Pagina 1 van 1

Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn

Geplaatst: vr 10 feb 2012, 15:38
door Caspar
Vandaag ben ik gaan schaatsen in de omgeving van Hoorn, en heb wat foto´s gemaakt vanaf het ijs.

Afbeelding
Hoorn- Haarlem bij Bobeldijk.

Afbeelding

Afbeelding
Ondanks dat het baanvak hier enkelsporig is, viel het me op dat de tunneltjes waar ik onderdoor schaatste gebouwd zijn voor dubbelspoor.

Afbeelding
IC naar Amersfoort Schothorst op oorlogssterkte, en dat om half 1 's middags...

Afbeelding
DDAR in de sprinter naar Hoofddorp.

Afbeelding
Helaas is de horizon nogal scheef. Fotograferen op schaatsen met handschoenen aan blijkt best lastig...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En toen kwam er ineens een bus langs... Was te laat met fototoestel waardoor ie nogal wazig is geworden helaas.

Afbeelding
Stationsbouwput deel zoveel? Station Hoorn is net als tig andere stations op dit moment een grote bouwput ten behoeve van de aanleg van nieuwe trappen en liften. Het valt me op dat de ov chipkaart paaltjes nog steeds onbeschadigd overeind staan (rechts naast het gele geval in beeld) En dat terwijl er toch heel wat grote en logge machines bezig zijn...

Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn

Geplaatst: vr 10 feb 2012, 15:44
door Suus
Heel veel duikers, viaducten en bruggetjes in enkelsporige spoorlijnen zijn al geschikt voor dubbelspoor, zelfs bij spoorlijnen waarvan je eigenlijk al weet dat het nooit meer zal gebeuren. Vaak is het om historische redenen gebeurd, de meeste spoorlijnen zijn ooit enkelsporig geopend en als het goed liep alsnog voorzien van een tweede spoor maar het is ook gewoon een vooruitziende blik.

Wel leuk zo'n ander perspectief :)

Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn

Geplaatst: vr 10 feb 2012, 16:52
door Meltrain
Leuke foto's. :pos: :)
Maar dat tunneltje ziet er wel laag uit. Hoe kom je daar onderdoor (zonder op je knieën te hoeven)? :o

Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn

Geplaatst: vr 10 feb 2012, 17:21
door Caspar
Ja dat gaat prima, ik denk dat de meeste soortgelijke tunneltjes ongeveer 1,5 meter hoog zijn. Beetje bukken dus :pos:

Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn

Geplaatst: vr 10 feb 2012, 17:25
door Jef400
Jij liever dan ik. Als ik buk ga ik al gelijk op mijn snufferd.

Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn

Geplaatst: vr 10 feb 2012, 20:07
door Fles
Meltrain schreef:Leuke foto's. :pos: :)
Maar dat tunneltje ziet er wel laag uit. Hoe kom je daar onderdoor (zonder op je knieën te hoeven)? :o

Maar was het midden in dat tunneltje ook dik genoeg om overheen te schaatsen? :o Dat zijn notoire zwakke plekken natuurlijk

Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn

Geplaatst: vr 10 feb 2012, 20:36
door Caspar
Ja ik zag dat er al anderen mij voor waren geweest. Dat heb ik vandaag maar als maatstaf voor veilig genomen.

Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn

Geplaatst: vr 10 feb 2012, 21:09
door Daniel
Leuke foto's zo, eens uit een ander perspectief :pos:

Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn

Geplaatst: vr 10 feb 2012, 21:18
door Ronald
Leuke plaatjes. En 2x DDAR, dat komt volgens mij niet zoveel voor, of vergis ik me?

Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn

Geplaatst: vr 10 feb 2012, 21:50
door microshit
2x DDAR is zeer normaal, ook vaak als SPR Ut-Zl en 'vroeger' in de s6000 / s16000 / s13600

tipje voor de scheve horizon: metg bijvoorbeeld Google Picasa is dit achteraf erg goed te corrigeren. Voor de rest een erg leuke serie, vooral voor de afwisseling! ;)

Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn

Geplaatst: vr 10 feb 2012, 22:01
door Jef400
Ook in de Intercity Amsterdam - Den Haag is 2x DDAR vaak van toepassing.

Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn

Geplaatst: za 11 feb 2012, 13:32
door Klaasje
Ronald schreef:Leuke plaatjes. En 2x DDAR, dat komt volgens mij niet zoveel voor, of vergis ik me?
Wel eens in de buurt van de Flevolijn geweest in de spits?

Re: Treinen vanaf het ijs, omgeving Hoorn

Geplaatst: zo 12 feb 2012, 20:04
door Ronald
Er zijn dagen dat ik daar niet kom. Maar goed, dan vergis ik me dus :P .