Maar daarmee komt de veiligheid nooit in geding. Het punt is alleen dat Easyjet het voor lief neemt dat zodra er een verstoring is, ze snel moeten uitwijken naar een ander vliegveld. De 'luxere' maatschappijen vliegen liever een uurtje rondjes, omdat voor de meeste mensen een uur later aankomen fijner is dan op een ander vliegveld aankomen. Maar na dat uur rondjes vliegen hebben ze even weinig brandstof over als dat Easyjet dat heeft op het moment dat het besluit uit te wijken wordt genomen. (Er is altijd genoeg aan boord voor uitwijken naar 2e vliegveld, er daar achter komen dat die dicht is, uitwijken naar een derde, en daar nog een doorstart of 2 doen. Ook bij easyjet).sirvinniei schreef: Ik krijg door het sterk commerciële karakter van vliegtuigen wel steeds meer mijn twijfels over die veiligheid. Bij easyJet worden bijvoorbeeld piloten aangemoedigd o met zo weinig mogelijk brandstof te vliegen om de kosten te drukken
Hyperloop
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 12:27
Re: Hyperloop
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hier op aanvullend is het maar de vraag of het menselijk lichaam wel tegen dergelijke snelheden van 1000 km per uur kan. Ook als het langer dan 5 minuten duurt. De ervaring op de kermis is meestal, dat mensen na 3 minuten in een attractie gezeten te hebben het wel even beu zijn. Wat een grote rol speelt bij de beleving in zo'n hyperloop zijn de middelpuntvliegende kracht en de omhoogkomende kracht. Met andere woorden de krachten, waar mee je uit de bocht (dreigt) te vliegen en waarmee je uit je stoel omhoog komt. Hier zijn formules voor om dit precies te berekenen. Om deze krachten enigszins in bedwang te houden, kun je het traject van de hyperloop, maar op bepaalde manieren aanleggen. Maar misschien ontdekken ze door tests te doen met de hyperloop hoe hogesnelheidstreinen op een inventieve manier gestabiliseerd kunnen worden.Pooh schreef:Die hyperloop is vooral een hype-loop.
Het grootste probleem zit hem in de veiligheid: Als je het technisch voor elkaar krijgt om een vacuumkamer van die afmetingen te bouwen (iets wat door velen als onmogelijk wordt gezien, maar uiteraard kun je met nieuwe technieken een hoop voor elkaar krijgen), dan blijft het grootste bezwaar dat bij 1 ongeval niet alleen het voertuig en de 'track' in de directe omgeving verloren gaat, zoals bij andere modaliteiten, maar dat het hele traject over een afstand van waarschijnlijk tientallen kilometers catastrofaal faalt. Ten eerste beperkt dat de capaciteit nogal (tenzij je bereid bent om het risico te nemen dat een serie van die dingen in een soort ketting-implosie elkaar uit de buis laten ploffen), maar belangrijker: het maakt het allemaal nogal kwetsbaar. Een vliegtuig dat neerstort op of naast de landingsbaan, en een week later kun je weer vliegen vanaf die baan. Een trein die uit de rails vliegt, en veel meer dan een paar honderd meter is er niet stuk. Maar de hyperloop valt meteen uit van airlock tot airlock, en zal zonder heel dure reparatie daartussen niet meer werken. En de airlocks dichter bij elkaar zetten doet alle snelheidswinst weer teniet.
Op dit moment is de hyperloop een pr-machine, en een manier om sommig onderzoek (dat mogelijk andere interessante toepassingen heeft) gefiancieerd te krijgen. Dat is prachtig, maar ga er maar niet van uit dat er binnen 30 jaar zoiets rijdt ergens.
- Suus
- Berichten: 52103
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Hyperloop
Een Concorde ging tot wel 1900 km/uur en iedereen overleefde dat, mits de vlucht goed ging natuurlijk.
Waarom zou een mens dan niet tegen 1000 km/uur in een dichte cabine kunnen?
Waarom zou een mens dan niet tegen 1000 km/uur in een dichte cabine kunnen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56
Re: Hyperloop
In de lucht worden bewegingen van een voertuig anders gevoeld dan op de grond. Op de grond ben je veel gevoeliger voor bewegingen van het voertuig met hoge snelheden. Zoals ik al eerder zei 5 minuten zullen de meeste mensen het wel vol houden, maar meer dan 5 minuten. Je hoeft maar te denken aan de enorme druk aan de oren, bijvoorbeeld...
Laatst gewijzigd door Gekko123 op di 15 aug 2017, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige qoute van voorgaand bericht verwijderd.
Reden: Onnodige qoute van voorgaand bericht verwijderd.
- Suus
- Berichten: 52103
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Hyperloop
Maar je merkt toch ook geen verschil tussen een trein die 100 rijdt of een trein die 300 rijdt? Oke, het landschap trekt sneller voorbij en de impact van een tegemoetkomende trein is iets beter voelbaar, maar verder reist een TGV niet slechter dan een sprinter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: wo 21 jan 2015, 12:42
Re: Hyperloop
Hoezo zouden we niet tegen 1000 kmh kunnen? Kan je nog wat leukers vertellen, daar ga je ook als je stilstaat op deze aardbol al ver over heen, of is de aarde nog steeds het middelpunt van alles.
volgens mij is het nog altijd versnelling die het de das om doet maar dat is een kwestie van goede tracering en dus op de juiste momenten even onder de grond gaan om een bocht te maken. Al kan je door de versnelling loodrecht om het zitvlak te houden het achtbaan gevoel ook wel redelijk dempen en ook vliegtuigen hebben hier bij landen en opstijgen last van maar volgens mij stappen daar genoeg mensen in. Dat bochten vaak scherper genomen moeten worden dan in de lucht is waar, maar dat je gevoel anders is op 10 km hoogte, dat is natuurlijk flauwekul. En de hyperloop zit sws al in een vacuüm buis of iets daar tegen aan dus luchtdruk speelt ook geen rol in de cabine, die is sws al bijna volledig luchtdicht, dus sws drukdicht.

