Rond Utrecht en Amersfoort heb je ook niet echt de ruimte over...
Het probleem zit hem echt in het oosten. Tussen Rotterdam en Elst kunnen de goederentreinen prima via de Betuweroute rijden. Er is alleen onenigheid over het tracé tussen Elst en Hengelo.
Volgens mij lijkt de Bathmen-boog de minst slechte oplossing. Want een hele nieuwe N18-spoorljn is onevenredig duur voor dat beperkte aantal goederentreinen.
Spoorlijn Utrecht - Breda
Re: Spoorlijn Utrecht - Breda
Er is nu al eens per uur een goederenpad Kijkhoek- Bentheim via de Betuweroute en kopmaken in Deventer. Dat kopmaken duurt echter wel drie kwartier waardoor je niet veel vaker kan gaan rijden daar zonder extra rangeersporen. Een route zonder kopmaken is dus wenselijk om dit de standaardroute te maken.
Re: Spoorlijn Utrecht - Breda
Dan lijkt mij een verbindingsboog Kijfhoek - Geldermalsen bij Meteren goedkoper.tjoektjoek schreef: ↑wo 16 nov 2022, 14:19 Zou deze spoorlijn niet een rol kunnen spelen voor Goederenroutering Oost-Nederland. Nu de CitySprinter er waarschijnlijk komt, raakt de Willemsspoortunnel vol en moet de route via Breukelen nu via Oost-Nederland gaan. Aangezien Oost-Nederland niet echt happig is met bijv. de elektrificering van Zutphen-Hengelo, zou deze route misschien een uitweg kunnen bieden.
Want dan heb je Kijfhoek - aansluiting Gorinchem - Utrecht - Amersfoort - ...
Re: Spoorlijn Utrecht - Breda
Als het gaat om volle baanvakken is omleiden via Geldermalsen-Utrecht nou niet echt een topidee...
請勿靠近車門
Re: Spoorlijn Utrecht - Breda
Waarbij een route die Hengelo - Almelo v.v. overslaat weer de beste kansen heeft aangezien dat stuk ook tegen de overbelasting aanhikt voornamelijk in de spits. Al daar iets vertraagd is werkt dat al snel als een olievlek. Zelfde situatie kennen we in de spits ook op Arnhem - Nijmegen en Tilburg - Breda. Daar is de capaciteit zo goed als op en passen geen extra treinen meer in de spits.Bemined schreef: ↑wo 16 nov 2022, 15:16 Er is nu al eens per uur een goederenpad Kijkhoek- Bentheim via de Betuweroute en kopmaken in Deventer. Dat kopmaken duurt echter wel drie kwartier waardoor je niet veel vaker kan gaan rijden daar zonder extra rangeersporen. Een route zonder kopmaken is dus wenselijk om dit de standaardroute te maken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoorlijn Utrecht - Breda
Er moest ook een keertje een waslijn boven de Twentekanaallijn komen toch? Twee vliegen…
Laatst gewijzigd door teun op do 17 nov 2022, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Spoorlijn Utrecht - Breda
Er wonen daar nogal wat nimby's...
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten