Als lijn 15 (oranje) straks lijn 1 wordt, dan moet lijn 11 (groen) lijn 2 worden. Dat laatste is begrijpelijk, maar Qlink 1 oranje is vreemd voor een lijn die tijdelijk zou zijn.
Anderzijds, de visie van het OV-bureau is wel vaker nogal grillig. Het zou me daarom totaal niet verbazen als lijn 15 (1/oranje) tóch gewoon blijft. Het is ook wel erg naief om te denken dat je alle reizigers makkelijk met de trein naar Station Noord of Station Europapark kan laten rijden.
Het ziet er de laatste dagen steeds meer naar uit dat P+R De Punt onder druk staat, nu ook
de PvdA er tegen lijkt. Geen P+R bij De Punt betekent dat Qlink-Rood ook minder waarschijnlijk wordt.
Dat Qlink-Rood naar Vinkhuizen heb ik nog nergens officieel kunnen vinden, alleen hebben wij hier zelf dat al vaak gesuggereerd. Qlink-Rood naar De Punt heb ik wel semi-officieel bevestigd gekregen, maar een doorkoppeling naar Vinkhuizen is nog niet zo duidelijk: de gemeente wil de bussen van het A-kerkhof en uit de Brugstraat weren. De bus naar Vinkhuizen zou dan via de Eeldersingel en de Westerhaven naar de Westersingel moeten gaan rijden. Dan wordt het al een minder logische doorkoppeling voor een bus vanuit de zuidwestkant van de stad: dan moet je op HS volledig keren om weer dezelfde kant op te kunnen vertrekken als dat je vandaan bent gekomen.