Re: Uitbreidingen metronetwerk Amsterdam
Geplaatst: do 17 sep 2020, 19:03
Als je tegen die tijd nog steeds niet wil geloven dat er gewoon ruimte is voor die treinen op station Centraal, ondanks dat ik je de verklaring geef voor waarom dat wel zo is, is dat niet heel erg zinvol. Iemand die niet wil geloven hoef ik niets wijs te maken, dat is mijn energie niet waard.trolly schreef: ↑do 17 sep 2020, 18:24 Kom op, Z2N. De voorzieningen komen er. Als je er tegen die tijd niet blij van wordt stel ik voor dat je een speciaal "Alles wat er mis is met de Eurostarvoorzieningen op station Zuid en waarom die treinen dus zo snel mogelijk nadat de Noord-Zuidlijn is doorgetrokken naar Schiphol weer naar Centraal moeten gaan, ondanks het feit dat op die laatste twee stations ook geen plek is voor zulke voorzieningen en eigelijk ook niet voor die treinen"-draadje opent, dan gaan we het er daar nog eens over hebben.
Daar woon ik.
Erg.
Geloof is sowieso al niet zo m'n dingetje, en al helemaal niet als oplossingsrichting bij logistieke problematiek. Dat iets eventueel zou kunnen zegt erg weinig over nut of noodzaak — zaken waar jij je dan weer weinig aan gelegen laat liggen in deze discussie.Z2N schreef: ↑do 17 sep 2020, 19:25 Als je tegen die tijd nog steeds niet wil geloven dat er gewoon ruimte is voor die treinen op station Centraal, ondanks dat ik je de verklaring geef voor waarom dat wel zo is, is dat niet heel erg zinvol. Iemand die niet wil geloven hoef ik niets wijs te maken, dat is mijn energie niet waard.
Tot op zekere hoogte kan ik best snappen dat mensen er niet per se veel vertrouwen in hebben. We hebben de afgelopen jaren best wel wat akkefietjes op het spoor gehad waar net grote ingrepen zijn gedaan rekening houdend met een toekomstmodel wat gereden zou worden ongeveer 10 jaar na oplevering waarbij bleek dat dat toch niet ging lukken. Denk bijvoorbeeld aan 6/6 op Utrecht-Arnhem door gebrek aan capaciteit op Utrecht Centraal, het na 6 jaar omgooien van de studie OV-SAAL omdat de uitwerkrichting van 2013 niet haalbaar bleek (én realisatie in 2023 gepland was) en dat na vele jaren studeren internationale treinen uit de scope van Amsterdam Centraal zijn gehaald omdat daar teveel mitsen- en maren aan zouden zitten voor de binnenlandse treindienst. Zwolle wordt nu voor de derde keer in 10 jaar verbouwd. Als klap op de vuurpijl reden er vlak voor realisatie van het nieuwe Geldermalsen langere treinen dan nu langs het perron passen. (Al deze voorbeelden zijn te onderbouwen met openbare bronnen).trolly schreef: ↑do 17 sep 2020, 18:24 Kom op, Z2N. De voorzieningen komen er. Als je er tegen die tijd niet blij van wordt stel ik voor dat je een speciaal "Alles wat er mis is met de Eurostarvoorzieningen op station Zuid en waarom die treinen dus zo snel mogelijk nadat de Noord-Zuidlijn is doorgetrokken naar Schiphol weer naar Centraal moeten gaan, ondanks het feit dat op die laatste twee stations ook geen plek is voor zulke voorzieningen en eigelijk ook niet voor die treinen"-draadje opent, dan gaan we het er daar nog eens over hebben.
diederickx schreef: ↑do 17 sep 2020, 22:27In welke draad kan ik melden dat de E. van Bijnumstraat niet zo heet?
Ikzelf herinner me Eduard van Beinum vooral als dirigent van het Concertgebouworkest. Maar mijn vraag was uiteraard vooral figuurlijk bedoeld: Hoeveel gezag heeft deze tekening als de straatnamen al niet kloppen? Matthijs Vermeulen heeft ook al een letter verloren.
Er kunnen uiteraard nog allerlei beren op de weg verschijnen, waardoor een lappendeken aan halfbakken oplossingen noodzakelijk kan zijn. Alleen komt de Z2N/Vinny-oplossing als ik het goed begrijp niet voort uit cynisme, maar uit de oprechte overtuiging dat er ook een paar van die treinen op Centraal terecht dienen te komen — juist nadat de nieuwe situatie met alles op Zuid zich al een aantal jaren bewezen heeft.
Er zal echt met de beste bedoelingen aan de verbeteringen van het spoor gewerkt worden, maar de kamerbrief, en de schetsjes die ik hier zie overtuigen me allerminst. De dienstregeling die nu geboden wordt zal vast wel prima afgewikkeld kunnen blijven, maar voor de gewenste groei in het internationaal treinverkeer zie ik zo geen ruimte.We moeten er vanuit kunnen gaan dat iedereen met de beste bedoelingen aan Amsterdam Zuid werkt en het doel heeft een werkende en goede oplossing te maken. In de trend van de voorgaande voorbeelden kan dat een 90%-oplossing zijn wat in het cynisme van Z2N en Vinny past maar wie weet wordt het wel beter aangepakt. Zullen we dat even afwachten?
1.464 in- en uitstapper sper werkdag in 2018, plus ontsluitingen door buslijnen 64, 69, 391 en 395 (waarvan de laatste twee naar Amsterdam gaan). Nu zijn het geen duizelingwekkende aantallen, maar de gemeente Zaanstad heeft in en nabij Kogerveld ook woningbouwplannen.
Dit moet je natuurlijk andersom zien. Voor inwoners van Kogerveld biedt het mogelijkheden om makkelijker werk te vinden in Amsterdam. Verheffing van den arbeider, zoals de PvdA uit de tijd van Den Uyl het zou omschrijven
Rond station Zaandam hebben ze al een snelle railverbinding met Amsterdam. Een metro voegt dan weinig toe. En in het centrum van Zaandam heb je trouwens ook weinig ruimte voor een metrolijn.
Ben op mobiel en dan is bewerken van citaten een ramp.Klaasje schreef: ↑za 19 sep 2020, 15:23Tot op zekere hoogte kan ik best snappen dat mensen er niet per se veel vertrouwen in hebben. We hebben de afgelopen jaren best wel wat akkefietjes op het spoor gehad waar net grote ingrepen zijn gedaan rekening houdend met een toekomstmodel wat gereden zou worden ongeveer 10 jaar na oplevering waarbij bleek dat dat toch niet ging lukken. Denk bijvoorbeeld aan 6/6 op Utrecht-Arnhem door gebrek aan capaciteit op Utrecht Centraal, het na 6 jaar omgooien van de studie OV-SAAL omdat de uitwerkrichting van 2013 niet haalbaar bleek (én realisatie in 2023 gepland was) en dat na vele jaren studeren internationale treinen uit de scope van Amsterdam Centraal zijn gehaald omdat daar teveel mitsen- en maren aan zouden zitten voor de binnenlandse treindienst. Zwolle wordt nu voor de derde keer in 10 jaar verbouwd. Als klap op de vuurpijl reden er vlak voor realisatie van het nieuwe Geldermalsen langere treinen dan nu langs het perron passen. (Al deze voorbeelden zijn te onderbouwen met openbare bronnen).trolly schreef: ↑do 17 sep 2020, 18:24 Kom op, Z2N. De voorzieningen komen er. Als je er tegen die tijd niet blij van wordt stel ik voor dat je een speciaal "Alles wat er mis is met de Eurostarvoorzieningen op station Zuid en waarom die treinen dus zo snel mogelijk nadat de Noord-Zuidlijn is doorgetrokken naar Schiphol weer naar Centraal moeten gaan, ondanks het feit dat op die laatste twee stations ook geen plek is voor zulke voorzieningen en eigelijk ook niet voor die treinen"-draadje opent, dan gaan we het er daar nog eens over hebben.
We moeten er vanuit kunnen gaan dat iedereen met de beste bedoelingen aan Amsterdam Zuid werkt en het doel heeft een werkende en goede oplossing te maken. In de trend van de voorgaande voorbeelden kan dat een 90%-oplossing zijn wat in het cynisme van Z2N en Vinny past maar wie weet wordt het wel beter aangepakt. Zullen we dat even afwachten?