Verbinding Nederland - Luxemburg
-
- Berichten: 362
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Utrecht
Re: Verbinding Nederland - Luxemburg
Die nieuwe tweede beneluxtrein, begint die in Rotterdam? Of rijdt ie door naar Schiphol en Amsterdam / een van de noord-oost eindpunten?
Dit onderschrift is geschrapt door een tekort aan personeel, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Verbinding Nederland - Luxemburg
Het plan dat eerder door NS in een enquête was voorgelegd stelde voor dat ie naar Rotterdam zou doorrijden, dus de route van de huidige Benelux zonder het laaste deel naar Schiphol/Amsterdam.
請勿靠近車門
Re: Verbinding Nederland - Luxemburg
Ik ben nog altijd van mening dat die trein van/naar Den Haag zou moeten rijden. Dan heeft Den Haag zijn hoogwaardige internationale trein weer terug.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Verbinding Nederland - Luxemburg
Is er met 6 IC's tussen Leiden en Rotterdam nog wel nog wel genoeg ruimte op Den Haag HS voor een extra kruisende trein richting Den Haag Centraal?
Re: Verbinding Nederland - Luxemburg
Op het moment is het daar minder druk omdat de s3200 slechts 8 treinen per week heeft, maar op Den Haag Centraal is niet zomaar extra ruimte voor een extra trein van/naar HS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterkant van dit bericht.
Re: Verbinding Nederland - Luxemburg
Het gaat natuurlijk wel over 2025, dan rijdt de 3200 hopelijk weer en zou ook de spoorverdubbeling van Delft en het vernieuwde emplacement van Den Haag Centraal (met aangesloten sporen 11/12) in dienst moeten zijn.
-
- Berichten: 4017
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Verbinding Nederland - Luxemburg
Dan nog houdt je dan de kruising bij Den Haag HS als bottleneck.
Re: Verbinding Nederland - Luxemburg
Als de 1100 1x/uur rijdt en de tweede beneluxtrein in het andere halfuur rijdt (met op Rtd een overstap op een trein naar Ehv) moet dat makkelijk passen.
Reist dagelijks Oudewater-Den Haag HS en terug.
Re: Verbinding Nederland - Luxemburg
Als de Benelux 10 minuten achter de 1100 aan rijdt moet het ook geen probleem zijn, dankzij de strakke tienminutendienst moet een overkruising exact 10 minuten later ook passen. De sprinter krijgt dan wel 1x per uur een langere haltering in HS maar dat lijkt op het eerste oog ook nog te passen met de overkruising in CS.
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Verbinding Nederland - Luxemburg
Mocht de spoorverdubbeling tussen Delft en Schiedam er komen, dan zou er helemaal geen probleem moeten zijn volgens mij. Dan kan de frequentie van de IC's ook omhoog.
Re: Verbinding Nederland - Luxemburg
Dat duurt nog wel een jaartje of 15.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten