Fantasie-indeling OV netwerk Limburg
Geplaatst: di 02 mei 2017, 23:32
Ik heb alleen topics gezien van andere provincies dus ik dacht dat ik er ook maar eens een ging maken.
Dus ik heb een paar ideeën voor een andere indeling van het netwerk van treinen in Limburg. Ik heb de indeling op basis van lijn gedaan. Ik dacht aan de volgende indeling:
NS:
IC Maastricht - Eindhoven (en eventueel verder)
- Maastricht
- Sittard
- Roermond
- Weert
- Eindhoven
Arriva:
SP Maastricht - Roermond
- Maastricht
- Bunde
- Beek-Elsloo
- Geleen-Lutterade
- Sittard
- Susteren
- Linne (nieuw?)
- Echt
- Roermond
Arriva:
SP Roermond - Eindhoven (met nieuwe stations)
- Roermond
- Haelen (nieuw?)
- Baexem (nieuw?)
- Weert
- Maarheeze
- Heeze
- Geldrop
- Eindhoven Oost (nieuw?)
- Eindhoven
NS:
IC Kerkrade Centrum - Eindhoven (en verder)
- Heerlen
- Sittard
- Roermond
- Weert
- Eindhoven
Arriva:
SP Sittard - Heerlen
- Sittard
- Geleen Oost
- Nuth
- Heerlen-Hoensbroek (Naamswijziging?)
- Heerlen (overstap op SP naar Kerkrade)
NS:
IC Heerlen - Maastricht
- Heerlen
- Valkenburg
- Maastricht
Arriva:
SP Eijsden - Kerkrade Centrum
- Eijsden
- Maastricht Randwyck
- Maastricht
- Maastricht Noord
- Meerssen
- Houthem-Sint Gerlach
- Valkenburg
- Schin op geul
- Klimmen-Ransdaal
- Voerendaal
- Heerlen Woonboulevard
- Heerlen
- Heerlen de Kissel
- Landgraaf
- Eygelshoven
- Chevremont
- Kerkrade Centrum
Arriva:
SNT Maastricht - Nijmegen (Geëlektrificeerd)
- Maastricht
- Sittard
- Roermond
- Venlo
- Venray
- Boxmeer
- Nijmegen-Heyendaal
- Nijmegen
EDIT: Aangepast
Arriva:
SP Roermond-Nijmegen
- Roermond
- Swalmen
- Reuver
- Belfeld (nieuw?)
- Tegelen
- Venlo
- Venlo-West (naamswijziging?)
- Venlo-Tradeport oost (nieuw?)
- Grubbenvorst (nieuw?)
- Venray
- Vierlingsbeek
- Boxmeer
- Cuijk
- Mook-Molenhoek
- Nijmegen Heyendaal
- Nijmegen
NS:
IC Venlo - Eindhoven (en verder)
- Venlo
- Helmond
- Eindhoven
Arriva:
SP Venlo-Eindhoven
- Venlo
- Venlo West (naamswijziging?)
- Venlo Tradeport-West (nieuw?)
- Horst-Sevenum
- Deurne
- Helmond Brouwhuis
- Helmond
- Helmond 't Hout
- Helmond Brandevoort
- Eindhoven Oost (nieuw?)
- Eindhoven
Buitenlandse vervoerders
IC Maastricht-Luik
- Maastricht
- Gare de Bressoux
- Liège Guillemins
SP Maastricht-Luik
- Maastricht
- Maastricht Randwyck
- Eijsden
- Visé
- Gare de Bressoux
- Liége Guillemins
IC Venlo-Düsseldorf
- Venlo
- Viersen
- Mönchengladbach Hbf
- Neuss Hbf
- Düsseldorf Hbf
SP Venlo-Mönchengladbach
- Venlo
- Kaldenkirchen
- Boisheim
- Breyell
- Dülken
- Viersen
SP Heerlen-Aachen
- Heerlen
- Heerlen de Kissel
- Landgraaf
- Eygelshoven Markt
- Herzogenrath-Grenze
- Herzogenrath
- Kohlscheid
- Aachen West
- Aachen Schanz
- Aachen Hbf
SprinterCity Weert-Antwerpen
- Weert
- Budel-Schoot(nieuw?)
- Hamont
- Neerpelt
- Overpelt (laatste overstap op stoptreinen)
- Mol
- Geel
- Lier
- Antwerpen Berchem
- Antwerpen Centraal
Voor een paar van deze ideeën zijn wel spoorverdubbelingen en elektrificatie nodig maar op zich vind ik het zelf nog geen slecht plan…
Als iemand nog suggesties heeft laat het vooral weten dan kan ik ze hier in de post aanpassen.
Dus ik heb een paar ideeën voor een andere indeling van het netwerk van treinen in Limburg. Ik heb de indeling op basis van lijn gedaan. Ik dacht aan de volgende indeling:
NS:
IC Maastricht - Eindhoven (en eventueel verder)
- Maastricht
- Sittard
- Roermond
- Weert
- Eindhoven
Arriva:
SP Maastricht - Roermond
- Maastricht
- Bunde
- Beek-Elsloo
- Geleen-Lutterade
- Sittard
- Susteren
- Linne (nieuw?)
- Echt
- Roermond
Arriva:
SP Roermond - Eindhoven (met nieuwe stations)
- Roermond
- Haelen (nieuw?)
- Baexem (nieuw?)
- Weert
- Maarheeze
- Heeze
- Geldrop
- Eindhoven Oost (nieuw?)
- Eindhoven
NS:
IC Kerkrade Centrum - Eindhoven (en verder)
- Heerlen
- Sittard
- Roermond
- Weert
- Eindhoven
Arriva:
SP Sittard - Heerlen
- Sittard
- Geleen Oost
- Nuth
- Heerlen-Hoensbroek (Naamswijziging?)
- Heerlen (overstap op SP naar Kerkrade)
NS:
IC Heerlen - Maastricht
- Heerlen
- Valkenburg
- Maastricht
Arriva:
SP Eijsden - Kerkrade Centrum
- Eijsden
- Maastricht Randwyck
- Maastricht
- Maastricht Noord
- Meerssen
- Houthem-Sint Gerlach
- Valkenburg
- Schin op geul
- Klimmen-Ransdaal
- Voerendaal
- Heerlen Woonboulevard
- Heerlen
- Heerlen de Kissel
- Landgraaf
- Eygelshoven
- Chevremont
- Kerkrade Centrum
Arriva:
SNT Maastricht - Nijmegen (Geëlektrificeerd)
- Maastricht
- Sittard
- Roermond
- Venlo
- Venray
- Boxmeer
- Nijmegen-Heyendaal
- Nijmegen
EDIT: Aangepast
Arriva:
SP Roermond-Nijmegen
- Roermond
- Swalmen
- Reuver
- Belfeld (nieuw?)
- Tegelen
- Venlo
- Venlo-West (naamswijziging?)
- Venlo-Tradeport oost (nieuw?)
- Grubbenvorst (nieuw?)
- Venray
- Vierlingsbeek
- Boxmeer
- Cuijk
- Mook-Molenhoek
- Nijmegen Heyendaal
- Nijmegen
NS:
IC Venlo - Eindhoven (en verder)
- Venlo
- Helmond
- Eindhoven
Arriva:
SP Venlo-Eindhoven
- Venlo
- Venlo West (naamswijziging?)
- Venlo Tradeport-West (nieuw?)
- Horst-Sevenum
- Deurne
- Helmond Brouwhuis
- Helmond
- Helmond 't Hout
- Helmond Brandevoort
- Eindhoven Oost (nieuw?)
- Eindhoven
Buitenlandse vervoerders
IC Maastricht-Luik
- Maastricht
- Gare de Bressoux
- Liège Guillemins
SP Maastricht-Luik
- Maastricht
- Maastricht Randwyck
- Eijsden
- Visé
- Gare de Bressoux
- Liége Guillemins
IC Venlo-Düsseldorf
- Venlo
- Viersen
- Mönchengladbach Hbf
- Neuss Hbf
- Düsseldorf Hbf
SP Venlo-Mönchengladbach
- Venlo
- Kaldenkirchen
- Boisheim
- Breyell
- Dülken
- Viersen
SP Heerlen-Aachen
- Heerlen
- Heerlen de Kissel
- Landgraaf
- Eygelshoven Markt
- Herzogenrath-Grenze
- Herzogenrath
- Kohlscheid
- Aachen West
- Aachen Schanz
- Aachen Hbf
SprinterCity Weert-Antwerpen
- Weert
- Budel-Schoot(nieuw?)
- Hamont
- Neerpelt
- Overpelt (laatste overstap op stoptreinen)
- Mol
- Geel
- Lier
- Antwerpen Berchem
- Antwerpen Centraal
Voor een paar van deze ideeën zijn wel spoorverdubbelingen en elektrificatie nodig maar op zich vind ik het zelf nog geen slecht plan…
Als iemand nog suggesties heeft laat het vooral weten dan kan ik ze hier in de post aanpassen.