Spoorlijn Utrecht - Breda

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Spoorlijn Utrecht - Breda

Bericht door Roeland »

Rond Utrecht en Amersfoort heb je ook niet echt de ruimte over...
Het probleem zit hem echt in het oosten. Tussen Rotterdam en Elst kunnen de goederentreinen prima via de Betuweroute rijden. Er is alleen onenigheid over het tracé tussen Elst en Hengelo.
Volgens mij lijkt de Bathmen-boog de minst slechte oplossing. Want een hele nieuwe N18-spoorljn is onevenredig duur voor dat beperkte aantal goederentreinen.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Spoorlijn Utrecht - Breda

Bericht door Bemined »

Er is nu al eens per uur een goederenpad Kijkhoek- Bentheim via de Betuweroute en kopmaken in Deventer. Dat kopmaken duurt echter wel drie kwartier waardoor je niet veel vaker kan gaan rijden daar zonder extra rangeersporen. Een route zonder kopmaken is dus wenselijk om dit de standaardroute te maken.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Spoorlijn Utrecht - Breda

Bericht door verfmeer »

tjoektjoek schreef: wo 16 nov 2022, 14:19 Zou deze spoorlijn niet een rol kunnen spelen voor Goederenroutering Oost-Nederland. Nu de CitySprinter er waarschijnlijk komt, raakt de Willemsspoortunnel vol en moet de route via Breukelen nu via Oost-Nederland gaan. Aangezien Oost-Nederland niet echt happig is met bijv. de elektrificering van Zutphen-Hengelo, zou deze route misschien een uitweg kunnen bieden.

Want dan heb je Kijfhoek - aansluiting Gorinchem - Utrecht - Amersfoort - ...
Dan lijkt mij een verbindingsboog Kijfhoek - Geldermalsen bij Meteren goedkoper.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Spoorlijn Utrecht - Breda

Bericht door Cas »

Als het gaat om volle baanvakken is omleiden via Geldermalsen-Utrecht nou niet echt een topidee...
請勿靠近車門
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Spoorlijn Utrecht - Breda

Bericht door cassie127 »

Bemined schreef: wo 16 nov 2022, 15:16 Er is nu al eens per uur een goederenpad Kijkhoek- Bentheim via de Betuweroute en kopmaken in Deventer. Dat kopmaken duurt echter wel drie kwartier waardoor je niet veel vaker kan gaan rijden daar zonder extra rangeersporen. Een route zonder kopmaken is dus wenselijk om dit de standaardroute te maken.
Waarbij een route die Hengelo - Almelo v.v. overslaat weer de beste kansen heeft aangezien dat stuk ook tegen de overbelasting aanhikt voornamelijk in de spits. Al daar iets vertraagd is werkt dat al snel als een olievlek. Zelfde situatie kennen we in de spits ook op Arnhem - Nijmegen en Tilburg - Breda. Daar is de capaciteit zo goed als op en passen geen extra treinen meer in de spits.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Spoorlijn Utrecht - Breda

Bericht door teun »

Er moest ook een keertje een waslijn boven de Twentekanaallijn komen toch? Twee vliegen… (A)
Laatst gewijzigd door teun op do 17 nov 2022, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Spoorlijn Utrecht - Breda

Bericht door Bemined »

Er wonen daar nogal wat nimby's...
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Spoorlijn Utrecht - Breda

Bericht door SuperGhost »

teun schreef: do 17 nov 2022, 19:14 Er moest ook een keertje een waslijn boven de Twentekanaallijn komen toch? Twee vliegen… (A)
Heb je dan ook niet extra dubbelspoor nodig om het passend te krijgen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten