In ieder geval, Joshua's SOVC verloopt bijna, dus moest er nog even geknald worden, en hij bood mij een dagkaartje aan, waardoor ik ook na lange tijd weer eens lekker op reis kon.
Foto's zijn niet allemaal van superieure kwaliteit, door laagstaande zon, donkere avond, en mijn moeite om de camera precies recht te houden xD
Eind van de ochtend haalde Joshua mij op in Deventer, en samen reden we naar Amersfoort. Daar was het plan per bus naar Utrecht te gaan, maar dat zou een uur duren dus gingen we met de s5800 naar Utrecht, een DDZ.
Interieur benedenverdieping..
Tsja, is het een rookzone of niet?

We stapten uit in Utrecht Overvecht. De reden dat we naar Utrecht gingen was natuurlijk het U-OV-geweld hier. Per bus ging het naar Utrecht CS-Centrumzijde.
Best aardig scherm hoor, maar om nou elke keer de plaatsnaam erachter te zetten bij een stadsbus..
Okee, één busplaatje dan. Voor meer verwijs ik u naar de honderden die hier al elders neergezet zijn door anderen, dat hoef ik niet meer te doen

We waren al lang niet meer in Utrecht geweest, dus al die nieuwe gebouwen waren nogal een schok

Door de nieuwe passages naar de andere kant..
Een blik op de Westzijde. Viel niet superveel te beleven.
In Duitsland heb je de U-Bahn en de U-Stadtbahn, hier heb je de U-Tram..
We zijn meegereden tot Zuilenstein. Persoonlijk vind ik het stukje Westraven-Zuilenstein het leukste stuk, lekker lang, lekker hard. Tram in de tegenrichting...
Onderweg zagen we een bruggetje, waarvan we dachten puicke foto's te kunnen maken. Na een hoop omzwervingen uiteindelijk bij een ander bruggetje uitgekomen. Foto's zijn nogal tegengevallen door de laagstaande zon..
Per bus teruggereden naar Utrecht C, vandaaruit per trein naar Den Haag Centraal. Het nieuwe dak is schitterend geworden.
Met de RandstadRail gingen we naar Rotterdam. Joshua wilde nog graag het station van buiten bekijken, hij vond het schitterend!
Helaas is de verlichting niet ideaal voor foto's in het donker. En veel te groot om helemaal op de foto te krijgen zonder de bouwhekken erop te krijgen..
Samen reden we naar Utrecht, vanwaaruit Joshua naar huis ging. Ik wilde echter nog heel graag naar Amsterdam.. de veranderingen op CS bekijken, en vooral de Metropolis te pakken zien te krijgen!
De pas geopende Middentunnel..
..en de steeds groter wordende metroverdeelhal.
Na wat omzwervinkjes op de Wibautstraat beland. En ja hoor, daar kwam hij aan! Helaas deed het RIS het niet, maar ik ben in ieder geval meegereden naar CS en een slagje naar Gein meegeweest.
Tot zover.. via Duivendrecht naar huis gegaan. Was een leuk dagje! Bedankt voor het kijken!