Vrijdag 27 juli 2012 | Tußling | Fotoreportage InterRail
Geplaatst: ma 30 jul 2012, 18:26
Vrijdag 27 juli 2012; Tußling Bahnhof (D)
Hierbij alvast één fotoreportage van een dagbesteding in Tußling, Duitsland, tijdens mijn InterRail trip. Deze dag reisde ik met het Bayern-ticket. Gezien de hoeveelheid foto's op één locatie, een apart topic. Een reportage volgt nog wel van de trip.

Tussling Bahnhof Stellwerk
Rondom Tussling nog veel armseinen. Dit zijn de uitrijseinen ri Muhldorf. Linksachter is het inrijsein te zien. De bediening word uit het huisje gedaan. Aan de andere kant van het station is eenzelfde situatie, met ook een apart huisje.

ECR 247 057 + Wackerwerk-keteltrein+ ECR 247 050 by theknittur
Vlak nadat ik aangekomen was, kwam de eerste keteltrein voor mij al langs richting Wackerwerk. Hier passeert de 247 057 met een sleep ketels en achterop de 247 050. De loc achterop werkt ook mee.

ECR 247 045-8 + Wackerwerk-keteltrein
Even later kwam een andere keteltrein naar Wackerwerk langs Tußling

LTE 2016 904-1
Helaas met tegenlicht, maar toch vind ik hem aardig gelukt.LTE liep in Tußling binnen met een sleep wagens, en deed hier kopmaken. Dit gebeurt hier weinig, want de treinen van- en naar Wackerwerk rijden via Muhldorf. Deze trein had achterop ook een locomotief hangen. Bijna alle treinen op dit traject rijden met 2 locomotieven, 1 achter en 1 voor. Dit komt doordat er in Muhldorf meestal weer de andere kant uit gereden moet worden (je kan van 4 kanten binnen komen) voor de meeste treinen van- en naar Wackerweg in Burghausen. De achterste locomotief is meestal niet dood mee, hier zit veelal ook een machinist op. Wanneer de trein er aan moet trekken, kan hij ook even duwen.
Een andere reden van de achteroplopende locomotief is dat er bij incidenten de trein snel gesplitst kan worden, en grotere incidenten voorkomen kan worden.

ECR 247 055 + Wackerwerk-keteltrein
Het hoog frequent vervoer voor Wackerwerk is goed te merken hier, want het is niet altijd meer dan 30 minuten stil. Zo ook hier, komt ECR met een sleep Zaes met daarin ENVIRONMENTALLY HAZARDOUS SUBSTANCE langs naar Wackerwerk.

DBS 294 904-8 en ECR 247 057 ontmoeten elkaar
DB Schenker rijdt erg actief rondom Muhldorf en Wackerwerk. Hier komt DB Schenker met de 294 904-8 het station binnenlopen, terwijl de 247 057, ook in dienst voor DBS (maar van EuroCargoRail, een dochteronderneming van DBS), al eventjes rust heeft. Hij moet wachten op 4 treinen vanuit de richting Muhldorf. Er is namelijk buiten de stations niet dubbelspoor aangelegd.
De 294+aanhang mocht hier ook enige tijd wachten om 2 reizigerstreinen voor te laten, en 2 treinen vanuit Wackerwerk door te laten.

DB BR628'en
Komen het station binnenrijden vanuit Muhldorf

ECR 247 049+Wackerwerk-keteltrein+247 044
Een andere trein die langs kwam was de ECR 247 049 met een sleep Zacens met Acetic Acid. Na stilstand had de Mcn hier een kwartier om treinen te passeren laten.

DB 218 356-4 met Dosto's
Zijn net vertrokken uit Tußling in de richting van Muhldorf

ECR 247 055+Wackerwerk-keteltrein+247 046
Komt langs Tußling opweg naar Wackerwerk met een sleep ketelwagens

2 Treinen ontmoeten
De 247 056 komt Tußling binnenrijden met een trein naar Wackerwerk terwij; de 247 057 staat te wachten
Oja, voor degenen die hier nog willen, volgens de lokaal goed geïnformeerde hobbyisten (die de mensen op de beide Posten goed kennen, en het personeel aan de lokalo's doorgeeft als er een extra trein komt) is het armseinstelsel binnen 2 tot 4 jaar verdwenen. Dus niet te lang wachten :)
Hierbij alvast één fotoreportage van een dagbesteding in Tußling, Duitsland, tijdens mijn InterRail trip. Deze dag reisde ik met het Bayern-ticket. Gezien de hoeveelheid foto's op één locatie, een apart topic. Een reportage volgt nog wel van de trip.
Tussling Bahnhof Stellwerk
Rondom Tussling nog veel armseinen. Dit zijn de uitrijseinen ri Muhldorf. Linksachter is het inrijsein te zien. De bediening word uit het huisje gedaan. Aan de andere kant van het station is eenzelfde situatie, met ook een apart huisje.
ECR 247 057 + Wackerwerk-keteltrein+ ECR 247 050 by theknittur
Vlak nadat ik aangekomen was, kwam de eerste keteltrein voor mij al langs richting Wackerwerk. Hier passeert de 247 057 met een sleep ketels en achterop de 247 050. De loc achterop werkt ook mee.
ECR 247 045-8 + Wackerwerk-keteltrein
Even later kwam een andere keteltrein naar Wackerwerk langs Tußling
LTE 2016 904-1
Helaas met tegenlicht, maar toch vind ik hem aardig gelukt.LTE liep in Tußling binnen met een sleep wagens, en deed hier kopmaken. Dit gebeurt hier weinig, want de treinen van- en naar Wackerwerk rijden via Muhldorf. Deze trein had achterop ook een locomotief hangen. Bijna alle treinen op dit traject rijden met 2 locomotieven, 1 achter en 1 voor. Dit komt doordat er in Muhldorf meestal weer de andere kant uit gereden moet worden (je kan van 4 kanten binnen komen) voor de meeste treinen van- en naar Wackerweg in Burghausen. De achterste locomotief is meestal niet dood mee, hier zit veelal ook een machinist op. Wanneer de trein er aan moet trekken, kan hij ook even duwen.
Een andere reden van de achteroplopende locomotief is dat er bij incidenten de trein snel gesplitst kan worden, en grotere incidenten voorkomen kan worden.
ECR 247 055 + Wackerwerk-keteltrein
Het hoog frequent vervoer voor Wackerwerk is goed te merken hier, want het is niet altijd meer dan 30 minuten stil. Zo ook hier, komt ECR met een sleep Zaes met daarin ENVIRONMENTALLY HAZARDOUS SUBSTANCE langs naar Wackerwerk.
DBS 294 904-8 en ECR 247 057 ontmoeten elkaar
DB Schenker rijdt erg actief rondom Muhldorf en Wackerwerk. Hier komt DB Schenker met de 294 904-8 het station binnenlopen, terwijl de 247 057, ook in dienst voor DBS (maar van EuroCargoRail, een dochteronderneming van DBS), al eventjes rust heeft. Hij moet wachten op 4 treinen vanuit de richting Muhldorf. Er is namelijk buiten de stations niet dubbelspoor aangelegd.
De 294+aanhang mocht hier ook enige tijd wachten om 2 reizigerstreinen voor te laten, en 2 treinen vanuit Wackerwerk door te laten.
DB BR628'en
Komen het station binnenrijden vanuit Muhldorf
ECR 247 049+Wackerwerk-keteltrein+247 044
Een andere trein die langs kwam was de ECR 247 049 met een sleep Zacens met Acetic Acid. Na stilstand had de Mcn hier een kwartier om treinen te passeren laten.
DB 218 356-4 met Dosto's
Zijn net vertrokken uit Tußling in de richting van Muhldorf
ECR 247 055+Wackerwerk-keteltrein+247 046
Komt langs Tußling opweg naar Wackerwerk met een sleep ketelwagens
2 Treinen ontmoeten
De 247 056 komt Tußling binnenrijden met een trein naar Wackerwerk terwij; de 247 057 staat te wachten
Oja, voor degenen die hier nog willen, volgens de lokaal goed geïnformeerde hobbyisten (die de mensen op de beide Posten goed kennen, en het personeel aan de lokalo's doorgeeft als er een extra trein komt) is het armseinstelsel binnen 2 tot 4 jaar verdwenen. Dus niet te lang wachten :)