deadlock schreef:
Obus schreef:Zijn je spijkers op? Een vervoermiddel naar het NMM vanaf station Den Dolder lijkt mij niet 'incidenteel druk'. Ja, moet natuurlijk niet gaan rijden als het museum gesloten is. Maar verder is zo'n klein pendelwagonnetje prima rendabel. En het is niet jouw belastinggeld, maar ons belastinggeld.
Dat is wel slechts incidenteel druk, er zijn maar een paar musea in Nederland die goed bezocht worden en zelfs daar gaat veel te veel subsidie naartoe. En ja, míjn belastinggeld.
Incidenteel druk komt volgens mij niet overeen met tienduizenden bezoekers in een paar weken tijd. Natuurlijk komt dat ook doordat het museum pas recent opende, maar het zou best wel een grote publiekstrekker à la Rijksmuseum kunnen worden.
Verder vind ik je mening ten aanzien van 'jouw' belastinggeld en cultuur afgrijselijk. De reactie van Churchill op een voorstel voor bezuinigingen op cultuur: "
Then what are we fighting for?" Lees je soms Nietzsche?
deadlock schreef:Het is in deze zo dat jij niet publiek geld (pensioengelden zijn géén belastinggeld!)
Pensioenen (en daar bedoel ik de AOW mee) zijn publiek geld. Het is niet zo (wás het maar zo) dat je wat geld inlegt om na tig jaar daar de vruchten van te plukken, nee, het is een uitkering van de staat betaald door de huidige AOW-premieplichtigen. De volgende generatie betaald mijn AOW enz.
deadlock schreef:De parabel van het gebroken venster leert ons dat je een euro maar éénmaal kan uitgeven.
Als jij de minfin was, dan zou er nergens geld aan worden uitgegeven
deadlock schreef:Want mijn punt is dus juist dat het best wel eens zo zou kunnen zijn dat personeel helemaal niet zo gigantisch veel kost...
Ja, hallo. Personeel is bij de OV-bedrijven gewoonweg de grootste kostenpost. Tenzij je Bulgaren wil inhuren (maar als PVV-er zal je daar wel op tegen zijn
), ben je bij conventioneel ov gewoon veel kwijt aan personeel. Dus moet je modern, onbemand vervoer inzetten. Dat heb je al in zoveel (Aziatische) landen, dus waarom kan dat hier niet?
deadlock schreef:Ronald schreef:
Waar baseer je dat op? Naar een attractie als de Efteling gaat zelfs een HOV-bus. Naar het Rijksmuseum komt de meerderheid per tram of ander OV. Den Dolder is een station met ieder kwartier een trein vanaf Neêrlands belangrijkste station, Utrecht Centraal.
Ja, duh, heb je weleens geprobeerd te parkeren in de buurt van het Museumplein. Allemachtig.
Om te beginnen: ik heet Ronald niet, maar Obus. En ja, ik heb wel eens geparkeerd in de buurt van het Museumplein. Goed, dat was dertig jaar geleden toen Amsterdam nog niet zo'n shithole was als nu, maar in principe kan het nog steeds.
Natorious schreef:En stel nou ik heb het verkeerd, een uitbreiding van de parkeerplaatsen is niet voldoende, zou ik met het voorstel komen: Verleng die Uithoflijn door Zeist door naar dat museum. Zeker een duurdere investering dan het plan van Rick Visser, maar dan hebben de inwoners van Zeist (én Soesterberg ) ook wat, en kunnen mensen rechtstreeks naar het museum vanaf Utrecht CS.
Maar dan ben je een uur onderweg vanaf Utrecht CS. Een PRT is goedkoper én sneller.