Dat weekend werden de bovenleidingen verlaagd in 's-Hertogenbosch ter hoogte van de nieuwe fly-over. Oorspronkelijk was dit gepland in het weekend van 11 en 12 februari, maar helaas gooide het koude weer roet in het eten. Daardoor was er geen treinverkeer tussen 's-Hertogenbosch en Oss/ Utrecht.
Een klein aanbestedingsnieuwtje nog tussendoor.
In de laatste aanbestedingsronde heeft Munckhof uit Horst een deel van het "treinvervangend vervoer NS" gewonnen. Betreft het vervoer in de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Gelderland, Limburg en een deel van Noord-Brabant, Flevoland en Utrecht. De opdracht loopt van juli 2012 en heeft een looptijd van 4 jaar.
Die dag reed ik mee met de 309 (Berkhof Axial).
De 309 op de vestiging afgelopen dinsdag.
De eerste slag was om 07.46 vanaf 's-Hertogenbosch naar Oss. Er waren nog geen verkeersregelaars en passagiers, dus werd het een lege rit. De rit terug stond gepland om 08.41, maar we vertrokken 20 minuten eerder. De bus was namelijk al vol en de verkeersregelaars waren ook in Oss nog niet aanwezig. Daarom in overleg met een NS medewerker maar eerder vertrokken.
Eenmaal weer terug in 's-Hertogenbosch weer een kleine 25 minuten wachten tot de volgende slag. Inmiddels waren ook bussen van "boven de rivieren" aanwezig, naast de Brabantse.
En zo ging het de rest van de dag verder. Vertrek rond .45 en aankomst rond .10. Daarna steeds een kleine half uur rust tot de volgende slag. Tussendoor wat plaatjes gemaakt.
De 309, op de buffer in 's-Hertogenbosch.
Ook een Berkhof Axial, maar dan van Sabeh Tours uit Berkel Enschot.
Van Hool T9 van Maaskant Reizen uit Lith en een VDL Bova Futura van Lion Cars uit Zaltbommel.
De Bova van Lion Cars had een reserve dienst. Dat zijn geen leuke diensten. Je wacht gewoon op dingen die komen gaan (of niet). B.v pechgeval van andere bussen, of ineens enorme drukte. Meestal wordt er nog geen meter gereden bij zulke diensten.
VDL Jonckheere Arrow 70 Volvo. De 315. Snelbus Oss 's-Hertogenbosch.
De 315 naast een Mercedes Citaro van Arriva, de 769.
Nogmaals de 769 van Arriva, klaar om als lijn 65 naar Engelen te gaan.
Weer een Berkhof Axial, maar dan van Fassbender Tourincars uit Schijndel. Deze reed tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht.
Diverse bussen op een rijtje met o.a. Fassbender, Maaskant Reizen en Lion Cars.
Veolia Berkhof Ambassador, gereed om als lijn 136 naar Tilburg te gaan.
Twee VDL Jonckheere Arrow 70 Volvo bussen. Een van ons en de ander van Ruijs Reizen uit Lith. Die trouwens ook verlengd is.
De 309 met daarachter een Mercedes Integro van Pouw Vervoer uit IJsselstein. Die reed tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht.
Arriva 770 "geen dienst."
De 315 in Oss Gasstraat, achterzijde van het station.
VDL Bova Futura van Lion Cars als snelbus in Oss Gasstraat.
Van Hool T9 van Dortmans uit Schijndel. Dortmans reed de snelbussen tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht.
VDL Bova Futura van Dortmans en een Van Hool T9 van Zwaluw Reizen uit Giessen. Beide reden tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht.
Diverse bussen op de buffer in 's-Hertogenbosch. V.l.n.r Van riel, Sabeh Tours, Arriva, Pouw Vervoer en Lion Cars.
VDL Jonckheere ?? van Dortmans.
M.A.N Lions Coach (de 324) als stopbus naar Oss.
En de 328 (verlengd) als snelbus naar 's-Hertogenbosch, te Oss Gasstraat.
Ook nog een trein geplaat. VIRM als IC naar Zwolle in Oss.
Al met al weer een mooie dag gehad. Weer was goed en passagiers vriendelijk. En lekker staan kletsen tussendoor met de collega chauffeurs.