Laten we het erop houden dat dit deel 1 is, halverwege begonnen YouTube en Photobucket moeilijk te doen :S
Komt-ie dan he ;) Heel veel foto's, dat wel. Sorry!
Heeeeel erg vroeg in de morgen was de wereld nog duister en stil.

Langs de gracht liep een kleine jongen met een grijs petje en een rood rugzakje zich te haasten naar het station om een lange reis te gaan maken.
Dat begon al goed.

Ik ben naar Amsterdam Centraal gegaan. Vers ontbijtje gescoord bij de lokale Happie. Het was 7 uur, de ochtendspits was nog niet echt op gang gekomen. De trams stonden zonder fans te wachten tot ze mochten gaan rijden.

Per metro ging ik naar Station Zuid, en vandaaruit naar Schiphol. Ik nam de internationale trein naar Brussel van 8 07 uur, die nog verrekte druk was. Tot Den Haag was het balkonneren, daarna heb ik een mooi plaatsje uitgezocht voor de rest van de rit, naar Antwerpen.
Beetje mistig boven het Hollands Diep.

Zonder ook maar één minuut vertraging kwam ik in Antwerpen aan. Ik had 20 minuten overstaptijd voor de volgende rit naar Gent, dus kon ik nog een kijkje buiten de deur nemen.
Een busje...

Een trammetje...

En deze Deense Neus bracht mij vlot naar Gent toe.

Interieur-1e klasse.

Vlak voor Gent Dampoort moesten we even stilstaan. Op het spoor naast ons kwam een dieseltrein staan, nog nooit gezien, zo ééntje. Wie weet wat het is?

Op station Gent-St.-Pieters kwam ik vooraan het perron uit, waar mij dit bordje opviel.

Ik zou het eigenlijk andersom doen, maar ach, Belgen..
Overzichtsplaatje van het station, dat ik me wel iets fraaier had voorgesteld.

Door een secundaire uitgang verliet ik het station. Op het plein kon ik een PCC-tram samen met een bus op de plaat krijgen..

En ook nog deze HermeLijn. Juist, die rijden ook in Antwerpen.

Het stationsgebouw op zich vond ik nog best fraai eigenlijk :)

Weer op het perron. Ze mogen van mij op die school wel íéts beter hun best gaan doen vind ik.

En leuk hoor, dat ze nieuwe bovenleidingsportalen geplaatst hebben, maar waarom hebben ze dan die oude half laten staan? Geen porum zo.

De trein naar Brussel kwam eraan.
Verlaat u het voertuig? Vergeet niet uw bergbeklimmersset mee te nemen.

Na een rustige en ontspannen rit kwam ik in Brussel. Hier het enorme opstelterrein even onder Brussel-Zuid.

Nu moest ik even meedoen aan een lokale gewoonte, aangezien ik een treinkaartje naar Nederland wilde kopen. De gewoonte is dat je voor een 'loket' in 'de rij' moet gaan staan, en dan aan de 'balie' je 'treinbiljet' kunt 'bekomen'. Ik snapte er geen hol van. Drie keer bij de verkeerde balie gaan staan. De hele zuidmuur van de stationsgang is één grote balie in feite, maar dan wel in een heleboel afdelingen verdeeld.
Beneden in het metrostation herhaalde zich dit nog even voor een dagkaartje. Met lijn 6 ging ik naar station Pannenhuis. Puur om het bordje te scoren. Nou, iets beters dan dit kun je eigenlijk niet krijgen..

Treinstation Pannenhuis is al in de jaren '80 opgeheven.
Een klassieker rijdt door het station.

Terug in het metrostation, waar je alleen inkomt door je kaartje door een apparaat te halen. Jahaa, de OV-Chipkaart komt er ongeveer aan! (MOBIB en zo, dus.)
