Net op tijd sprong ik nog in de NoordOost naar Utrecht, nog onwetend dat ik net zogoed de volgende trein had kunnen nemen. Daar trof ik de volgende CTA aan met een nogal knullig afgekort station, hadden ze Geldermalsen nou niet een flapje verder kunnen zetten...
Op spoor 19b stond al een SLT, maar dat bleek niet de Sprinter naar Tiel te zijn. Daarvoor kwam even later een andere SLT binnen die echter maar niet vertrok: het ontbrak aan een machinist. Met +10 werd uiteindelijk vertrokken en reden we naast loc 1739 met IRM-IV 9403 op sleeptouw het station uit, maar nog voor Lunetten kwamen we weer tot stilstand om dat leeg materieeltreintje voor te laten. In Tiel met net zoveel vertraging aangekomen waardoor daar alleen dit kleine busje op lijn 44 naar Rhenen nog bij de halte stond...
Om de wachttijd te bekorten maar een stukje richting centrum gelopen, daar kwam de bus die ik later zou hebben me al tegemoet...
Na nog een plaatje op het station...
...ging het dus met lijn 42 richting Druten. Een vrij rustig ritje werd dat: na het verlaten van Tiel hebben we bij geenenkele halte meer hoeven stoppen. Op het busstation van Druten kon ik nog een plaatje maken van lijn 42 de andere kant op...
Zelf ging ik verder met lijn 165 richting 's-Hertogenbosch...
Ook in deze bus was 't erg rustig. Na een stukje route dat gemeenschappelijk is met lijn 42 kwamen we in het dorpje Wamel waar de enige twee passagiers naast mij uitstapten. Omdat de chauffeur het overige verkeer op de provinciale weg niet wilde hinderen begonnen we steeds meer op schema voor te lopen, dus werd onderweg nog even een tussenstop ingelast in Heerewaarden...
Dat we die tussenstop maakten was maar goed ook: lijn 165 de andere kant op kruiste ons nu vlak daarna en dat was maar goed ook. Even verderop rijdt de bus namelijk het dorpje Rossum in waar niet voor niets een bord "Let op, tegemoetkomende lijnbussen" staat: passeren in dat straatje is namelijk echt niet mogelijk. Slingerend door de fraai besneeuwde weilanden en kleine dorpjes kwam uiteindelijk de Maasbrug bij Hedel in zicht en reden we dus niet veel later 's-Hertogenbosch in. Pas daar zouden er weer passagiers instappen, was daarmee zo'n beetje op driekwart van de rit de enige passagier.
Per trein ging het uiteindelijk weer via Utrecht naar Amersfoort