Oude bekenden in Ljouwert, Frysl

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Oude bekenden in Ljouwert, Frysl

Bericht door Dubbele P »

Gisteren was ik in Leeuwarden en daar trof ik een paar oude, bekende bussen aan! :D Ik had al vernomen dat veel ex-Hermes bussen naar Leeuwarden waren gegaan, maar nu kon ik ze weer eens zien. Erg leuk, want het waren mijn favoriete bussen (voor zover ik iets met bussen heb dan). Onlangs in Nijmegen heb ik nog een rit met zo'n bus gemaakt, maar hier in Leeuwarden wil ik dat ook nog eens doen. Helaas had ik daar gisteren geen tijd voor, maar binnenkort ga ik toch nog eens naar Groningen en dan doe ik Leeuwarden ook nog wel even aan.

Allereerst viel mijn oog op de volgende:

Afbeelding
Ex-Hermes Den Oudsten B95 8030. Heerlijk contrast, bestemming Harlingen met de sticker 'Parkstad Limburg' nog onder de voorruit! :D
Veel busnummers kende ik nog, deze helaas niet. De kans is groot dat deze bus me verschillende keren naar school heeft gebracht in Heerlen.

Bij de remise trof ik nog een bekendere bus aan:

Afbeelding
De 8048! Deze had als standplaats Roermond en hier ben ik dus tientallen keren mee gereisd, van Roermond naar Vlodrop en v.v. en ook op andere ritten vanuit Roermond. Daarnaast zit me van deze bus nog bij dat deze met carnaval in 2005 zo ongeveer dwars door de winkelstraten is gereden, geen idee waarom. De ramen zaten toen vol met zo'n spuitschuim en de hele vloer lag onder de confetti :P

Overigens vreemd dat men de Ambassadors wel in de Connexion-stijl geverfd heeft en de B95-en niet. De binnenruiten van de B95-en, waar eerst het Hermeslogo stond, waren wel vervangen door normale exemplaren.
Wellicht binnenkort meer! :)
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: Oude bekenden in Ljouwert, Frysl

Bericht door Sebastiaan »

Dat die Ambasadors wel groen zijn heeft er waarschijnlijk ermee de maken dat deze bussen langer zouden blijven dan de B95's. Die B95's hadden eigenlijk al lang weg moeten zijn, maar door het niet al te goed verlopen project met de Fryskers rijden ze nog rond.
mvg,
Sebastiaan
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Oude bekenden in Ljouwert, Frysl

Bericht door M57 »

Dubbele P schreef:http://i270.photobucket.com/albums/jj85 ... 0_Leeu.jpg
Ex-Hermes Den Oudsten B95 8030. Heerlijk contrast, bestemming Harlingen met de sticker 'Parkstad Limburg' nog onder de voorruit! :D
Veel busnummers kende ik nog, deze helaas niet. De kans is groot dat deze bus me verschillende keren naar school heeft gebracht in Heerlen.
Met deze bus ben ik afgelopen zomer nog van Lauwersoog naar Leeuwarden gereden 8-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten