Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Bericht door Etienne »

Vroeger sloot bus 121 altijd goed aan op de treinen in Zoetermeer, want daar werd zo ongeveer de dienstregeling van die lijn op gemaakt en uiteraard ook de knoop van .05 en .35 op Centrum West.
In de jaren nadien zijn de tijden zodanig gewijzigd dat de aansluiting bij de Mandelabrug eerder krap werd. Nu het tegenwoordig R-net is geworden, is wel iets verbeterd daarentegen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Bericht door Vinny »

Voor internationaal verkeer is het juist niet handig: als blijkt dat een bepaalde stop niet populair is kan je die niet zomaar schrappen, als er al tickets naartoe verkocht zijn hebben de reizigers met die tickets daar bepaalde rechten mee.
Je moet die tickets dan natuurlijk ook niet zonder meer aanbieden. Maar je kunt denk ik wel goedkopere tickets aanbieden met als opmerking dat als er niet genoeg van verkocht worden de reiziger extra moet overstappen. Als je dat maar duidelijk communiceert lijkt me er niet veel mis mee: in de vliegwereld is dat met over- en onderboeken ook wel gebruikelijk.
Daar zullen we wel van mening blijven verschillen, in landen als Zwitserland en Duitsland werkt stoppen op verzoek namelijk prima: de tijdwinst van niet stoppen is daar vaak extra rijtijdmarge, wat aansluitingen stabieler maakt.
Doordat de aansluitingen vaak tamelijk krap zijn kun je makkelijk je volgende trein missen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Bericht door Z2N »

Vinny schreef: do 14 jul 2022, 14:02
Voor internationaal verkeer is het juist niet handig: als blijkt dat een bepaalde stop niet populair is kan je die niet zomaar schrappen, als er al tickets naartoe verkocht zijn hebben de reizigers met die tickets daar bepaalde rechten mee.
Je moet die tickets dan natuurlijk ook niet zonder meer aanbieden. Maar je kunt denk ik wel goedkopere tickets aanbieden met als opmerking dat als er niet genoeg van verkocht worden de reiziger extra moet overstappen. Als je dat maar duidelijk communiceert lijkt me er niet veel mis mee: in de vliegwereld is dat met over- en onderboeken ook wel gebruikelijk.
Dat is echt niet zomaar toegestaan, en de extra kosten die je daar als maatschappij aan hebt (vertragingscompensatie alleen al) wegen niet op tegen de eventuele extra kosten.
Vinny schreef: do 14 jul 2022, 14:02
Daar zullen we wel van mening blijven verschillen, in landen als Zwitserland en Duitsland werkt stoppen op verzoek namelijk prima: de tijdwinst van niet stoppen is daar vaak extra rijtijdmarge, wat aansluitingen stabieler maakt.
Doordat de aansluitingen vaak tamelijk krap zijn kun je makkelijk je volgende trein missen.
Als je een extra stop toevoegt die niet altijd gemaakt wordt worden aansluitingen juist stabieler? :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Bericht door Vinny »

Mijn ervaring is dat de trein altijd vertraging oploopt omdat mensen die een bedarfshalt aanvragen niet binnen 30 seconden kunnen in- of uitstappen :X
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Bericht door Suus »

Dat is mijn ervaring niet. Waar heb je deze ervaring opgedaan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Bericht door Vinny »

Nou ja altijd is een groot woord, maar in Zwitserland heb ik het meegemaakt. Aan de andere kant; de S 10 krijgt het voor elkaar om in de spits eens in de 10 minuten te rijden op enkelspoor (vliegende kruisingen). Dat zou in Nederland nooit goed gaan :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Bericht door Chrysa »

Ik heb in Zwitserland eerder het idee dat er sowieso op alle verzoekhaltes gestopt wordt.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Bericht door CamilleKreemers »

SuperGhost schreef: do 14 jul 2022, 13:02 Je denkt dat die busdienst naar de TU niet blijft rijden? Het is volgens mij juist een van de paradepaardjes. Bovendien: waarom zou een succesvolle busdienst plots gaan verdwijnen als op dat station voortaan een IC zou gaan stoppen en die busdienst dus juist nog aantrekkelijker gaat worden voor nog meer reizigers? Ik denk dus niet dat dat een risico zal gaan vormen.
Wordt die bus niet vervangen door een tram?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Bericht door Meltrain »

Nee, dat is alleen de bus tussen station Delft en de TU (en ook maar deels). De bus tussen Zoetermeer en Delft (via de TU) zal wel blijven bestaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Bericht door CamilleKreemers »

Ik las het als de bus van Station naar TU de 69
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten