Naamgeving bushaltes
Re: Naamgeving bushaltes
Dan is dat toch al een verkeerd startpunt?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Naamgeving bushaltes
Is dat niet waar dit hele subforum op gebaseerd is? Vermoedens dat iets leidt tot een verbetering voor de reizigers of een reizigerstoename? Cijfermatige onderbouwingen zie ik namelijk maar weinig en deze houden vervoerders meestal ook voor zichzelf.Alargule schreef:Ik vermoed dat het een vermoeden is.
Ik heb geen onderschrift
Re: Naamgeving bushaltes
Euh...
Natuurlijk worden op dit forum vermoedens geuit. Maar als je een stelling poneert 'haltes zouden naar wijken vernoemd moeten worden in plaats van straatnamen', dat vervolgens onderbouwt met 'mensen onthouden wijknamen beter dan straatnamen', maar dat uiteindelijk niet kunt onderbouwen - en dat hoeft niet direct met harde feiten, want dergelijk onderzoek lijkt mij heel lastig uit te voeren, maar kan ook door het logisch te beredeneren - dan valt het fundament onder de stelling uit je openingspost toch een beetje weg. En dan blijft slechts een topic over waarin de opener zijn (/haar?) voorkeuren voor haltenamen kenbaar kan maken, en anderen daar dan weer hun voorkeuren tegenover kunnen zetten.
Een echte discussie breng je er niet mee op gang; het wordt dan meer zoals in een restaurant: 'ik neem de kip', 'ik heb liever het stoofvlees', 'doet u mij maar de vegetarische schotel', en vervolgens heeft eenieder zijn buikje rond gegeten en keert tevreden huiswaarts...
(hopelijk dat ze dan nog weten bij welke halte ze eruit moeten)
Natuurlijk worden op dit forum vermoedens geuit. Maar als je een stelling poneert 'haltes zouden naar wijken vernoemd moeten worden in plaats van straatnamen', dat vervolgens onderbouwt met 'mensen onthouden wijknamen beter dan straatnamen', maar dat uiteindelijk niet kunt onderbouwen - en dat hoeft niet direct met harde feiten, want dergelijk onderzoek lijkt mij heel lastig uit te voeren, maar kan ook door het logisch te beredeneren - dan valt het fundament onder de stelling uit je openingspost toch een beetje weg. En dan blijft slechts een topic over waarin de opener zijn (/haar?) voorkeuren voor haltenamen kenbaar kan maken, en anderen daar dan weer hun voorkeuren tegenover kunnen zetten.
Een echte discussie breng je er niet mee op gang; het wordt dan meer zoals in een restaurant: 'ik neem de kip', 'ik heb liever het stoofvlees', 'doet u mij maar de vegetarische schotel', en vervolgens heeft eenieder zijn buikje rond gegeten en keert tevreden huiswaarts...
(hopelijk dat ze dan nog weten bij welke halte ze eruit moeten)
Re: Naamgeving bushaltes
Nou ja, kom maar met wat het zou verbeteren? Volgens mij is dat hier namelijk niets.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Naamgeving bushaltes
Je kan toch ook bijna niet anders dan zijstraten gebruiken als een lijn heel lang over dezelfde weg loopt? Verder merk ik in Rotterdam dat er zoveel mogelijk haltes vernoemd zijn naar de straat waar de lijn doorheen rijdt, maar nog liever haltes naar pleinen en objecten (bruggen, gebouwen, havens) worden vernoemd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Naamgeving bushaltes
De Voorschoterlaan en Gerdesiaweg zijn inderdaad levensbelangrijke verkeersaders. :Ysirvinniei schreef: maar de namen van metrohaltes zijn meestal al redelijk logisch en niet vernoemd naar een klein zijstraatje.
Dat merk ik eigenlijk vrij weinig. :?Suus schreef:Verder merk ik in Rotterdam dat er zoveel mogelijk haltes vernoemd zijn naar de straat waar de lijn doorheen rijdt, maar nog liever haltes naar pleinen en objecten (bruggen, gebouwen, havens) worden vernoemd.
Zeker als een lijn meerdere haltes in een straat heeft, worden haltes toch vaak naar ("onbelangrijke") zijstraatjes genoemd. Dat is ook logisch, bij gebrek aan alternatieven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Naamgeving bushaltes
@Meltrain: neem bijvoorbeeld buslijn 38:
Haltes:
Schiedam Centrum (object: station)
Kamerlingh Onneslaan (straat waar lijn doorheen rijdt)
Lorentzlaan (straat waar lijn doorheen rijdt)
Franselaan (straat waar lijn doorheen rijdt)
Tjalklaan (zijstraat)
Spaanseweg (straat waar lijn doorheen rijdt)
Beukelsbrug (object: brug waar lijn overheen rijdt)
Beukelsweg (straat waar lijn doorheen rijdt)
Burgemeester Meineszplein (plein waar lijn overheen rijdt)
Beukelsdijk (straat waar lijn doorheen rijdt)
Henegouwerplein (plein waar lijn overheen rijdt)
Rotterdam Centraal (object: station)
Weena (straat waar lijn doorheen rijdt)
Pompenburg (straat waar lijn doorheen rijdt)
Admiraal de Ruyterweg (straat waar lijn doorheen rijdt)
Noorderbrug (object: brug, maar lijn rijdt er niet overheen)
Zaagmolenbrug (object: brug, maar lijn rijdt er niet overheen)
Crooswijksestraat (straat waar lijn doorheen rijdt)
Nieuwe Crooswijkseweg (zijstraat)
Paradijsplein (plein waar lijn overheen rijdt)
Kerkhoflaan (straat waar lijn doorheen rijdt)
Crooswijksebocht (zijstraat)
Ik merk dat bij veel lijnen van de RET, alleen een halte naar een zijstraat vernoemen als het echt niet anders kan.
Haltes:
Schiedam Centrum (object: station)
Kamerlingh Onneslaan (straat waar lijn doorheen rijdt)
Lorentzlaan (straat waar lijn doorheen rijdt)
Franselaan (straat waar lijn doorheen rijdt)
Tjalklaan (zijstraat)
Spaanseweg (straat waar lijn doorheen rijdt)
Beukelsbrug (object: brug waar lijn overheen rijdt)
Beukelsweg (straat waar lijn doorheen rijdt)
Burgemeester Meineszplein (plein waar lijn overheen rijdt)
Beukelsdijk (straat waar lijn doorheen rijdt)
Henegouwerplein (plein waar lijn overheen rijdt)
Rotterdam Centraal (object: station)
Weena (straat waar lijn doorheen rijdt)
Pompenburg (straat waar lijn doorheen rijdt)
Admiraal de Ruyterweg (straat waar lijn doorheen rijdt)
Noorderbrug (object: brug, maar lijn rijdt er niet overheen)
Zaagmolenbrug (object: brug, maar lijn rijdt er niet overheen)
Crooswijksestraat (straat waar lijn doorheen rijdt)
Nieuwe Crooswijkseweg (zijstraat)
Paradijsplein (plein waar lijn overheen rijdt)
Kerkhoflaan (straat waar lijn doorheen rijdt)
Crooswijksebocht (zijstraat)
Ik merk dat bij veel lijnen van de RET, alleen een halte naar een zijstraat vernoemen als het echt niet anders kan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Naamgeving bushaltes
sirvinniei schreef:In het geval van dorpen zonder duidelijke wijken zou je windrichtingen kunnen gebruiken of termen als centrum. Ik denk dat het openbaar vervoer hierdoor veel intuïtiever wordt: mensen weten vaak wel in welke wijk ze wonen, maar niet altijd bij welk straatje de dichtstbijzijnde bushalte ligt, dat werpt een drempel op voor potentiële nieuwe OV-reizigers.
Heb je daar een bron voor? ik ken zo niemand die niet weet hoe de straat heet waaraan diegene woont of niet weet hoe de straten in de buurt heten.sirvinniei schreef:Het zorgt voor een beter oriëntatievermogen. Mensen weten vaak wel hoe hun buurt heet of waar het ....Park of ....Plein ligt, maar niet waar de ...Straat ligt in hun wijk.
Ik denk dat de meeste mensen in een vreemde stad net zo onbekend zijn met de wijknamen als met de straatnamen, dus dan schiet je er volgens mij niks mee op.
Overigens waren de bushaltes in mijn dorp vroeger vernoemd naar objecten (ook al heette de halte in werkelijkheid anders) en had echt niemand het over windrichtingen. Objecten lijkt mij dan veel nuttiger.
Basislijn
Re: Naamgeving bushaltes
En wat vinden we hier dan van het Amerikaanse systeem? Dat systeem lijkt me bij bijvoorbeeld bij lange zijstraten wel handig. Daar wordt een halte namelijk vernoemd naar de straat waar die op ligt en de zijstraat dicht bij de halte of een object dicht bij de halte. Dus bijvoorbeeld: Grant & Mt. Vernon (NW) of On Troost at 65th Southbound
Basislijn
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Naamgeving bushaltes
Amerika heeft het voordeel dat alle steden relatief nieuw zijn. Hierdoor liggen de straten allemaal perfect in een "grid". Het bussysteem is heel duidelijk, maar is in Nederland op de meeste plekken onmogelijk.
Waarom zou je de straten in je buurt weten? Ik kan niet voor andere mensen spreken, maar ik onthoud alleen de straatnamen waar ik iets te zoeken heb.
Wat bedoel je precies met objecten? Gebouwen?
Het is voornamelijk een irritatie die ik met mij busavonturen heb meegemaakt. Obscure straatnamen vond ik altijd heel lastig te onthouden en gaven mij totaal geen beeld van de ligging van de halte. Dit terwijl ik meestal wel wist in welke wijk, buurt of bij welke gebouwen, parken of pleinen de plek waar ik moest wezen in de buurt lag.Lijn65 schreef:sirvinniei schreef:In het geval van dorpen zonder duidelijke wijken zou je windrichtingen kunnen gebruiken of termen als centrum. Ik denk dat het openbaar vervoer hierdoor veel intuïtiever wordt: mensen weten vaak wel in welke wijk ze wonen, maar niet altijd bij welk straatje de dichtstbijzijnde bushalte ligt, dat werpt een drempel op voor potentiële nieuwe OV-reizigers.Heb je daar een bron voor? ik ken zo niemand die niet weet hoe de straat heet waaraan diegene woont of niet weet hoe de straten in de buurt heten.sirvinniei schreef:Het zorgt voor een beter oriëntatievermogen. Mensen weten vaak wel hoe hun buurt heet of waar het ....Park of ....Plein ligt, maar niet waar de ...Straat ligt in hun wijk.
Ik denk dat de meeste mensen in een vreemde stad net zo onbekend zijn met de wijknamen als met de straatnamen, dus dan schiet je er volgens mij niks mee op.
Overigens waren de bushaltes in mijn dorp vroeger vernoemd naar objecten (ook al heette de halte in werkelijkheid anders) en had echt niemand het over windrichtingen. Objecten lijkt mij dan veel nuttiger.
Waarom zou je de straten in je buurt weten? Ik kan niet voor andere mensen spreken, maar ik onthoud alleen de straatnamen waar ik iets te zoeken heb.
Wat bedoel je precies met objecten? Gebouwen?
Ik heb geen onderschrift
Re: Naamgeving bushaltes
Het is dus je eigen ervaring. Iedereen onthoudt de dingen weer anders. Ik onthoud de naam of schrijf hem op een papiertje. Als het even kan kijk ik ook even op een lijnennetkaart zodat ik een beetje een idee heb welke omgeving ik kan verwachten.
Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Onthoud jij in een vreemde stad de wijknaam wel beter dan de haltenaam? Het zijn beide gewoon random namen die werkelijk alles kunnen zijn..
Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Onthoud jij in een vreemde stad de wijknaam wel beter dan de haltenaam? Het zijn beide gewoon random namen die werkelijk alles kunnen zijn..
Ik doe ook maar wat
Re: Naamgeving bushaltes
De naam van een halte maakt voor mij zelf niet zo veel uit, en zo is het voor iedereen weer anders. Daarom het lijkt mij een heel slecht idee om een systeem te gaan hanteren zoals jij voorstelt omdat jij de naam van een wijk makkelijker onthoud dan een straatnaam. Hetzelfde geldt voor de straten in de buurt. Ik vind het zelf wel handig om te weten hoe de straten in mijn directe omgeving heten, dat is ook voor iedereen weer anders.sirvinniei schreef:Het is voornamelijk een irritatie die ik met mij busavonturen heb meegemaakt. Obscure straatnamen vond ik altijd heel lastig te onthouden en gaven mij totaal geen beeld van de ligging van de halte. Dit terwijl ik meestal wel wist in welke wijk, buurt of bij welke gebouwen, parken of pleinen de plek waar ik moest wezen in de buurt lag.
Waarom zou je de straten in je buurt weten? Ik kan niet voor andere mensen spreken, maar ik onthoud alleen de straatnamen waar ik iets te zoeken heb.
Wat bedoel je precies met objecten? Gebouwen?
Met objecten bedoelde ik onder andere gebouwen. De 4 haltes in mijn dorp werden meestal 'Zwembad', 'Gemeentehuis', 'Ekster' (naam van de kledingwinkel naast de halte) en 'Wierde' (halte lag op een wierde) genoemd. Maar ook die namen zullen niet door iedereen gebruikt zijn en sommige mensen zullen andere 'objecten' gebruiken om de haltes aan te duiden (Halte 'Ekster' werd ook wel 'Kerk' genoemd) of gewoon de daadwerkelijke naam van de halte gebruiken (voor halte 'Ekster is dat 'Van der Munniklaan'). Je kunt alleen niet met iedereen rekening houden. Wat jij een onlogische benaming vindt, kan een ander dus heel logisch vinden.
Basislijn
Re: Naamgeving bushaltes
En dan kun je de naam wierde misschien niet snel op de kaart terugvinden, het is wél een mooie herinnering aan de geschiedenis van zo'n dorp dat je moet koesteren. :Y
Overigens zat ik ook even na te denken over hoe bushaltes hier rond Tbr worden genoemd: meestal eigenlijk, net als dat voorbeeld uit Rotterdam, naar de straat waarin de lijn zelf loopt of naar herkenningspunten als pleinen en winkelcentra. Dan zijn namen van kruisende straten toch best lastig te onthouden maar het komt alleen voor als de noodzaak er is.
Overigens zat ik ook even na te denken over hoe bushaltes hier rond Tbr worden genoemd: meestal eigenlijk, net als dat voorbeeld uit Rotterdam, naar de straat waarin de lijn zelf loopt of naar herkenningspunten als pleinen en winkelcentra. Dan zijn namen van kruisende straten toch best lastig te onthouden maar het komt alleen voor als de noodzaak er is.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Naamgeving bushaltes
Voor dorpen zijn objecten misschien wel beter dan andere benamingen. Ik denk dat iedereen wel "het zwembad" of "het gemeentehuis" weet te vinden. Met kledingwinkels krijg je weer hetzelfde probleem als andere commerciële instellingen: ze kunnen failliet gaan of zomaar verhuizen. Aan de andere kant, ik weet niet hoe grote en bekende kledingzaak dat was, maar je kunt haltenamen ook altijd nog veranderen. (dat wordt ook regelmatig gedaan in concessies)Lijn65 schreef: Met objecten bedoelde ik onder andere gebouwen. De 4 haltes in mijn dorp werden meestal 'Zwembad', 'Gemeentehuis', 'Ekster' (naam van de kledingwinkel naast de halte) en 'Wierde' (halte lag op een wierde) genoemd. Maar ook die namen zullen niet door iedereen gebruikt zijn en sommige mensen zullen andere 'objecten' gebruiken om de haltes aan te duiden (Halte 'Ekster' werd ook wel 'Kerk' genoemd) of gewoon de daadwerkelijke naam van de halte gebruiken (voor halte 'Ekster is dat 'Van der Munniklaan'). Je kunt alleen niet met iedereen rekening houden. Wat jij een onlogische benaming vindt, kan een ander dus heel logisch vinden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Naamgeving bushaltes
De naamgeving van bushaltes lijkt me heel simpel. Je moet de bushalte gewoon vernoemen naar iets in de omgeving dat herkenbaar is. Als een bus 1x stopt in een wijk of buurt dan kun je als haltenaam best de naam van de wijk of buurt gebruiken (mits die algemeen bekend is), als een bus 2 of 3x in een wijk of buurt stopt kun je er eventueel een windrichting aan toe voegen (maar heeft de gemiddelde reiziger wel het besef waar 'noord' en waar 'west' ligt?). Als er meer bushaltes in een wijk liggen of als de wijk/buurtnaam niet algemeen bekend is, heb je een andere oplossing nodig. Vernoemen naar objecten en pleinen is een mogelijkheid, maar er ligt ook niet altijd een object/plein in de buurt, en dan kun je niet anders dan straatnamen gebruiken.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Naamgeving bushaltes
Je zegt het zelf al, het gebruik van windrichtingen maakt het ook niet altijd duidelijker. Drie keer na elkaar dezelfde naam, maar dan met 'noord', 'west' en 'zuid' er achter kan ook best verwarrend zijn. Tenminste, als al die haltes door dezelfde bus worden aangedaan. Als het om verschillende lijnen gaat is het weer wat anders.
Natuurlijk worden bushaltes niet naar winkels genoemd (tenzij een winkel zo groot is dat deze een eigen bushalte rechtvaardigt, zoals bijvoorbeeld IKEA in Delft).
Het ging in het voorbeeld van Lijn65 niet om de officiële namen van de haltes, maar de namen die de dorpsbewoners er aan geven.sirvinniei schreef:Voor dorpen zijn objecten misschien wel beter dan andere benamingen. Ik denk dat iedereen wel "het zwembad" of "het gemeentehuis" weet te vinden. Met kledingwinkels krijg je weer hetzelfde probleem als andere commerciële instellingen: ze kunnen failliet gaan of zomaar verhuizen. Aan de andere kant, ik weet niet hoe grote en bekende kledingzaak dat was, maar je kunt haltenamen ook altijd nog veranderen. (dat wordt ook regelmatig gedaan in concessies)
Natuurlijk worden bushaltes niet naar winkels genoemd (tenzij een winkel zo groot is dat deze een eigen bushalte rechtvaardigt, zoals bijvoorbeeld IKEA in Delft).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Naamgeving bushaltes
Ik vind het ook een moeilijk verhaal. Ik denk alleen niet dat het zin heeft alles maar te gaan veranderen. Een hoop namen zijn al tientallen jaren hetzelfde. En omdat wat mensen, lang niet de meerderheid heb ik het idee, het niet begrijpen moeten we het maar veranderen. Dat schept ook onduidelijkheid voor de mensen die al jarenlang van dezelfde halte gebruik maken. Ook vraag ik me af wat windrichtingen voor meerwaarde zouden hebben. Niemand loopt meer met een kompas rond tegenwoordig. Zelf zorg ik er in mijn fantasiesteden voor dat ik mijn haltes vernoem naar het meest bekende in de zeer nabije omgeving. Ligt de halte op het melkeiland. Dan heet die halte zo. Ligt de halte op de Pastoor Gerardsstraat maar ligt de Sint Josephkerk daar. Dan wordt het de Sint Josephkerk. Ik denk dat je daar naar moet kijken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Naamgeving bushaltes
Ik vind dat namen representatief moeten zijn en relatief kort; maar als te kort het verwarrend maakt iets langer.
Voorbeeld te kort:
3 haltes eb, ab en ob, da's niet handig.
Voorbeeld niet handig:
Gooiwijk links, gooiwijk rechts
Voorbeeld te lang:
Gooiwijk Centrum West (Kuch kuch, zoetermeer)
Voorbeeld veel te lang:
Simon hugo van Gijnweg/Patersweg
Perfect:
Dubbeldrecht, Dordwijk ZH., Wega, Indus, WC. Sterrenburg, JP. Heijeplein, Kilwijckstraat, Centrum, Achterom etc. etc.
Er hoeft geen standaard definitie te zijn, maar noem haltes logisch, representatief, niet té gelijk maar niet te lang, dan zit je perfect in mijn ogen.
Voorbeeld te kort:
3 haltes eb, ab en ob, da's niet handig.
Voorbeeld niet handig:
Gooiwijk links, gooiwijk rechts
Voorbeeld te lang:
Gooiwijk Centrum West (Kuch kuch, zoetermeer)
Voorbeeld veel te lang:
Simon hugo van Gijnweg/Patersweg
Perfect:
Dubbeldrecht, Dordwijk ZH., Wega, Indus, WC. Sterrenburg, JP. Heijeplein, Kilwijckstraat, Centrum, Achterom etc. etc.
Er hoeft geen standaard definitie te zijn, maar noem haltes logisch, representatief, niet té gelijk maar niet te lang, dan zit je perfect in mijn ogen.
Ik blub in het Drecht.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Naamgeving bushaltes
Haltes naar wijken vernoemen kan wel. Kijk naar Meerhoven in Eindhoven. Daar zijn de haltes van de 401 vernoemd naar de 'rijken' waar ze door heen rijd: Zandrijk, Grasrijk etc. alle straten zijn daar ook op aangepast: Zandkasteel, Zandbaars, Zandvis, Zandhagedis, Grasklok, Graslelie, Grasplant, Grassprietje, Grassijsjes etc. Je snapt het wel. Het is wel een nieuw bouwwijk. Wat ik hiermee wil zeggen is dat in nieuwbouwwijken waar met het OV rekening is gehouden het veel makkelijker is om haltenamen logisch te maken. Op andere plekken moet je wel iets verzinnen, kies dan voor Centrum, Kerk, Park, Winkelcentrum, Woonboulevard of zijstraten op de zin van Hoofdstraat/Burg. Petersstraat, Hoofdstraat/Zeestraat, Hoofdstraat/Belvedèrelaan. Waarbij Hoofdstraat de straat is waar de bus rijd en de tweede naam de zijstraat. Haltes naar cafés of kleine winkels noemen is zinloos. Café Pieters en Café Bosuil kunnen zo failliet of weg gaan en vervangen worden door café Boombier en Jan's Schoenenwinkel kan vervangen worden door Patricia's modewinkel, klopt de halte Schoenenwinkel dan nog? Nee. Namen als IKEA kunnen wel, een winkel van IKEA blijft immers een stuk langer.
Re: Naamgeving bushaltes
Ik woon zelf aan de prachtige Lijn 7 in Utca030, en alles vanaf/tot de halte Van Heuven Goedhartlaan is Kanaleneiland. Dan zou je dus 11 halte's Kanaleneiland moeten noemen... Hoe zie je dat voor je? :')
Oh en vervolgens is CS - Wittenvrouwenbrug het Centrum, en Kemal Ataturkstraat - David Ben Goerionstraat Voordorp.
Krijg je dan dus:
Utrecht, Kanaleneiland 1
Utrecht, Kanaleneiland 2
Utrecht, Kanaleneiland 3
Utrecht, Kanaleneiland 4
Utrecht, Kanaleneiland 5
Utrecht, Kanaleneiland 6
Utrecht, Kanaleneiland 7
Utrecht, Kanaleneiland 8
Utrecht, Kanaleneiland 9
Utrecht, Kanaleneiland 10
Utrecht, Kanaleneiland 11
Of wa?
Oh en vervolgens is CS - Wittenvrouwenbrug het Centrum, en Kemal Ataturkstraat - David Ben Goerionstraat Voordorp.
Krijg je dan dus:
Utrecht, Kanaleneiland 1
Utrecht, Kanaleneiland 2
Utrecht, Kanaleneiland 3
Utrecht, Kanaleneiland 4
Utrecht, Kanaleneiland 5
Utrecht, Kanaleneiland 6
Utrecht, Kanaleneiland 7
Utrecht, Kanaleneiland 8
Utrecht, Kanaleneiland 9
Utrecht, Kanaleneiland 10
Utrecht, Kanaleneiland 11
Of wa?
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 25 apr 2017, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: wikilink gerepareerd
Reden: wikilink gerepareerd
Re: Naamgeving bushaltes
Zeker niet handig nee, vooral sinds ik er nooit kom. Weet ik niet wat wat is.
Heb soms al problemen met Vlaardingen Oost en West, wanneer ik een los treinkaartje koop
Heb soms al problemen met Vlaardingen Oost en West, wanneer ik een los treinkaartje koop
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Naamgeving bushaltes
Nou ja, je zou er als 3x een WC voor kunnen zetten.. en bij de laatste 2 een MB?Aking schreef:Ik woon zelf aan de prachtige Lijn 7 in Utca030, en alles vanaf/tot de halte Van Heuven Goedhartlaan is Kanaleneiland. Dan zou je dus 11 halte's Kanaleneiland moeten noemen... Hoe zie je dat voor je? :')
(..)
Krijg je dan dus:
Utrecht, Kanaleneiland 1
Utrecht, Kanaleneiland 2
Utrecht, Kanaleneiland 3
Utrecht, Kanaleneiland 4
Utrecht, Kanaleneiland 5
Utrecht, Kanaleneiland 6
Utrecht, Kanaleneiland 7
Utrecht, Kanaleneiland 8
Utrecht, Kanaleneiland 9
Utrecht, Kanaleneiland 10
Utrecht, Kanaleneiland 11
Of wa?
ZKH.. dát kan dan helaas niet meer.
:D
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8666
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Naamgeving bushaltes
Gelukkig kun je hier geen treinkaartjes meer voor kopen.Gideon schreef:Zeker niet handig nee, vooral sinds ik er nooit kom. Weet ik niet wat wat is.
Heb soms al problemen met Vlaardingen Oost en West, wanneer ik een los treinkaartje koop
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Naamgeving bushaltes
Ik vermoed dat iedereen het hier er wel over eens is dat je in bepaalde gevallen alsnog straatnamen nodig hebt voor haltes. Lijn 7 naar kanaleneiland is daar een goed voorbeeld van, die maakt een rare slingerroute door een wijk. Wat mij betreft mogen de meeste van zulk soort routes ook verdwijnen, de meeste lijnen liggen toch bij een (bushalte op een) hoofdweg in de buurt, maar dat is een ander onderwerp.
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten