naar het voormalige postperron. Was er nog nooit geweest, maar het is een fijn plekje om te kijken.
Om 20 06 uur vertrok SGMm'metje 2962 naar Apeldoorn.


Even later werd ICMm 4049 vanaf spoor 6 voorgereden naar 4a, en vlak daarna kwamen twee andere ICMm'metjes vanuit Enschede binnen om aan te koppelen.

Stipt op tijd vertrokken ze met zijn drietjes richting Utrecht, terwijl de internationale juist aan kwam rijden.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6ItHFjG5730[/youtube]
Terwijl die internationale binnen kwam rijden, reed ook net de VIRM naar Zwolle binnen die enkele minuten later weer vertrok.
(hier had ik een foto van maar Photobucket doet eigenwijs :? )
Het was 10 minuten lopen naar de volgende spotplek, terwijl de volgende treinen pas over 20 minuten kwamen. Had dus nog tijd over om gek te doen met de zelfontspanner.
Dit ben ik nou dus
(niet schrikken)

Onderweg naar de P&R kon ik nog nét de busfappers onder u blij maken met deze foto van het schattige minibusje 'Rudi 2' als Syntus 81 naar Zutphen.

Werktreintjes op de kopsporen van het GE.

En het correct schrijven van het woord 'perron' is tegenwoordig ook al te veel moeite voor de heren graffitispuiters -O-

De Labiele Werkplaats staat te wachten op de dingen die komen gaan.

Tijdens het wachten zag ik dat er een luchtballon op de bovenleiding probeerde te landen

Terwijl ter hoogte van kilometer 43 twee ICMm'metjes stonden te niksen, kwam de VIRM uit Zutphen juist erachter aanrijden.

Toen werd het even heel snel klikken, op dat moment kwam ook de ICRm náár Zutphen langsrijden.

Teruggelopen naar het busstation, en met buslijn 3, een Amba die duidelijk géén airco had, naar huis gereden.
Vanmiddag na een bezoekje aan de lokale Appie aan het Zamenhoffplein even een stukje door het Nieuwe Plantsoen gewandeld.
De 48 meter hoge watertoren uit 18-zoveel steekt trots boven de bomen uit.
Een VIRMpje komt net aanrijden uit Zwolle...
...en 10 minuten later komt deze ICRm fraai door de boog, náár Zwolle.
Vanavond nog een wandeling gemaakt. Eerst het viaduct Boxbergerweg. Het moge duidelijk zijn dat het vroeger dubbelspoor is geweest, maar de Duitsers hebben in 1942 één van de sporen weggehaald, en is nooit meer teruggelegd. Bij de elektrificatie is wel rekening gehouden met een tweede spoor.
Ook was hier vroeger een station Boksbergerweg, die in 1891 is geopend. Tussen 1919 en 1921 is de halte tijdelijk opgeheven geweest in verband met het ophogen van het spoor, maar is in 1923 definitief gesloten. Vreemd genoeg schijnen er al sinds december 1918 geen treinen meer gestopt te hebben. Waarom de halte dan nog wel langs het 'hoogspoor' is gebouwd, is een raadsel. Ach ja, het is ook maar 10 minuten lopen naar het Centraal Station dus ik acht hem toch al vrij zinloos

Hier een foto van het station, afkomstig van Stationsweb, waar ook een discussie over dit station te lezen is.
Toen liep ik verder naar het voormalige postperron. Was er nog nooit geweest, maar het is een fijn plekje om te kijken.
Om 20 06 uur vertrok SGMm'metje 2962 naar Apeldoorn.
Even later werd ICMm 4049 vanaf spoor 6 voorgereden naar 4a, en vlak daarna kwamen twee andere ICMm'metjes vanuit Enschede binnen om aan te koppelen.
Stipt op tijd vertrokken ze met zijn drietjes richting Utrecht, terwijl de internationale juist aan kwam rijden.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6ItHFjG5730[/youtube]
Terwijl die internationale binnen kwam rijden, reed ook net de VIRM naar Zwolle binnen die enkele minuten later weer vertrok.
(hier had ik een foto van maar Photobucket doet eigenwijs :? )
Het was 10 minuten lopen naar de volgende spotplek, terwijl de volgende treinen pas over 20 minuten kwamen. Had dus nog tijd over om gek te doen met de zelfontspanner.
Dit ben ik nou dus

Onderweg naar de P&R kon ik nog nét de busfappers onder u blij maken met deze foto van het schattige minibusje 'Rudi 2' als Syntus 81 naar Zutphen.
Werktreintjes op de kopsporen van het GE.
En het correct schrijven van het woord 'perron' is tegenwoordig ook al te veel moeite voor de heren graffitispuiters -O-
De Labiele Werkplaats staat te wachten op de dingen die komen gaan.
Tijdens het wachten zag ik dat er een luchtballon op de bovenleiding probeerde te landen

Terwijl ter hoogte van kilometer 43 twee ICMm'metjes stonden te niksen, kwam de VIRM uit Zutphen juist erachter aanrijden.
Toen werd het even heel snel klikken, op dat moment kwam ook de ICRm náár Zutphen langsrijden.
Teruggelopen naar het busstation, en met buslijn 3, een Amba die duidelijk géén airco had, naar huis gereden.