Philip schreef: ↑za 05 nov 2022, 23:03- Wanneer reizigers uit Corlaer op Amersfoort Vathorst goed over kunnen stappen richting Amersfoort, kun je in Nijkerk beter goed aansluiten richting Zwolle. Geen mens gaat vanaf Corlaer dan via Nijkerk naar Amersfoort.
Maar reizigers op station Nijkerk moeten juist daar naar Amersfoort/Utrecht kunnen overstappen. Zowel uit Nijkerk-Noord en de haltes tussen Nijkerk en Putten als de reizigers uit Zeewolde (en de lijn uit Zeewolde moet een jaar later dus samen met de 101 een halfuursdienst gaan rijden tussen Nijkerk en Vathorst). Deze groep reizigers is gewoon te groot en de extra reistijd door te moeten blijven zitten tot Vathorst is met ruim een kwartier te groot.
Philip schreef: ↑za 05 nov 2022, 23:03- de overstap richting Putten Station is inderdaad niet heel relevant, maar beter dan nergens op aansluiten zoals nu. Alleen voor reizigers van de tussen Nijkerk en Putten gelegen haltes helpt dit + Nijkerk Noord en Putten Zuidwest
Maar een hele grote groep reizigers benadelen om een niet relevante overstap te realiseren is een beetje vreemd nietwaar?
Bovendien: juist Putten-Zuidwest ligt dicht bij het station. Het grootste gedeelte van die wijk ligt dichter bij het station dan bij een halte van lijn 101... Je zou dan beter ervoor kunnen pleiten lijn 101 niet meer via halte Bijsterenseweg te laten rijden, maar via het station (desnoods niet bij de halte op het station zelf, maar een nieuwe bij de rotonde Henslare/Stationsstraat).
Philip schreef: ↑za 05 nov 2022, 23:03- Voor alle reizigers die te Putten Centrum in de bus zitten en naar Harderwijk Station moeten is de overstap op de 205 relevant. Dat zijn er best een aantal.
Wie in Putten Centrum moet en de 205 naar Harderwijk wilt, kan gewoon direct op de 205 stappen, die stopt letterlijk op halte Putten Centrum... En Als je Putten-West bedoeld: die zijn altijd beter af om de trein te pakken. Bovendien komt de 101 nu juist vrijwel tegelijk met de 205 aan op halte Putten Centrum (echter net 2 minuutjes te laat), dus dan zou je niet met 12 minuten moeten schuiven, maar 1 a 2 minuten (wat net zo goed voor de 205 zou kunnen zijn, hoeft niet per se de 101)
Bovendien: met jouw voorstel komt de 101 in Putten rond de tijd van de 107 te liggen, dus waarom heeft Putten-West die dan nog nodig, als ze dan net zo goed die 107 kunnen pakken?
Philip schreef: ↑za 05 nov 2022, 23:03Lijn 101 wordt in de ochtend veelal gebruikt richting Harderwijk, in de middag omgekeerd. Veel scholieren uit Ermelo en Putten gaan naar Harderwijk, meer dan naar Amersfoort.
En er zijn ook genoeg scholieren vanuit Putten (en Zeewolde) die lijn 101 in zuidelijke richting gebruiken, vooral naar het Corlaer. Ik kan het weten, aangezien ik daar les gegeven heb. Lijn 101 puilde in de ochtend altijd uit, met name tussen station Nijkerk en die school (gangpaden gevuld met reizigers die moesten staan). Reizigers door naar Amersfoort waren er wat minder, aangezien die veel beter af waren om in Nijkerk op de trein over te stappen.
Philip schreef: ↑za 05 nov 2022, 23:03De overstap in zuidelijke richting op station Nijkerk is overigens te krap. Officieel niet haalbaar, in de praktijk af en toe. 9292 geeft de overstap niet.
Was die eerder wel. Dat zou weer hersteld moeten worden uiteraard. Zie dat wel gebeuren i.v.m. wat ik al aanhaalde over de bus uit Zeewolde.