Ideeëntopic Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Ideeëntopic Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door OV-Hobbyist »

Een stukje verderop is er al het een en ander aan nodige infra om een aantal buslijnen te laten halteren. Achter het Shell-tankstation op de Holysingel ligt nog een vrij lange halte die vroeger werd gebruik door lijn 82 vanuit Spijkenisse.

Lijn 126 kan niet ingekort worden tot Vlaardingen, want als het het goed heb gelezen is de verbinding Schiedam - Maassluis een verplichte busverbinding. Ik heb dit ergens op de site van de Metropoolregio gelezen.

https://mrdh.nl/system/files/vergaderst ... 20MRDH.PDF

vanaf pagina 25 staat een opsomming van welke verbindingen verplicht zijn naast het R-net
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Ideeëntopic Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Yanaike »

Ik zie liever een bushalte/busstation aan de op-/afritten van de snelweg, zodat de extra reistijd van de doorgaande snelbuslijnen naar Schiedam Centrum beperkt blijft. De afrit bij Marathonweg is daar beter geschikt voor: de bus kan gewoon rechtdoor weer meteen de snelweg op. Een bushalte bij het Shell-tankstation aan de Holysingel ligt veel verder uit de route en zorgt voor extra, onnodige, reistijd.
Bovendien kun je vanuit het door mij voorgestelde busstation veel sneller doorreizen richting het centrum van Vlaardingen en je hebt een rechtstreekse verbinding met het centrum van Schiedam.

In het documentje dat jij linkt wordt specifiek gesproken over de verbinding met Maassluis Steendijkpolder, niet met Maassluis in het algemeen. Het lijkt me dat ze nog geen rekening hebben gehouden met de nieuwe metrohalte bij Steendijkpolder. In dit document bijvoorbeeld wordt al gesproken over het inkorten van buslijn 126 tot Maassluis West.

Maar... los van wat het MRDH wel/niet eist, kan natuurlijk iedereen zien dat bus 126 niet meer heel veel toegevoegde waarde meer zal hebben in het OV-netwerk. Tussen Maassluis en Vlaardingen loopt de buslijn parallel aan de metro, maar is minder frequent en doet er langer over. De verbinding met Maasland, Viaduct kan nog handig zijn vanwege de overstap tussen lijn 126 en lijn 36. Maar die overstap zou dus ook geboden kunnen worden op een nieuwe bushalte 'Vlaardingen, Viaduct'.

En zelfs al zou het MRDH eisen dat bus 126 in zijn huidige vorm blijft bestaan, dan is de halte 'Vlaardingen, Viaduct' nog altijd handig voor de overstap tussen de voorgestelde R-netlijn Rozenburg - Schiedam en lijn 36/126.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ideeëntopic Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Chauf21 »

Op zich is een halte Vlaardingen Viaduct best interessant. Reizigers vanuit het middengedeelte van Vlaardingen krijgen daardoor ook snellere OV-verbindingen met het Westland en Schiedam Centrum.
Een lijn Rozenburg - Vlaardingen Viaduct zou ik laten doorrijden. Met een paar minuten extra tijd zit je op Vlaardingen Oost, Vijfsluizen of Schiedam Centrum, waardoor de toegevoegde waarde veel groter wordt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten