(Te) lege treinen tussen Arnhem en Nijmegen

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

(Te) lege treinen tussen Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Ik ben trouwens TEGEN nog meer treinen tussen Arnhem en Nijmegen dan de huidige 8 aangezien de bezettingsgraad van de treinen in mijn ogen niet hoog genoeg is voor uitbereiding. Een snellere s3600 is prima, maar dan moet een andere IC geschrapt worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door CamilleKreemers »

Ze willen uiteindelijk toch ETMET toevoegen tussen Nijmegen en Arnhem?

Daarnaast was de kwartiersdienst toch vervroegd ingevoerd?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door SuperGhost »

Erno-BE schreef:Ik ben trouwens TEGEN nog meer treinen tussen Arnhem en Nijmegen...
Jij bent sowieso tegen elke trein naar Arnhem :wink:

Van mij hoeven er overigens ook niet meer treinen te komen, alleen moeten ze wel anders ingericht worden dan nu. Er mist namelijk een snelle trein naar Zutphen en verder (op die verbinding is er ook een grote vraag, niet eens zo gek veel kleiner dan Nijmegen-Utrecht en verder). Er kunnen best 2 IC's naar Utrecht missen (eindigen dan in Arnhem) in ruil voor de versnelling van de IC tussen Zwolle en Nijmegen (die in Arnhem dan een goede aansluiting geeft op de 2 ingekorte IC's van/naar Utrecht).
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door Nitein-Repart »

Ook naar Nijmegen niet meer treinen, svp. Liever minder. Op de t3625 en de t3021 na is er in elke trein nog een zitplaats te vinden en in veel treinen lege vierzits. Dat duidt op overbediening. Dat kan ook wel met minder af. Een goede trein is namelijk een gevulde trein.

Tussen Ede en Utrecht rijden er slechts 4 treinen in het uur terwijl die verbinding net zo druk, zo niet drukker is. See the differences.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door reisthijs »

Begin nou niet weer over je zogenaamde "te lege" treinen...

Tussen Arnhem en Utrecht gaan ook meer treinen rijden volgens de PHS-plannen dus je hoeft niet te klagen dat die lijn geen aandacht krijgt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door busentrein »

Meer treinen willen er ook nog wel eens voor zorgen dat er meer mensen met de trein gaan (A)
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door Frans F »

reisthijs schreef:Begin nou niet weer over je zogenaamde "te lege" treinen.
Ik vind dat Erno-BE hier toch wel degelijk een punt heeft.
Er is momenteel op Arnhem-Nijmegen al een mismatch tussen het aantal treinen en het aantal reizigers.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door sirvinniei »

Erno-BE schreef:Ook naar Nijmegen niet meer treinen, svp. Liever minder. Op de t3625 en de t3021 na is er in elke trein nog een zitplaats te vinden en in veel treinen lege vierzits. Dat duidt op overbediening. Dat kan ook wel met minder af. Een goede trein is namelijk een gevulde trein.
Daar ben ik het niet mee eens. Zitplaats garantie is een groot goed (tenzij het traject heel kort is). Door het inzetten van sprinters zullen treinen waarschijnlijk meer gevuld omdat sprinters meestal minder capaciteit hebben dan intercity.
Ik heb geen onderschrift
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door Frans F »

sirvinniei schreef: Daar ben ik het niet mee eens. Zitplaats garantie is een groot goed (tenzij het traject heel kort is). Door het inzetten van sprinters zullen treinen waarschijnlijk meer gevuld omdat sprinters meestal minder capaciteit hebben dan intercity.
Dat is in zijn algemeenheid wel waar, maar ik heb het gevoel dat veel mensen hier zich er niet van bewust zijn hoe slecht de bezettingsgraad van de s3600 gemiddeld is. Samen met de 4 IC's naar Utrecht ontstaat er met 6 IC's echt een onzinnige situatie tussen Arnhem en Nijmegen.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door Nitein-Repart »

Vrijwel elke trein buiten de spits tussen Arnhem en Nijmegen is slecht bezet. Er is gewoon te veel aanbod.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door Obus »

Om mijn mening te spuiten: ik vind het zelf een beetje vreemd dat vrij perifeer gelegen stations, te weten Nijmegen-Lent en Arnhem-Zuid, waar de reizigers óók nog eens worden bediend door een scala aan ander OV (zie hier), een kwartiersdienst van sprinters hebben. Ik stel voor tussen de extra sprinter Nijmegen - Wijchen gewoon in Nijmegen te laten eindigen en de s3600 niet meer te Arnhem-Zuid en Nijmegen-Lent te laten stoppen. Elst is een twijfelgeval. Dan is hier iedereen tevreden.
De mortuis nil nisi bene
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door sirvinniei »

Frans F schreef: Dat is in zijn algemeenheid wel waar, maar ik heb het gevoel dat veel mensen hier zich er niet van bewust zijn hoe slecht de bezettingsgraad van de s3600 gemiddeld is. Samen met de 4 IC's naar Utrecht ontstaat er met 6 IC's echt een onzinnige situatie tussen Arnhem en Nijmegen.
Mee eens, maar ik dacht dat het puur om een derde en vierde sprinter tussen Arnhem en Nijmegen ging en niet over de PHS plannen die toch steeds maar weer uitgesteld worden.
Ik heb geen onderschrift
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door waldo79 »

Obus schreef:Om mijn mening te spuiten: ik vind het zelf een beetje vreemd dat vrij perifeer gelegen stations, te weten Nijmegen-Lent en Arnhem-Zuid, waar de reizigers óók nog eens worden bediend door een scala aan ander OV (zie hier), een kwartiersdienst van sprinters hebben.
Het overig vervoer op Nml en Ahz is gericht op reizigers binnen de stad zelf. Elk kwartier een sprinter naar de dichtstbijzijnde centrale stations heeft best meerwaarde, zeker voor reizigers uit die wijken die over grotere afstand pendelen. Maar dit alles is off-topic.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door Nitein-Repart »

Ik zie daarom meer in om de s3000 (de s3100 biedt aansluiting richting Boxmeer) niet meer te laten rijden tussen Arnhem en Nijmegen buiten de spits.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door starx »

De PHS plannen voor Utrecht-Arnhem/Nijmegen vind ik sowieso zware overkill. Dat kwam in de begroting ook naar voren want het de 5e en 6e trein worden gesubsidieerd (en die naar Eindhoven niet).

Eigenlijk vind ik het jammer dat ze deze onnodige frequentieverhoging niet hebben laten vervallen toen het ministerie enkele plannen moest laten vervallen. Dat had dure aanpassingen gescheeld die dan op een andere plek in het spoorwegennet geïnvesteerd hadden kunnen worden (bijvoorbeeld op de SAAL-corridor).

Dat betekent dan weer allemaal niet dat de huidige situatie op Arnhem-Nijmegen bevredigend is, integendeel. De s3600 is gewoon een IC en die hoort niet op Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen Lent te stoppen. Daarom ben ik ook blij dat deze serie in 2017 eindelijk weer versneld wordt.

Als er daardoor sprake is van overaanbod op Arnhem-Nijmegen, lijkt het me beter om de s3100 tot Arnhem in te korten. Dat betekent voor niemand extra rijstijd, hooguit minder reismogelijkheden/vaker overstappen voor reizigers van/naar Nijmegen.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door Nitein-Repart »

Nee, ook buiten de spits zijn er lege vierzits in de s3600 en de s7600.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door Freek »

Zonder een discussie aan te gaan over de drukte buiten de spits: wat is het probleem?
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door Nitein-Repart »

Lege treinen zijn niet gezellig. Zeker naar Nijmegen horen treinen (en bussen) goed gevuld te zijn
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
.....
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 17:59

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door ..... »

Waarom naar Nijmegen in het bijzonder?
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door Bakpapier »

Kan een moderator die legetreinenonzin verwijderen?

EDIT: Laat maar, heb de meldknop gebruikt.
Laatst gewijzigd door Bakpapier op di 02 dec 2014, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door Nitein-Repart »

Mensen willen wat te kijken hebben IN de trein of bus, als ze de omgeving tienduizend keer gezien hebben.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door SuperGhost »

Dan moet je gewoon buiten de spits niet reizen Erno, want vrijwel elke treinserie heeft buiten de spits lege stoelen en ook lege vierzits.

Daarnaast moet je denk ik ook gewoon accepteren dat NS nu eenmaal niet van spitsdiensten rijdt en zo veel mogelijk tot 19:00 dezelfde frequenties wil rijden (en ook de overheid wil dat) en in de spits zijn die 8 treinen per uur op Arnhem-Nijmegen wel nodig.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door Nitein-Repart »

Mijn school heeft muv de maandag lessen pas na 12 uur geroosterd. Dus dat gaat moeilijk om al in de ochtendspits te reizen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door Hainje »

Dat is heel fijn voor je Erno, maar er leven meer mensen op de wereld dan alleen jij. Xoxoxo.
🍉
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe

Bericht door SuperGhost »

En toch blijkt dit niet zo te zijn, want er zijn meer reizigers naar Arnhem. De Betuwe is gewoon erg op Arnhem gericht.

Overigens lijkt me een IC-stop te Elst niet nodig, zeker niet nu die HOV-lijnen er ook nog bij zijn gekomen.
Als je toch een IC-stop wil overwegen, lijkt me dat de IC van/naar Utrecht daar moet stoppen en niet die van/naar Zwolle, gezien de reizigersvraag én het feit dat de IC van/naar Zwolle een doorgaande dienst biedt en die van/naar Utrecht niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten