Ardan en Joshua on Tour: Rondje Randstad [20 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Ardan en Joshua on Tour: Rondje Randstad [20 foto's]

Bericht door Ardan »

Gisteren hebben Joshua en ik een nieuwjaarsknallertje gemaakt :) Oorspronkelijk zouden we met zijn drieëen zijn, maar de derde persoon moest helaas ziek thuis blijven.
In ieder geval, Joshua's SOVC verloopt bijna, dus moest er nog even geknald worden, en hij bood mij een dagkaartje aan, waardoor ik ook na lange tijd weer eens lekker op reis kon.
Foto's zijn niet allemaal van superieure kwaliteit, door laagstaande zon, donkere avond, en mijn moeite om de camera precies recht te houden xD

Eind van de ochtend haalde Joshua mij op in Deventer, en samen reden we naar Amersfoort. Daar was het plan per bus naar Utrecht te gaan, maar dat zou een uur duren dus gingen we met de s5800 naar Utrecht, een DDZ.
Interieur benedenverdieping..
Afbeelding
Tsja, is het een rookzone of niet? :P
Afbeelding

We stapten uit in Utrecht Overvecht. De reden dat we naar Utrecht gingen was natuurlijk het U-OV-geweld hier. Per bus ging het naar Utrecht CS-Centrumzijde.
Best aardig scherm hoor, maar om nou elke keer de plaatsnaam erachter te zetten bij een stadsbus..
Afbeelding

Okee, één busplaatje dan. Voor meer verwijs ik u naar de honderden die hier al elders neergezet zijn door anderen, dat hoef ik niet meer te doen :P
Afbeelding

We waren al lang niet meer in Utrecht geweest, dus al die nieuwe gebouwen waren nogal een schok :lol:
Afbeelding
Door de nieuwe passages naar de andere kant..
Afbeelding

Een blik op de Westzijde. Viel niet superveel te beleven.
Afbeelding

In Duitsland heb je de U-Bahn en de U-Stadtbahn, hier heb je de U-Tram..
Afbeelding

We zijn meegereden tot Zuilenstein. Persoonlijk vind ik het stukje Westraven-Zuilenstein het leukste stuk, lekker lang, lekker hard. Tram in de tegenrichting...
Afbeelding
Onderweg zagen we een bruggetje, waarvan we dachten puicke foto's te kunnen maken. Na een hoop omzwervingen uiteindelijk bij een ander bruggetje uitgekomen. Foto's zijn nogal tegengevallen door de laagstaande zon..
Afbeelding

Per bus teruggereden naar Utrecht C, vandaaruit per trein naar Den Haag Centraal. Het nieuwe dak is schitterend geworden.
Afbeelding
Afbeelding

Met de RandstadRail gingen we naar Rotterdam. Joshua wilde nog graag het station van buiten bekijken, hij vond het schitterend!
Helaas is de verlichting niet ideaal voor foto's in het donker. En veel te groot om helemaal op de foto te krijgen zonder de bouwhekken erop te krijgen..
Afbeelding
Afbeelding

Samen reden we naar Utrecht, vanwaaruit Joshua naar huis ging. Ik wilde echter nog heel graag naar Amsterdam.. de veranderingen op CS bekijken, en vooral de Metropolis te pakken zien te krijgen!
De pas geopende Middentunnel..
Afbeelding
..en de steeds groter wordende metroverdeelhal.
Afbeelding

Na wat omzwervinkjes op de Wibautstraat beland. En ja hoor, daar kwam hij aan! Helaas deed het RIS het niet, maar ik ben in ieder geval meegereden naar CS en een slagje naar Gein meegeweest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot zover.. via Duivendrecht naar huis gegaan. Was een leuk dagje! Bedankt voor het kijken!
Laatst gewijzigd door Ardan op za 04 jan 2014, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Ardan en Joshua on Tour: Rondje Randstad

Bericht door Daniel »

Nergens voor nodig om je te excuseren voor de fotokwaliteit hoor, ik zie ze weleens erger langskomen :P
Zeker die vanaf het tramperron in Den Haag Centraal en die van de hal van Rotterdam Centraal zijn echt fraaie plaatjes :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Re: Ardan en Joshua on Tour: Rondje Randstad

Bericht door Milco »

Leuke fotootjes! :)

Van het sneltramtraject tussen Westraven en Zuilenstein heb ik trouwens nog een trajectvideo van afgelopen zomer: http://www.youtube.com/watch?v=giAWxcJgifU
De tram scheurt daar inderdaad lekker door met het nodige gehobbel en gebobbel :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
mijack1985

Re: Ardan en Joshua on Tour: Rondje Randstad [20 foto's]

Bericht door mijack1985 »

Leuk verslag, en het dak van Den Haag Centraal is idd schitterend :-)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Mooi verslag. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
julsteren

Bericht door julsteren »

Heel erg leuk *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Leuk :D
Joshua

Bericht door Joshua »

Rotterdam was ook wel echt een wereld van verschil met de laatste keer dat ik er was.
deadlock
Contacteer:

Bericht door deadlock »

Homo's on tour <3
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie