Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
bobo17 schreef:of komt er dan weer gezeur met beveiligingssystemen en wisselspanning?
... ja
goederentreinen maakt het ook niet uit als ze 5 minuten moeten wachten voor een sprinter.
... jawel. De spoorlijn is gemaakt voor goederentreinen. Dus die moeten in ieder geval door kunnen blijven rijden (prioriteit!). Bedenk ook dat het voor een goederentrein veel langer duurt om af te remmen en om weer op volle snelheid te komen. Bovendien zou dit ook gevolgen hebben voor de goederentrein die daar achter aan komt (die moet dan ook remmen). Waarschijnlijk komt het erop neer dat niet de goederentrein, maar de SPR moet wachten tot er een gaatje vrij is op de Betuweroute en dat maakt de SPR-dienst erg traag en onbetrouwbaar.
hij hoeft toch niet echt de betuweroute op, ik bedoel dat je de betwuwelijn langs de betuweroute omlegt tussen de fly-over en daar waar de betuwelijn onder de snelweg doorgaat, dan hoef je geen 2e fly-over te bouwen op 500 meter afstand. Lijkt me namelijk ook wel lastig inpassen daar vlak na het station. Dan zijn er toch niet meer conflicten dan dat er nu zijn? en dan voor de beveiliging maar ertms aanleggen, dat komt er toch ook op geldermalsen te liggen dus die paar honderd meter zullen dan ook niet uitmaken.
Een eventuele SPR Dordrecht - Tiel - Elst?
Nee, ik denk niet dat de vervoersvraag ooit groot genoeg gaat worden om deze fly-over te verantwoorden.
De SPR Utrecht - Tiel?
Misschien, ooit in de toekomst. Maar voor de korte termijn zeg ik ook hier nee. Bij Geldermalsen is ruimte genoeg om treinen te laten wachten tot de IC voorbij is. Er zijn plekken in Nederland aan te wijzen met meer kruisende treinen en/of in de buurt van een knoop waar zo'n fly-over harder nodig is.
Als je de verkeersstromen wilt scheiden denk ik eerder aan een dive-under bij Tricht en bij de Kalenberg. De sprinters halteren te Geldermalsen aan het eilandperron (de binnenste sporen) en de intercity's rijden aan de buitenzijde van het station zonder er te stoppen (de sporen hoeven dan ook geen perron te hebben).
Zeker als er drie sporen komen, of het treinverkeer aanzienlijk toeneemt wordt de noodzaak voor een ongelijkvloerse oplossing alleen maar groter. Daar is niet onmiddellijk ruimte voor: er moet behoorlijk gesaneerd worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Zeker als er drie sporen komen, of het treinverkeer aanzienlijk toeneemt wordt de noodzaak voor een ongelijkvloerse oplossing alleen maar groter. Daar is niet onmiddellijk ruimte voor: er moet behoorlijk gesaneerd worden.