De reis begon met de bus naar Amsterdam CS, waar ik de EK-tram op z'n eerste dag in dienst zag rijden op lijn 9 :)
Op het perron zag ik deze mooie CTA
Had dus net de s800 gemist (die gaat om .07, het is op die klok .08

In Eindhoven besloot ik even het lege busstation te fotograferen.
Overigens werd handig van de displays gebruik gemaakt om de staking aan te kondigen :pos:
Alleen een beetje jammer dat het AV-bord van de bussen wel gewoon bleef lopen... :neg:
Bij nadere inspectie bleek het busstation echter niet geheel leeg te zijn. Er stond welgeteld één bus, en wat voor één :D
Inmiddels was het alweer tijd om naar het perron te lopen voor de s800. Op het perron stond 'Niet Instappen' op CTA's, maar pünktlich kwamen 10 bakken VIRM binnen en stapten de reizigers toch maar in...
In Weert stond deze trein op één van de CTA's overigens ook aangekondigd als niet instappen

In Heerlen aangekomen stond de Talent naar Aken en verder al klaar, hoewel de vertrektijd nog 20 minuten in de toekomst lag. Ik nam dus de tijd om even een kaartje te kopen en wat te drinken te halen. In de trein bleek het reisinfo-scherm een beetje kuren te hebben:
Pünktlich vertrok de trein en ik was meteen weer in Duitse sferen toen door de trein schalde: "Nächster Halt: Herlen De Kissel" en ja, ze zei Herlen en niet Heerlen

Alles klar und gut en met +3 door een rood seintje onderweg arriveerde de trein in Aachen Hauptbahnhof :)
Onderweg had ik me echter al bedacht dat ik vergeten was naam & adres van de winkel waar ik heen wilde op te schrijven



Achja, Aken is een leuke stad en ze hebben er leuke busjes, dus ik vermaakte me wel :)
Het was alleen een beetje jammer dat precies toen ik door de Aakse binnenstad wandelde een enorme stortbui losbarstte, dus ik was een beetje doorweekt... Gelukkig ging snel daarna de zon hard schijnen, dus was snel weer droog :)
Nog maar koud aangekomen (en dus precies tijdens de bui) kwam ik deze dubbelgelede bus tegen:
Nog een paar busjes:
De middagspits was aangebroken, dus reden de Nederlandse busjes ook weer
Bovenstaande is een bus van de SADAR, een bedrijf uit Eupen, dat met name in België actief is, maar ook, in opdracht van de ASEAG, lijn 14 Eupen-Aken rijdt. Lijn 14 is in feite een verkapte stadslijn van Aken en daarom zie je dus een Belgische bus in Duitse kleuren

Hierna stapte ik in Veolia-lijn 50 naar Maastricht, die door het brakke busje 5804 werd gereden: de airco maakte rare geluiden, het reisinfoscherm was kapot en de afroep deed alleen *PIIIIEEEEEP* met soms iets half verstaanbaars ertussendoor

Onderweg viel me op dat er van Margraten totaan de rand van Maastricht (toen verloor ik 'm uit 't oog) een De Lijn-bus voor ons uit reed... Ledig Mat vanuit de Voerstreek


In Maastricht kwam ik rond 19u aan en daar kwamen dus net de laatste Veolia-bussen binnen.
Toen die weg waren, stonden er alleen nog een paar Belgische bussen op het Maastrichtse busstation

Toen ik van de AH ToGo naar de trein liep zag ik dit mooie doorkijkje ontstaan :)
Uiteindelijk, na 25 minuten wachten in Maastricht (geweldige aansluiting :pos:

Verder verliep de reis vrijwel vlekkeloos. Alleen in Utrecht werd, nadat de conducteur had gefloten, nog even geschreeuwd: een mevrouw kwam teruggerend, want ze had haar fiets in de trein laten staan


Afijn, fiets er snel uit, en mooi op tijd in Amsterdam aangekomen. Terwijl ik op de bus stond te wachten heb ik gedurende 10 minuten maar liefst 4 Arriva-bussen langs zien rijden. Er zijn blijkbaar nog aardig wat werkwilligen in Purmerend

't Was een leuk reisje, ondanks dat het doel werd gemist/vergeten