- Vinny
- Berichten: 13834
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07
Re: Hyperloop
Vergeet ook niet dat de koeien zure melk kunnen krijgen en dat de eieren oneetbaar worden. Dat kunnen we onze vrienden van de landbouw niet aandoen...

Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- trolly
- Berichten: 11425
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Hyperloop
:N Koeien leggen geen eieren. Hoewel je maar nooit weet wat het volgende geniale idee van dhr. Musk is.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Hainje
- Berichten: 13636
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Hyperloop
Ach als de eieren niet oneetbaar worden van de Hyperloop dan is het wel van de fipronil!!1!!1!Vinny schreef:Vergeet ook niet dat de koeien zure melk kunnen krijgen en dat de eieren oneetbaar worden. Dat kunnen we onze vrienden van de landbouw niet aandoen...
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Hyperloop
Waar Vinny vandaan komt weltrolly schreef::N Koeien leggen geen eieren. Hoewel je maar nooit weet wat het volgende geniale idee van dhr. Musk is.
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56
Re: Hyperloop
Toevallig voor het eerst dit jaar een helikopter rit meegemaakt. Hij vloog een stukje schuin en dat gaf echt een ander gevoel dan een auto of een trein, die een beetje schuin gaat. Dat optrekken van een vliegtuigen duurt hooguit enkele minuten, als het goed is. Het traject van de hyperloop duurt wel langer als het goed is.bobo17 schreef: Dat bochten vaak scherper genomen moeten worden dan in de lucht is waar, maar dat je gevoel anders is op 10 km hoogte, dat is natuurlijk flauwekul.
Re: Hyperloop
Flevoland krijgt de primeur:
https://www.ovpro.nl/special/2017/10/10 ... flevoland/
Was dat ook niet de provincie waar Wubbo's oksels de superbus wilden gaan testen?
https://www.ovpro.nl/special/2017/10/10 ... flevoland/
Was dat ook niet de provincie waar Wubbo's oksels de superbus wilden gaan testen?
-
- Berichten: 6067
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Hyperloop
^^^dat was de afsluitdijk volgens mij.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13754
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
- Locatie: Utrecht
Re: Hyperloop
Wat heb ik gemist?Alargule schreef:Was dat ook niet de provincie waar Wubbo's oksels de superbus wilden gaan testen?

- trolly
- Berichten: 11425
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Hyperloop
De bus.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
- Berichten: 5048
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Hyperloop
Hij komt er jongens - in 2035 eerst in Eindhoven - lieding in teknollezjie - maar dan in 2040 pan-Europees!
https://archive.ph/UvPGu

https://archive.ph/UvPGu
-
- Berichten: 6951
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Hyperloop
Kan men de Lelylijn direct omdopen naar de Lelyloop.
-
- Donateur
- Berichten: 5048
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Hyperloop
De Lelyperloop dan zeker toch wel.
-
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
- Locatie: Brisbane of daaromtrent
Re: Hyperloop
Dat bekt totaal niet.
Lelyloop of Hyperlely, maak uw keuze.
Lelyloop of Hyperlely, maak uw keuze.
-
- Donateur
- Berichten: 5048
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Hyperloop
Lelyperloop.
-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Hyperloop
"Dit gaat vliegen helemaal vervangen"
"We leggen de eerste baan aan tussen een treinstation en een vliegveld"

"We leggen de eerste baan aan tussen een treinstation en een vliegveld"

-
- Berichten: 804
- Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
- Locatie: Oudewater
Re: Hyperloop
De kans dat een van beiden wordt gebouwd is vrij klein (hoe erg ik ook voorstander ben van een Lelylijn), maar de Lelyloop of hoe jullie het ook willen noemen komt er gegarandeerd niet.
zij/haar/hen/hun
-
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
- Locatie: Brisbane of daaromtrent
Re: Hyperloop
Een hyperloop in kikkerland, hoe zou dat moeten werken?
"hub and spoke" (kan even niet op de Nederlandse term komen) met een hyperloop-overstappunt in Utrecht? Diep onder Utrecht Centraal?
En dan hyperloopjes
Alkmaar-Haarlem-Schiphol-Utrecht
Leeuwarden-Almere-Amsterdam-Utrecht
Enschede-Apeldoorn-Utrecht
Groningen-Zwolle-Amersfoort-Utrecht
Vlissingen-Rotterdam-Den Haag-Utrecht
Luik-Maastricht-Eindhoven-Tilburg-Utrecht
Antwerpen-Roosendaal-Breda-Utrecht
Roergebied-Nijmegen/Arnhem-Utrecht
zoiets?
(niet genoemde steden: sorry, u bent te klein voor een hyperloop station. Gelieve u per trein te verplaatsen. Of voor uw hele reis of door met dit vervoermiddel naar een hyperloop station te rijden)
Wat zou zo'n netwerkje kosten?
Ik zou de ROI berekeningen wel eens willen zien.
ik ben niet sceptisch hoor, ik heb alleen een paar kuub twijfels.
Als ik wat pecunia te investeren had in het lange-afstands-vervoer van de toekomst zou ik dat gelijkelijk verdelen over hogesnelheidstreinen en electrisch vliegen.
"hub and spoke" (kan even niet op de Nederlandse term komen) met een hyperloop-overstappunt in Utrecht? Diep onder Utrecht Centraal?
En dan hyperloopjes
Alkmaar-Haarlem-Schiphol-Utrecht
Leeuwarden-Almere-Amsterdam-Utrecht
Enschede-Apeldoorn-Utrecht
Groningen-Zwolle-Amersfoort-Utrecht
Vlissingen-Rotterdam-Den Haag-Utrecht
Luik-Maastricht-Eindhoven-Tilburg-Utrecht
Antwerpen-Roosendaal-Breda-Utrecht
Roergebied-Nijmegen/Arnhem-Utrecht
zoiets?
(niet genoemde steden: sorry, u bent te klein voor een hyperloop station. Gelieve u per trein te verplaatsen. Of voor uw hele reis of door met dit vervoermiddel naar een hyperloop station te rijden)
Wat zou zo'n netwerkje kosten?
Ik zou de ROI berekeningen wel eens willen zien.
ik ben niet sceptisch hoor, ik heb alleen een paar kuub twijfels.
Als ik wat pecunia te investeren had in het lange-afstands-vervoer van de toekomst zou ik dat gelijkelijk verdelen over hogesnelheidstreinen en electrisch vliegen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten