Ddrs on tour #20: E-GTWtjes en ander rood/grijs spul
Geplaatst: wo 07 mei 2008, 01:13
Het was gewoon 'n gok, een hele grote gok, die me vanmorgen deed besluiten de IC van 9.01 uur richting Venlo te nemen. Gisteren reed de 501 al proefritten tussen Helmond en Horst-Sevenum, dus tja, waarom zou'ie het vandaag niet doen. Een rustige rit met wat vertraging bij Eindhoven bracht me in Helmond, waar inderdaad een GTW op het emplacement stond: in Deurne dan dus maar uitgestapt en snel 'n plekje langs de baan opgezocht.
Het GTWtje bleek alleen al op blokafstand achter de IC te zitten, dus dan maar een plaatje met vrij veel paaltjes...

Dus maar door naar de volgende overweg, wat een stuk betere locatie voor wat plaatjes was. Na heel wat andere dingen...





...ging uiteindelijk het sein ri. Venlo op groen en begon de overweg te rinkelen op een tijd dat er niks zou moeten komen. En ja hoor, daar was'ie weer...

Weer terug op 't station de IC naar Venlo gepakt, waar als door een wonder de mogelijkheid bestond iets te eten en te drinken te halen. De nieuwe Kiosk doet 't duidelijk beter daar dan de oude waar altijd alles op was
Met een Veolia GTWtje ging 't richting Cuijk, waarbij onderweg opviel dat de omroep meer overstapmogelijkheden op de bus laat horen dan er op de (overigens op 'n wat onhandige plek opgeplakte) stickers met de aansluitingen staat.
In Cuijck zouden de bussen, volgens Arriva althans, sinds 4 mei beter op de treinen aansluiten. Vraag me alleen af wat men daar onder een aansluiting verstaat: vanuit Venlo heb je 'n kwartier overstaptijd, vanuit Nijmegen -1 minuut volgens 't boekje (maar de bus bleef zowaar wachten op de overstappers)

Via heel wat kleine dorpjes bracht lijn 92, die tot Mill niet voorkomt op enig haltebord
, me in Grave...


...waar ik overstapte op lijn 90 naar Den Bosch, waarin het nogal warm was: de verwarming stond aan
In Den Bosch nog 'n paar plaatjes gemaakt en ook een ritje mee geweest met stads-Citaro 779, die 'n toch wel opmerkelijke indeling heeft. Hij rook ook nog eens nieuw, terwijl die dingen toch al wel weer een tijdje daar rijden...




En ja, 's-Hertogenbosch is toch wel heel lastig te spellen...

Nadat m'n geduld wel even op de proef gesteld was kon ik uiteindelijk na 2 uur dan 'n keer richting Geldermalsen reizen, alwaar het nog slechts een kwestie van overstappen was voor ik weer in het Dordtse terugkeerde.
De statistiekjes:
Punctualiteit: 40% (NS: 33%, Arriva+Veolia: 100%)
Trefkans HC NS: 33%
Trefkans HC Veolia+Arriva: 100%
Reisroute: Dordrecht - Deurne - Venlo - Cuijck - Grave - 's-Hertogenbosch - Geldermalsen - Dordrecht Stadspolders
Het GTWtje bleek alleen al op blokafstand achter de IC te zitten, dus dan maar een plaatje met vrij veel paaltjes...
Dus maar door naar de volgende overweg, wat een stuk betere locatie voor wat plaatjes was. Na heel wat andere dingen...
...ging uiteindelijk het sein ri. Venlo op groen en begon de overweg te rinkelen op een tijd dat er niks zou moeten komen. En ja hoor, daar was'ie weer...
Weer terug op 't station de IC naar Venlo gepakt, waar als door een wonder de mogelijkheid bestond iets te eten en te drinken te halen. De nieuwe Kiosk doet 't duidelijk beter daar dan de oude waar altijd alles op was

Met een Veolia GTWtje ging 't richting Cuijk, waarbij onderweg opviel dat de omroep meer overstapmogelijkheden op de bus laat horen dan er op de (overigens op 'n wat onhandige plek opgeplakte) stickers met de aansluitingen staat.
In Cuijck zouden de bussen, volgens Arriva althans, sinds 4 mei beter op de treinen aansluiten. Vraag me alleen af wat men daar onder een aansluiting verstaat: vanuit Venlo heb je 'n kwartier overstaptijd, vanuit Nijmegen -1 minuut volgens 't boekje (maar de bus bleef zowaar wachten op de overstappers)
Via heel wat kleine dorpjes bracht lijn 92, die tot Mill niet voorkomt op enig haltebord

...waar ik overstapte op lijn 90 naar Den Bosch, waarin het nogal warm was: de verwarming stond aan

In Den Bosch nog 'n paar plaatjes gemaakt en ook een ritje mee geweest met stads-Citaro 779, die 'n toch wel opmerkelijke indeling heeft. Hij rook ook nog eens nieuw, terwijl die dingen toch al wel weer een tijdje daar rijden...
En ja, 's-Hertogenbosch is toch wel heel lastig te spellen...
Nadat m'n geduld wel even op de proef gesteld was kon ik uiteindelijk na 2 uur dan 'n keer richting Geldermalsen reizen, alwaar het nog slechts een kwestie van overstappen was voor ik weer in het Dordtse terugkeerde.
De statistiekjes:
Punctualiteit: 40% (NS: 33%, Arriva+Veolia: 100%)
Trefkans HC NS: 33%
Trefkans HC Veolia+Arriva: 100%
Reisroute: Dordrecht - Deurne - Venlo - Cuijck - Grave - 's-Hertogenbosch - Geldermalsen - Dordrecht Stadspolders