Er zijn trouwens nou alweer twee bussen in de prak gereden, op Deventer Busstation. Ik citeer even een berichtje dat ik juist kreeg van een bevriende buschauffeur..
Ik: nou al een bus total loss?
Ja, eentje, en de ander voor meer dan 10 mille schade. Die total loss is gewoon scheefgetrokken, kun je afschrijven.
Nog geen 700 km op de teller! Op station, collega wilde vanaf stationsplein draai maken richting Mandela
(de bus moest hierbij een halve draai maken, red.) zeg maar, en trok 'm zo vanaf z'n achterdeur tot achteraan toe in de prak. Bleef hangen op de linkerachterhoek van een bus die op haltes 2/3/4 stond. Oorzaak: niet hoog genoeg opgehaald en gewoon niet goed gekeken (denk ik dan....). Wel kut natuurlijk, gelijk twee bussen in 1 keer. Die bus van die linkerachterhoek is ontzet trouwens, wat je niet zou zeggen als je m gezien hebt.
Ik: doodzonde inderdaad... het zijn dan wel nieuwe bussen maar ik neem aan dat ze niet ineens totaal anders rijden dan de oude, dus dit was gewoon erg stom..
Ze rijden qua gevoel anders, maar de afmetingen/wielbasis is hetzelfde.En dan nog, als je draait hoor je gewoon naar je achterwielen te kijken bij dit soort manoeuvres. Ik noem het stom, anderen zeggen: "het kan iedereen overkomen".
M'n baas kon echt wel janken gewoon :? Waar ik me wel iets bij kan voorstellen.