Dat lijstje in Haaglanden is verre van compleet. Neem nou het (weliswaar tijdelijke) eindpunt van de al aangehaalde lijn 19 in Delft: die ligt bij de halte Nieuwe Plantage in Delft Noord, terwijl het merendeel van de mensen toch graag 2 haltes verder mee hadden gewild naar het station.verfmeer schreef:Dat begrijp je goed en dat soort situaties zijn er inderdaad in het hele land. Een lijstje waar ik zelf aan dacht in de regio Haaglanden:
Tram 19 in Leidschendam: Gloednieuwe tramlijn met eindhalte op 900 meter van station Mariahoeve. Er is geen goede overstap op tram 6 die er wel komt, waardoor je over dat stukje van 900 meter 21 minuten doet. Lopen is sneller.
Tram 15 in Nootdorp: Het eindpunt ligt op 2 km van metrostation Nootdorp van lijn E. Tussen de lijnen, die elk om de 10 minuten rijden, rijdt alleen een buurtbusje dat slechts 1 keer per uur en enkel overdag rijdt.
Tram 2 in Loosduinen: Het eindpunt ligt op 600 meter van de Escamplaan, waar de bussen richting het Westland en Rotterdam stoppen.
Als je dit zo ziet lijkt het alsof bestuurders echt niet door hebben dat mensen ook naar andere plaatsen dan het centrum moeten.
Wat betreft de verbinding tussen de eindhalte van lijn 15 in Nootdorp: bus 60 naar Delft stopt op vrijwel dezelfde plek. Oplossing zou wat mij betreft zijn om die bus door te trekken naar metrostation Nootdorp. Het nadeel daarvan is dan echter wel weer dat dit ook meteen de inzet van een extra bus betekend, gezien de korte kering van die bus in Nootdorp.