Re: Buslijnen in de provincie Gelderland
Geplaatst: ma 04 mei 2015, 20:05
Bungalowparken zijn nu doorgaans niet echt belangrijke bestemmingen voor ov.
Gij moet nog veul leren vriend. ;)regenmaker schreef:Sowieso zijn extra buslijnen goed voor de werkgelegenheid. ;)
En waarom kon vroeger alles maar en loopt iedereen te klagen als er opeens één lijn parallel rijdt aan het spoor of andere vage klachten? :N
Nee, dat is flauwekul, bezuinigen is niet nodig. Wij zijn een van de rijkste landen van de wereld en sinds die marktwerking er is moet opeens alles zo goedkoop mogelijk. Als de overheid bijvoorbeeld de ABN-ambro top niet salarissen van 8 ton zou geven dan zou er wat geld overblijven voor OV. Er is wel geld, alleen het geld wordt totaal verkeerd besteed.Berk-24 schreef:Omdat er bezuinigd moet worden. Geld groeit niet aan de boom. Een parallele buslijn betekent dat een ander dorp op bepaalde uren niet meer bedient wordt. Ik zou zelf liever lijn 29 schrappen (parallel met spoor) en dan Lobith/Tolkamer 's avonds en op zondag ook bediening geven.
Dat is waar, maar in de zorg wordt veel geld verspilt hoor. Maar het gaat een beetje offtopic denk ik.Berk-24 schreef:Goede gezondheidszorg en goed onderwijs heeft toch echt een hogere prioriteit dan een paar extra buslijntjes
Dit is wel een erg snelle conclusie. En ze vinden het misschien een achterlijk voorstel, dan hoeft dat nog niet zo te zijn.Het feit dat andere forummers al niet reageren geeft al aan hoe achtelijk dit voorstel is.
Vals dilemma.regenmaker schreef:Sowieso zijn extra buslijnen goed voor de werkgelegenheid. ;)
Harde feit. ;)deadlock schreef:Vals dilemma.
Voor Apeldoorn-Harderwijk zou het ook gewoon beter zijn om die route via Harsselaar ('Barneveld-Noord') te laten verlopen en dan lijn 205 (Barneveld-Harderwijk) te versnellen en ook tussen de spitsen in een halfuursdienst te geven. Dan krijg je een snellere én frequentere verbinding.Berk-24 schreef:Zelfs tussen Apeldoorn en Harderwijk rijdt de bus nog een vrij kronkelige route, terwijl daar meer vraag naar is dan naar Epe-Nunspeet.
En die moet alleen bediend worden, omdat de bus anders te leeg is. Voor de ontsluiting van Elspeet is die bus namelijk helemaal niet nodig, want daar rijdt ook al lijn 112 (Wittenberg - Nunspeet, verder doorrijdend als lijn 100 naar Zwolle).regenmaker schreef:De buslijn Apeldoorn - Harderwijk is juist kronkelig, omdat Elspeet bediend moet worden.
Lijn 104 bied een rechtstreekse verbinding tussen Elspeet en Uddel richting Apeldoorn waar wel degelijk vraag naar is. In de spits zit lijn 104 overvol.SuperGhost schreef:En die moet alleen bediend worden, omdat de bus anders te leeg is. Voor de ontsluiting van Elspeet is die bus namelijk helemaal niet nodig, want daar rijdt ook al lijn 112 (Wittenberg - Nunspeet, verder doorrijdend als lijn 100 naar Zwolle).
Daar ben ik fel op tegen. De trein zit in de spits al overvol net als lijn 10/300. De route van lijnen 11 t/m 15 zijn prima.Berk-24 schreef:@Bee, je kunt dan beter lijnen 11 t/m 15 via de Sint-Annastraat laten rijden met een extra halte bij de Tandheelkunde-faculteit die prima een groot gedeelte van de Radboud Universiteit ontsluit. Huijgensgebouw kan gebruik maken van de trein. HAN-cursisten van de trein of halte Sint-Annamolen.
Alleen lijn 2 en 99 rijden nu parallel aan het spoor op een vierbaansweg en met een ontsluitende functie voor de buurten direct langs de Graafseweg, een dichtere concentratie van buslijnen op die as lijkt mij ongewenst, je zou hooguit een gedeelte van lijn 8 kunnen schrappen. Lijn 6 loopt al te ver van het spoor om dat ook nog te gaan bundelen.Berk-24 schreef:Het gaat om de verweggelegen wijken Weezenhof, Dukenburg, Lindenholt en de dorpen Grave, Zeeland en Uden snel met Nijmegen CS te verbinden, die buslijnen rijden nu ook al parallel aan het spoor. Je kunt beter de busverbindingen versnellen door een busbaan dan door de busdiensten te verleggen.
Maar lijn 83 en lijn 6 niet en die komen ook langs de HAN en universiteit alleen aan de andere kantregenmaker schreef:Daar ben ik fel op tegen. De trein zit in de spits al overvol net als lijn 10/300. De route van lijnen 11 t/m 15 zijn prima.Berk-24 schreef:@Bee, je kunt dan beter lijnen 11 t/m 15 via de Sint-Annastraat laten rijden met een extra halte bij de Tandheelkunde-faculteit die prima een groot gedeelte van de Radboud Universiteit ontsluit. Huijgensgebouw kan gebruik maken van de trein. HAN-cursisten van de trein of halte Sint-Annamolen.
Lijn 2, 99 en 331 staan vaak vast in het verkeer op de drukke Graafscheweg. Een busbaan zorgt weldegelijk voor een kwaliteitsimpuls en er zijn naast station Goffert tussenliggende haltes mogelijk voor lijn 2. Lijn 99 is een streeklijn dus die zou tussen Dukeburg en CS alleen station Goffert moeten bedienen.Bee schreef:Alleen lijn 2 en 99 rijden nu parallel aan het spoor op een vierbaansweg en met een ontsluitende functie voor de buurten direct langs de Graafseweg, een dichtere concentratie van buslijnen op die as lijkt mij ongewenst, je zou hooguit een gedeelte van lijn 8 kunnen schrappen. Lijn 6 loopt al te ver van het spoor om dat ook nog te gaan bundelen.Berk-24 schreef:Het gaat om de verweggelegen wijken Weezenhof, Dukenburg, Lindenholt en de dorpen Grave, Zeeland en Uden snel met Nijmegen CS te verbinden, die buslijnen rijden nu ook al parallel aan het spoor. Je kunt beter de busverbindingen versnellen door een busbaan dan door de busdiensten te verleggen.