Mijn reis begon met de s140 naar Berlijn, uiteraard werd in
de loc gewisseld.
Ik was vroeg vertrokken, aangezien ik geen zin had om in Hengelo of Hannover te stranden en mijn trein naar Odessa te missen. Maar de reis verliep voorspoedig, dus ik had een middagje Berlijn in het vooruitzicht.
Mijn Berlijn-ervaringen bestonden uit twee eerdere middagjes, dus dit derde middagje bezocht ik eerst eens wat onbekende plekjes: het Holocaustmonument en Checkpoint Charlie. Daarna was het tijd voor het OV. Met de U-Bahn ging het naar Warschauer Straße.
Worden die Talgo-rijtuigen nog ergens voor gebruikt eigenlijk?
Daarna reisde ik af naar Strausberg, aangezien daar het enige van de kleine trambedrijfjes rond Berlijn was dat ik nog nooit had bezocht.
Afgelopen zomer waren er werkzaamheden, dus de tram reed niet het hele traject. Een foto dan maar bij het tijdelijke eindpunt.
Zoals je ziet is het echt nog een 'ouderwetsche' buitenlijn die in de berm van de weg ligt.
Met de S-Bahn teruggegaan naar Köpenick en daar nog wat Tatra's op de foto gezet.
's Avonds begon dan het echte avontuur
Naar Odessa!!!
De Reichstag vanuit de trein
Wat interieurfotootjes
DDR-Qualität ;)
Beeld aan de Pools-Oekraïense grens
Iets verderop reden we een loods in waar de draaistellen verwisseld werden. Helaas keken de aanwezige Heel Belangrijke Meneren niet zo blij toen ik m'n camera tevoorschijn haalde, dus helaas geen foto's.
In het stadje Kowel hadden we een lange stop, iets meer dan vier uur.
We hadden het alleen ietsje te laat door, dus hebben een stukje mee heen en weer gerangeerd.
'Mijn' trein
Een regionale trein
In het stadje stond, achter een hek, een ex-Deense Arrivabus, met Duits exportkenteken.
Nog wat foto's van het station.
Ja, mijn rijtuig had goedkeuring voor Nederland!
Aankomst in Odessa
In de volgende aflevering wat meer foto's van Odessa :)