Lijnennetideeën Arnhem-Nijmegen

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Lijnennetideeën Arnhem-Nijmegen

Bericht door gkw1969 »

Het voordeel van doortrekken, en eventueel koppelen in Velp, is dat je daar je rijtijd of stilstand op aan kan passen zonder dat je verlies hebt van laadtijd. Afgelopen winter was het af en toe wel "billen knijpen" als je vertraagd op Arnhem aankwam of je wel voldoende tijd had om te laden. Rij je aan de draad door naar Velp dan heb je geen laadtijd meer nodig en je kunt je dienstregeling beter aanpassen aan de verkeersdrukte. En de passagiersaantallen heb je wel op de Velperweg voor de 6x per uur.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
JothamvW
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Lijnennetideeën Arnhem-Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Dat, en je kan als het nodig is zelfs aan beide kanten lang stilstaan (eerst richting Rheden en daarna richting Centrum Velp)
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Western Soldier
Berichten: 1242
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Lijnennetideeën Arnhem-Nijmegen

Bericht door Western Soldier »

Passagiersaantallen heb je wel, maar wat doe je bij vertragingen van 30+ en zelfs 60+ minuten die voorkomen bij extreme omstandigheden.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Lijnennetideeën Arnhem-Nijmegen

Bericht door gkw1969 »

Als je een dienstregeling met bouwen op incidentele vertragingen dan krijg je alleen maar korte ritjes en laat je alle aansluitingen los.

Een supermarkt past zijn inkoopbeleid van toiletpapier ook niet aan vanwege de kans op een griepepidemie.
Een garage past zijn inkoopbeleid van banden ook niet aan als we 1x per jaar sneeuw hebben
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Lijnennetideeën Arnhem-Nijmegen

Bericht door gkw1969 »

Mijn meest extreme vertraging was 80 minuten op lijn 5.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Western Soldier
Berichten: 1242
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Lijnennetideeën Arnhem-Nijmegen

Bericht door Western Soldier »

gkw1969 schreef: di 17 jun 2025, 15:25 Als je een dienstregeling met bouwen op incidentele vertragingen dan krijg je alleen maar korte ritjes en laat je alle aansluitingen los.

Een supermarkt past zijn inkoopbeleid van toiletpapier ook niet aan vanwege de kans op een griepepidemie.
Een garage past zijn inkoopbeleid van banden ook niet aan als we 1x per jaar sneeuw hebben
30 minuten is redelijk normaal in Oosterbeek, zodra er file is op de A12 loopt het in Oosterbeek ook vast.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Lijnennetideeën Arnhem-Nijmegen

Bericht door gkw1969 »

Dat klopt, maar dat geldt voor heel veel plekken. Nijmegen is ook zo’n drama op dit moment, maar lijn 331 rijdt gewoon door naar Weezenhof/Aldenhof en Velp Zuid.
Nogmaals: als we een dienstregeling moeten bouwen op mogelijke vertragingen dan krijgen we alleen kleine stukjes lijn en laten we alle aansluitingen en verbindingen los.
Het maken van een dienstregeling begint met het maken van aansluitschema’s en niet met calamiteiten of verschuivende patronen van files. Het gaat om het gehele plaatje voor de reiziger maar ook voor de efficiency. En om eerlijk te zijn: die keren dat lijn 352 een vertraging heeft van meer dan 10 minuten komt alleen bij calamiteiten voor, zoals afsluiting A12 of A50.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten